Chill Panda

Well-known member
Crowdfunder FE
Ik heb het geluk snel en vast te slapen, echter heb ik als keerzijde vaak de meest bizarre
angstige dromen. Ofwel droom ik niks, ofwel is het angstig zoals achtervolgingen, moord, etc.

Ooit was ik begonnen met een dromendagboek bij te houden, waar ik snel alles opschreef na wakker te worden. Door tijdsgebrek ‘s ochtends ben ik daar uiteindelijk mee gestopt.

Voorbeeld van deze nacht:
Ik was een kleine afrikaanse jongen van 12 jaar in afrika (ik ben blank en 33) die een coole pet had gewonnen van iemand. Opeens begin ik na een paar dagen lastig gevallen te worden door straatbendes die mij een hele outfit willen aansmeren die ik niet kan betalen. Steeds moet ik gevaarlijke mensen ontvluchten in de massa of langs gebouwen wegrennen.

Zijn er nog mensen met deze problematiek? Pen gerust jouw gekke dromen hier neer.

Edit: Mijn gekste droom uit mijn dagboek was: ik die een T-Rex was en samen met een andere T-Rex tot de dood aan het vechten was om... een zakje chips.
 
Laatst bewerkt:
Mijn dromen zijn soms ook intens maar ik verlies de herinnering eraan meestal zo snel, als in 5 min na het opstaan.. andere dromen zijn er van jaren geleden waar ik me deze perfect herinner, of toch de essentie ervan
 
Ik kan soms zeer levendig dromen. Ik herinner me die niet altijd, maar sommigen blijven toch wel "plakken":

- losgelopen T-rex in bedwang houden met mijn vader
- rondtollende dikke 50-jarige ballerina's als muggenweermiddel
- een aantal keer gedroomd dat ik de lotto won
- relatie gehad met tiental vrouwen in mijn dromen
- ...

De meest beangstigende dromen zijn lucide dromen. Je wéét dat je droomt en je wéét dat je wakker bent. Daarbij een slaapverlamming. Zeer eigenaardig, beangstigend maar ook heel fascinerend. Ik had die als kind vaak in nachtmerrie-vorm, waarbij een stormende menige alsmaar luider de trap op kwam gedaverd.
 
De meest beangstigende dromen zijn lucide dromen. Je wéét dat je droomt en je wéét dat je wakker bent. Daarbij een slaapverlamming. Zeer eigenaardig, beangstigend maar ook heel fascinerend. Ik had die als kind vaak in nachtmerrie-vorm, waarbij een stormende menige alsmaar luider de trap op kwam gedaverd.
Holy shit, heb dat 1 keer gehad en was voor de eerste keer in mijn leven doodsbang.
Werd wakker door een geluid en voelde iemand op mij zitten, bleek een soort vrouwelijke geest te zijn. Ik wou de longen uit mijn lijf roepen, maar kon niets doen. Geen geluid of beweging kon ik maken. Heeft zeker 3-4 min geduurd.
 
Holy shit, heb dat 1 keer gehad en was voor de eerste keer in mijn leven doodsbang.
Werd wakker door een geluid en voelde iemand op mij zitten, bleek een soort vrouwelijke geest te zijn. Ik wou de longen uit mijn lijf roepen, maar kon niets doen. Geen geluid of beweging kon ik maken. Heeft zeker 3-4 min geduurd.
Aha, werkelijk een Succubus!

Ik krijg die dromen vooral als ik op mijn rug in slaap wil vallen, soms lok ik dat wel eens uit. Vooral het verlammende is bijzonder beangstigend, omdat je nul verwering hebt tegen die ingebeelde dreiging.
 
Aha, werkelijk een Succubus!

Ik krijg die dromen vooral als ik op mijn rug in slaap wil vallen, soms lok ik dat wel eens uit. Vooral het verlammende is bijzonder beangstigend, omdat je nul verwering hebt tegen die ingebeelde dreiging.
Ik herinner me ze beetje als dat meisje uit The Ring.


Rings_70277.jpg
 
De meest beangstigende dromen zijn lucide dromen. Je wéét dat je droomt en je wéét dat je wakker bent. Daarbij een slaapverlamming. Zeer eigenaardig, beangstigend maar ook heel fascinerend. Ik had die als kind vaak in nachtmerrie-vorm, waarbij een stormende menige alsmaar luider de trap op kwam gedaverd.
Die vind ik net cool, ik begin op een bepaald moment te beseffen van dit is te absurd, dit moet een droom zijn. En dan kan ik alles doen wat ik wil.
Alleen begin ik dan te helder te worden en word ik meestal vrij snel wakker.
- een aantal keer gedroomd dat ik de lotto won
Dat soort dromen haat ik. Zeker als ik helemaal groggy wakker word en echt even moet nadenken of het realiteit is of niet.
Dat zijn de seconden/minuten waarin ik vurig hoop dat het waar is, maar dan komt langzaamaan het besef binnen dat ik het gewoon gedroomd heb.
 
Ik heb gedroomd dat ik mijn kat uit het venster heb gegooid.
Ma 't is zo een lieveke, ik zou da nooit doen.
 
Holy shit, heb dat 1 keer gehad en was voor de eerste keer in mijn leven doodsbang.
Werd wakker door een geluid en voelde iemand op mij zitten, bleek een soort vrouwelijke geest te zijn. Ik wou de longen uit mijn lijf roepen, maar kon niets doen. Geen geluid of beweging kon ik maken. Heeft zeker 3-4 min geduurd.
Heb ik ook al paar keer gehad. Ik werd 'wakker', mijn ogen waren open, en zag iemand voor mijn bed staan die alsmaar dichter kwam, maar ik kon mij niet bewegen. Uiteindelijk kwam ik tot besef en werd ik echt wakker, hoewel mijn ogen al de hele tijd open waren.
 
Ik zit soms vast in een halve lucide droom. Ik weet min of meer dat ik droom maar ik raak er niet uit.
Meestal is dat een droom waar er iets gebeurt waar ik niet uit raak ofzo en/of begint er een bepaald geluid te weerklinken dat steeds luider wordt. Tot op het pijnlijke af.
Dat gebeurt bijna enkel bij het begin van mijn slaap. Ik heb geluk dat mijn vriendin moeilijk in slaap raakt, zo kan ik ze dan vanuit mijn droom signalen zenden dat ze me wakker moet maken. Dat gebeurt dan door vlugger te beginnen ademen, da's het enige dat ik onder controle heb in zo'n droom. We hebben afgesproken dat als ik veel vlugger begin te ademen dat ze me dan wakker maakt.

Ik heb soms ook dromen waarin ik stik. Daar raak ik zelden uit en kan ik ook geen signalen verzenden. Heel beangstigend, maar ik laat er nu ook mijn slaap niet voor.
Dat kwam wel veel meer voor toen ik nog op school zat. Ik was toen ook niet echt de gelukkigste mens. Dat zal wel een rol spelen.
 
Gisteren met Natalie Portman gaan eten in de quick en niemand droeg een mondmasker!

Ik zou graag leren hoe zo'n lucide dromen uit te lokken. Heb al verschillende triggers geprobeerd maar nog niet veel geluk mee gehad. :/
 
Laatst bewerkt:
Ik heb precies het gevoel dat sommige lucide dromen verwarren met slaapverlamming.
Eerste kan nog plezant zijn, slaapverlamming is niet aangenaam :p.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lint
Ik droom vaak dat ik echt hard moet plassen, maar nergens iets vind waar dat kan of dat ik gewoon de hele boel onder zeik en niet begrijp hoe dat kan. Geweldig frustrerend, en uiteraard wanneer ik wakker wordt moet ik heel erg dringend naar de wc 😃

Droom ook vaak dat ik pakweg moet voetballen, iedereen al op het plein staat maar ik om één of andere reden mijn schoenen niet aan of dicht krijg, alles lijkt dan zo lang te duren, dan zit ik mij in die droom geweldig op te jagen.

Of dat ik ergens zonder broek ofzo rondloop. Geweldig opgelucht wanneer ik dan wakker wordt 😁

Vroeger ook heel lang nachtmerries gehad, telkens dezelfde droom, een auto die vanop het strand komt aangereden, rijdt eigenlijk in de lucht met de wielen van de baan, en rijdt mij zo omver. Ik ben effectief toen ik 3 jaar oud was in Italië aan het strand omver gereden door een auto, komt uiteraard daarvan.

Soms blij dat ik wakker wordt na een droom, soms ook jammer dat een droom ophoudt.
 
hoeveel keer ik al gedroomd heb dat ik astronaut was... Dat gevoel de ruimte ingeschoten te worden of een maanbasis te betreden.
Altijd triest als ik wakker word :(
Of ik een stervoetballer ben die tussen de groten der aarde speelt. Om dan pardoes naast de bal te shotten. Hatelijk!

De raarste ooit was.
ik ging naar mijn kinesist maar ze kon me niet helpen. Ze verwees me door naar haar vader. Die begon kerstverlichting en confetti op de tafel te leggen. Ik keek naar buiten en zag de moeder van mijn kinesist met haar vlieger afkomen. Dit was zo een indianajones achtig vliegtuigje met als motoren twee labradors met een groene pruik op. wtf...
Toen ze geland was zette ik de pruik van de hond op. Waarna de moeder me meedeelde. Je moet dit niet opzetten want de honden hebben er in overgegeven....
en toen werd ik wakker.
Toen ik deze direct smorgens tegen mijn vriendin vertelde had ze zo iets van... aan u zijn er kosten....

@Tha_nOn non kan je even je pscyhologie hier op gooien?

edit van die sexy dromen over collegas is ook altijd nen minderen...
 
Holy shit, heb dat 1 keer gehad en was voor de eerste keer in mijn leven doodsbang.
Werd wakker door een geluid en voelde iemand op mij zitten, bleek een soort vrouwelijke geest te zijn. Ik wou de longen uit mijn lijf roepen, maar kon niets doen. Geen geluid of beweging kon ik maken. Heeft zeker 3-4 min geduurd.
Kheb feitelijk ook zo eens iets meegemaakt. Maar ik droomde niet :S

Bon ik was weer eens naar goeie gewoonte op de zetel in slaap gevallen. Je kent dat wel. De bril half scheef op je gezicht geduwd vanop een volgekwijld kussen te liggen. Ik lag met mijn rug naar TV en werd wakker van het tv licht dansend op de muur. Ik draai me om neem de afstandsbediening en zet de TV af. Ik zie niets verdacht, de woonkamer/eetkamer is leeg. Half slaapdronken zet ik men bril af, draai ik me weer om en probeer verder te slapen.
Tot........ ik iets voel aan mijn benen bewegen... Op dat moment wordt je al wat meer wakker en begin je te denken..
Was dit nu de kat? of een kussen die omviel op mijn benen? Nee het leek echt iemand die een aai gaf over mijn been.
Ik draai me om en juist naast de zetel staat een vrouwelijke verschijning. Wit kleed, haar over het gezicht gebogen boven mij te hangen. Beetje zoals in de ring,
Ik heb geschreeuwd als een meisje van 7 jaar. Man... in mijn leven nog nooit zo verschoten.

De plausibele verklaring....
Er was een ongeluk gebeurd in t straat. Mijn madam wordt wakker en komt naar beneden in hare witte peignoir om door het zijraam te kijken. Op de moment dat zij door het raam kijkt draai ik mij dus om, zet de tv af, uiteraard stond mijn madam buiten het zichtbereik zo. Mijn madam wil mij dan wakker maken door zo gebogen over mij eens over mijn been te wrijven. Ik draai mij om en doe van ....IIIIIIIIIIIIIIEEEEEEEEEEE..... Echt fun verhaal voor aan de kersttafel... Het is op 18 januari 2019 dat ik mijn mankaart heb moeten afgeven aan de vriendin...
 
Ook al weet ik dat ik wss droom, kan ik quasi nooit herinneren wat ik droom. Ik zou dus héél graag meer dan 1 keer per waar iets herinneren achteraf...
 
Ook al weet ik dat ik wss droom, kan ik quasi nooit herinneren wat ik droom. Ik zou dus héél graag meer dan 1 keer per waar iets herinneren achteraf...
smorgens als eerste tegen uw madam zeggen. Meestal onthou je ze dan wel.
 
smorgens als eerste tegen uw madam zeggen. Meestal onthou je ze dan wel.
De kans dat ik dan een pak slaag krijg is redelijk groot. Ben altijd eerder wakker dan haar :).

Nee, heeft echt daar niks mee te maken, ik kom quasi nooit wakker met iets dromerigs in gedachten, anders zou ik al lang een boekje naast mezelf gelegd hebben om op te schrijven.
 
Terug
Bovenaan