Ik onthou meestal wel vaak men dromen. Al is het de laatste tijd meer in periodes. Ene periode dat ik iedere nacht 2 tot 3 dromen herinner een ander periode maar 2 dromen per week.

Heel erg speciale dingen droom ik bijna nooit, heel zelden eens. Meestal benaderen men dromen wel de realiteit met soms eens een rare twist erin. Ook al een paar keer een heel intense droom gehad dat je echt wakker wordt met het gevoel dat je had in de droom of tranen op mijn wang.

Gisteren met Natalie Portman gaan eten in de quick en niemand droeg een mondmasker!

Ik zou graag leren hoe zo'n lucide dromen uit te lokken. Heb al verschillende triggers geprobeerd maar nog niet veel geluk mee gehad. :/
Ik zou ook graag kunnen lucide dromen maar voor de ene persoon kruipt daar veel meer tijd in dan de ander en moet je er echt wel weken of maanden dagelijks mee bezig zijn voor het lukt.. :(
 
Er zijn wel heel wat zaken die ik hier lees die mij ook wel bekend voorkomen.
Vroeger droomde ik veel vaker, maar tegenwoordig bijna niet meer, of ik kan ze mij allesinds toch niet herinneren.

Wat ik vroeger ook vaak had waren, waren voorspellende dromen, zaken die ik droomde die achteraf dan ook uitkwamen, waarbij ik dan op de moment dat dat uitkwam een deja vu gevoel had. Echt raar om mee te maken en zeker als dat meermaals gebeurd.
 
Sommigen dromen totaal niet, anderen kunnen zich elk hersenspinsel heel levendig herinneren..


Bizar gedroomd?
Laat ons meegenieten!

Ik ben daarnet wakker geworden terwijl ik bezig was met een vruchtbaarheidstraject en me in mijn droom dan realiseerde dat ik beter geen kind (meer?) zou maken met mijn ex en best de afspraak zou annuleren (dit subforum zal wel een oorzaak zijn van dat hersenspinsel 😂) maar dat leek zo een beslissing tussen de soep en de patatten in te zijn... :unsure:
 
Laatst bewerkt:
Zeer vaak droom ik en zeer intens ook (zwetend wakker worden etc). Ze zijn bijna altijd direct gerelateerd aan de nabije toekomst of het nabije verleden. De meest recente was over de nieuwe auto van de buurvrouw. In mijn dromen was die dan ontploft om het wat spannender te maken?

De meest memorable dromen gaan over games waar ik op dat moment into ben. Die van assasins creed odyssey kan ik mij goed herinneren. Was toen zelf een kind in oud griekenland. veel gebeurde er dan niet, maar de muggen daar waren echt vervelend :unsure: .

Meer recent de game the last of us 2, waarbij ik dus droomde dat ik gitaar leerde spelen van Joel op een regenachtige herfstdag in Seattle. Gelukkig geen zombie in voorgekomen.

Een wederkerende droom die ik heb , waar ik achtervolgd wordt door een everzwijn en ik niets anders kan doen dan rennen, tot ik neerval en het everzwijn mij gewoon wakker ramt. Zeer bizar. Een andere is een traumatische nachtmerrie over mijn thesis verdediging waar ik door mijn wekker slaap (echt gebeurd) maar ook zwaar te laat kom (njet gebeurd) en dan zwetend stotter over verschillende basic termen.

hoe langer ik slaap hoer intenser de dromen ook.
 
Net wakker geworden van het geluid van voetstappen (blote voeten op quickstep) dus ik dacht eigenlijk dat mijn dochter aan het rondspoken was.. Iets wat ze nog nooit gedaan heeft, laat staan om 3u.
Ga ik gaan controleren, ligt ze natuurlijk heerlijk te snurken in haar bedje :unsure:
Waarschijnlijk de hond die met zijn poten op de quickstep sleepte (hij "galoppeerd" wel vaak in zijn slaap) al dromend en dat mijn hersenen dat gewoon zo ingevuld hebben?

Vorige week wakker geworden omdat ik hem hoorde blaffen beneden aan het schuifraam, bleek hij ook gewoon boven te liggen snurken dus my mind is playing evil tricks on me lately 😭
 
  • Wow
Waarderingen: 515
Net wakker geworden van het geluid van voetstappen (blote voeten op quickstep) dus ik dacht eigenlijk dat mijn dochter aan het rondspoken was.. Iets wat ze nog nooit gedaan heeft, laat staan om 3u.
Ga ik gaan controleren, ligt ze natuurlijk heerlijk te snurken in haar bedje :unsure:
Waarschijnlijk de hond die met zijn poten op de quickstep sleepte (hij "galoppeerd" wel vaak in zijn slaap) al dromend en dat mijn hersenen dat gewoon zo ingevuld hebben?

Vorige week wakker geworden omdat ik hem hoorde blaffen beneden aan het schuifraam, bleek hij ook gewoon boven te liggen snurken dus my mind is playing evil tricks on me lately 😭
@Tonerider stalkmodus activated?
 
Laatste dagen vrij slecht geslapen. Niet goed in slaap geraken en telkens rond 4u wakker worden en dan na een halfuurtje of zo weer in slaap vallen tot 6u of 7u. De dromen die ik me herinner zijn meestal diegene ik dan nog heb.

Vanochtend twee verschillende bizarre dromen. Eerste ging over een meiske waar ik het wel voor had die ik 8-tal jaar geleden of zo op de trein eens aangesproken heb maar op niks is uitgedraaid. Recentelijk tijdens het wandelen ook nog eens gezien.
In m'n droom was ik aan het wandelen, passeerde ik haar, begonnen we te babbelen en vroeg ze mee om naar haar thuis te gaan. Daar zaten heel wat mensen van haar familie die van alles aan het opzoeken over het buitenland. Ze gingen verhuizen naar het buitenland omdat ze het in België niet meer uithielden. Toen ik dan wou vertrekken gaven ze mij de verkeerde zwarte jas. Mijn eigen jas vonden ze niet en dat bleef maar duren.

Tweede droom was dat ik 's ochtends wakker word, uit het raam kijk en dat alles rond het huis in één grote werf was veranderd. Ze gingen een tunnel graven onder het huis door voor een nieuwe weg. Ik kijk nog eens door het raam aan de voorkant en daar zijn ze al de grond aan het wegscheppen. Vervolgens word ik echt wakker.

Dromen zijn echt f*cked up 🤷‍♂️.
 
Yay vannacht gedroomd dat ik besefte dat ik in een droom zat.... Flies away. Maar mijn god ik haat mijn dromen tegenwoordig. Elke nacht heel levendig en ik sta altijd moe op.
 
Rare dromen, altijd dezelfde thematiek.
Laatst was ik verhuisd met m'n familie en woonde ik naast m'n ex. Mr zelfs m'n schoonbroertje woonde mee in. Het was zo'n duf saai, alledaags rood alleenstaand huis en ik ging met m'n ex en schoonbroer van een soort modderheuvel af, alsof 't een glijbaan is (wtf?). Alsook m'n ex-schoonpa die weer z'n eigen is, zelfs z'n parelwratten in z'n gezicht en z'n pens inclus volledig mooi gereconstrueerd.
Helaas droom ik redelijk vaak over m'n ex (en seks)...


Laatste tijd heel vaak dat ik terug naar 't middelbaar moet, niks van wiskunde heb geleerd. Iedereen doet gewoon grof en lacht me uit. Soms heb ik geen broek aan...

In emotioneel zware tijden vermoord ik een hoop mensen, wil ik weglopen maar ben ik zo traag als een slak. Ik roep en doe alsof ik the Punisher ben ofzo... Meestal voel ik me extreem schuldig, want ik ben geen moordenaar en zal nooit iemand vermoorden.
 
Ik heb al jaren last van nachtmerries, niet af en toe maar echt elke nacht en ik denk gemiddeld toch zo een 2-3 x per nacht. Ik kan de dagen dat ik er geen had, of het mij niet meer herinnerde tellen op 1 hand, gespreid over laten we zeggen de laatste 3 jaar. En ik heb het zowat allemaal gezien ondertussen, sociaal onaangename situaties, apocalyptisch, mensen proberen mij constant te vermoorden, ik die iedereen vermoord, foltering enz.. maar heel af en toe is er zo een met een komische noot.

In mijn droom zit ik in het laatste jaar middelbare school, mensen in mijn droom waren effectief mensen van het middelbaar irl. En er was een meisje waar ik iets mee wou en haar vriend was erachter gekomen. En ineens zit echt iedereen achter mij aan, maar ik kende niks daar om te gaan lopen want we waren op schoolreis, dus besloot ik maar een ziekenhuis in te vluchten. Daar was geen personeel, geen andere mensen, amper licht en alles stond onder water, maar een paar cm hoog. En op een bepaald moment beginnen ze allemaal elektrische apparaten en shit in het water te gooien en ik word dus constant geelectrocuteerd, als iemand mij dan inhaalt kan ik mij amper verdedigen want heel mijn lichaam is kapot verkrampt. Uiteindelijk geraak ik weg en flash forward het naar de dag erna, ik ben aant shoppen met dat meiske en blijkbaar had ik ineens besloten dat ik transgender was en wou ik een schone jurk voor mijn coming out op school. Het is een mintgroen jurkske geworden en iedereen vond het schoon en niet 1 persoon vond het vreemd da ik ineens een vrouw was. Dus toen ik wakker werd was mijn eerste gedachte van fml weer met die elektrocutie en mijn 2de gedachte was dat ik veel te bleek ben om mintgroen te dragen :laugh:

In een andere droom was mijn beste vriend... Hitler. De oorlog was gedaan, ma blijkbaar was em ni dood en ook ni gestraft, maar de mensen konden hem niet uitstaan. Maar hij was mijn beste vriend blijkbaar. De hele droom was eigenlijk een opeenstapeling van sociale situaties waar ik hem verdedigde dat hij echt niet zo een slechte gast was en ondertussen deed hij constant dingen die het alleen maar moeilijker maakte dat te doen. Op een bepaald moment zijn we ergens uitgenodigd op een heel formeel feestje, zitten we aan tafel te eten terwijl ik hem aan het verdedigen ben, heeft hij blijkbaar ineens vrouwelijke strippers gefixt en hebben we allebei(daarom wist ik zeker dat hij mijn beste vriend was) ene op ons schoot zitten. Al die oude mensen maar aan het afgeven op hem en mij natuurlijk. Ik probeer het maar goed te praten ma toch zeg ik iets tegen hem in de aard van "waarom kunt ge ni normaal doen? Iedereen zit door uw shit op mijn kap." En hij antwoordde da ik mij geen zorgen moest maken want hij had nog wat wiet over. En toen had ik zoiets van ok da is wel chill dan, ben k beginnen die stripper eens grondig te betasten aan de voorgevel en iets later werd ik wakker. Lastig da ik was! van alle momenten da ik had kunnen wakker worden was het toen. Niks stripper, niks wiet. Fuck Hitler dan maar.
 
Vannacht gedroomd of ik wel voor mijn werk op verplaatsing wilde gaan. Het was natuurlijk wel met de laatste vlucht van de spaceshuttle en het project lag op janneke maan. i mean for real? Mijn madam stond er niet voor te springen en ik ook niet eerlijk gezegd. Maar ik had blijkbaar corona en kon niet gaan want ik zou ze daar allemaal besmetten. :clap:
 
Ik heb onlangs mijn vorige kapper van zijn dak geduwd. Nochtans ne vriendelijke mens en hij was volgens mij niet eens met mijn haar bezig. Gezellig pintje aan t drinken op het dak (uiteraard) en dan ineens duw. Was toch een opluchting toen dat een droom bleek.
 
Toen ik dan wou vertrekken gaven ze mij de verkeerde zwarte jas. Mijn eigen jas vonden ze niet en dat bleef maar duren.
Zo goed als al mijn dromen ontaarden in zulke situaties. :laugh:

Bv: ik droom regelmatig dat ik als invaller moet meedoen bij een voetbalploeg die op het punt staat kampioen te spelen. Ofwel duurt het uren vooraleer ik aangekleed ben, en ben ik dus te laat om te spelen, ofwel lukt het wel om me om te kleden voor de match maar gebeurt er na de wedstrijd vanalles in de kleedkamer waardoor ik daar niet weg geraak. Negen keer op tien ben ik iets kwijt in de kleedkamer, meestal m'n kleren, maar soms is bv. de douche ineens een warm Olympisch zwembad en geraak ik er fysiek niet uit omdat de rand te hoog is en ik er niet in slaag naar de plek te zwemmen waar de rand laag genoeg is om zo uit het bad te kunnen kruipen.
 
Terug
Bovenaan