De kleine vraagjes topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Normaal staat dat op je keuringsbewijs: "Volgende periodieke keuring vanaf [datum1] tot uiterlijk [datum2] met behoud van referentiedatum.

Datum1 valt bij mij twee maand voor datum2, de vervaldag van het keuringsbewijs. 3 maand op voorhand gaan lijkt me dan ook moeilijk, jouw vroegst mogelijke keuringsdatum zal wschl 8/12 zijn.

Net eens gekeken, en het is idd vanaf 7/12. (Twas 7 ipv 8)


Ik heb de mijne ook in orde laten zetten enkele weken voor ik naar de keuring ging omwille van onderhoud. Uw lichten gaan doorgaans niet op enkele weken compleet ontregeld geraken etc. 😉

Het is een 17j oude auto met 3 opmerkingen (corrosie aan ophanging, stofkap versleten en "staat +corrosie uitlaat). De lichten zijn het minste van m'n zorgen :unsure:


Dus ik wil zo snel mogelijk gaan dat ik weer een jaartje gerust ben. Want eens hij er niet meer door geraakt doen we hem weg en komt er geen andere in de plaats. En ik hoop dat uit te stellen tot ik ook in dagdienst werk, want zolang ik in ploegen sta is een 2e auto wel vrij noodzakelijk
 
Net eens gekeken, en het is idd vanaf 7/12. (Twas 7 ipv 8)




Het is een 17j oude auto met 3 opmerkingen (corrosie aan ophanging, stofkap versleten en "staat +corrosie uitlaat). De lichten zijn het minste van m'n zorgen :unsure:


Dus ik wil zo snel mogelijk gaan dat ik weer een jaartje gerust ben. Want eens hij er niet meer door geraakt doen we hem weg en komt er geen andere in de plaats. En ik hoop dat uit te stellen tot ik ook in dagdienst werk, want zolang ik in ploegen sta is een 2e auto wel vrij noodzakelijk
Het is niet dat een paar weken tussen onderhoud en keuring een gigantisch verschil gaan maken voor de staat van je wagen hè. 😉 Ik duim alvast mee dat hij er wel door zal geraken!
 

Dag allen. Klein vraagje voor bovenstaande clio van 2012 met 90.000km. Voor oud ijzer of valt hier nog iets te redden met occassiestukken? Andere kant is ok (lichten, zijpaneel, ...). Zoals te zien ook niet meteen altijd gebruikt door de beste chauffeurs en met de meeste zorg... Leek mij sowieso niet veel meer waard maar gezien de prijzen van occassies tegenwoordig toch eens zien of ik de onderdelen niet voor een paar honderd euro kan vinden. Of zou hier echt teveel schade zijn intern? Dank!
 

Dag allen. Klein vraagje voor bovenstaande clio van 2012 met 90.000km. Voor oud ijzer of valt hier nog iets te redden met occassiestukken? Andere kant is ok (lichten, zijpaneel, ...). Zoals te zien ook niet meteen altijd gebruikt door de beste chauffeurs en met de meeste zorg... Leek mij sowieso niet veel meer waard maar gezien de prijzen van occassies tegenwoordig toch eens zien of ik de onderdelen niet voor een paar honderd euro kan vinden. Of zou hier echt teveel schade zijn intern? Dank!
Dat wieldeksel is ook helemaal beschadigd, zeker dat er aan de ophanging niets scheelt?
Zoiets valt altijd te maken maar een clio van 2012 lijkt me het niet waard om daar nog voor zo'n herstelling de kosten in te stoppen, zeker als de algemene staat niet van de wagen al niet goed is.
 
Ik heb mijn huidige BMW 320e ongeveer 9 maand en heb momenteel kleine 20.000km op de teller. Ik heb pas sinds een aantal weken het gevoel dat de wagen 'vlot loopt'. En dat merk ik aan een aantal zaken: het 'lijkt alsof' het vermogen sneller vrij komt, de motor klinkt beter. Maar ook had ik steeds een vervelend geluid bij het remmen: op moment dat de wagen tot stilstand kwam, had ik altijd zo een vreemd geluidje. Je hoorde de remschijven echt grip hebben (een geluid dat ik normaal alleen op oudere wagens hoor). Dat lijkt ook allemaal verleden tijd.

Pas op, ik was tot nu toe altijd heel tevreden over de wagen. Maar ik ben toch wel blij met deze evolutie. Nog iemand die dit lijkt te herkennen?
Bij vorige wagens herkende ik dit niet (of toch niet zo uitgesproken). Ervaren anderen ook dat een wagen precies nog steeds een 'inrij' periode heeft?
 
Het is niet dat een paar weken tussen onderhoud en keuring een gigantisch verschil gaan maken voor de staat van je wagen hè. 😉 Ik duim alvast mee dat hij er wel door zal geraken!
Daarnet geweest, en met een mooi rode kaart terug huiswaarts gereden. Maar niet voor de reden(en) die ik vreesde. Opmerkingen van de vorige keer (behalve de uitlaat) staan gewoon terug vermeld bij het "in de gaten houden" terwijl ze beiden aangepakt geweest zijn.

Maar nu afgekeurd voor de ophanging rechts voor. En een lampje dat kapot is. Klote, want toen ik vertrok thuis nog gekeken en toen werkte het nog.

IMG_20221212_191413.jpg



Iemand een idee wat er op basis van deze opmerkingen zou moeten vervangen worden aan de ophanging, en een schatting kan geven van wat mij dat gaat kosten?
 
Daarnet geweest, en met een mooi rode kaart terug huiswaarts gereden. Maar niet voor de reden(en) die ik vreesde. Opmerkingen van de vorige keer (behalve de uitlaat) staan gewoon terug vermeld bij het "in de gaten houden" terwijl ze beiden aangepakt geweest zijn.

Maar nu afgekeurd voor de ophanging rechts voor. En een lampje dat kapot is. Klote, want toen ik vertrok thuis nog gekeken en toen werkte het nog.

Bekijk bijlage 15963


Iemand een idee wat er op basis van deze opmerkingen zou moeten vervangen worden aan de ophanging, en een schatting kan geven van wat mij dat gaat kosten?
schokdempers vooraan vervangen. Over welke wagen gaat het?
 
Goh staat wel veel op.
Faseverschuiving?? Is dat beweging links en rechts v d wielen?
Voor hetzelfde geld is het ook nog een ophangingrubber en spoorspangetjes .
Niet vanuitgaan dat het enkel de schokdempers zijn
 
Iemand een idee of het werkelijk zo is dat ze metal gray van mazda niet fatsoenlijk kunnen reproduceren om een bumper te spuiten?
 
Mijn collega zoekt een dashcam (voor en achter) voor haar wagen, maar eentje op interne batterij.
Ik zie er precies enkel met aansluiting op de autobatterij.
Iemand tips?
 
Stel ik zou een Kia Telluride of Hyundai Pallisade willen kopen, is dat mogelijk via omwegen?
Zijn er handelaars gespecialiseerd in dit soort zaken?
 
Ik zou nog wachten met betalen tot een paar dagen voor de uiterste betaaldatum. Wie weet raakt het net op tijd behandeld en hoef je je geld niet nodeloos even kwijt te zijn.

Wel alle lof voor de medewerkers daar, ik heb (gezien het nogal heel hoge bedrag :) ) wel een paar keer gebeld en steeds vriendelijk en kundig geholpen.

Eindelijk mijn terugbetaling gekregen een kleine 5 maandjes later, uiteindelijk nog maar €198 ipv €1250 verschuldigd voor de BIV + VKB samen (iets meer dan €1000 teruggekregen dus). Heb tussendoor toch nog maar even gebeld of het bezwaarschrift wel correct werd ingediend en of ze iets ontvangen hadden :unsure:
 
Ik heb mijn huidige BMW 320e ongeveer 9 maand en heb momenteel kleine 20.000km op de teller. Ik heb pas sinds een aantal weken het gevoel dat de wagen 'vlot loopt'. En dat merk ik aan een aantal zaken: het 'lijkt alsof' het vermogen sneller vrij komt, de motor klinkt beter. Maar ook had ik steeds een vervelend geluid bij het remmen: op moment dat de wagen tot stilstand kwam, had ik altijd zo een vreemd geluidje. Je hoorde de remschijven echt grip hebben (een geluid dat ik normaal alleen op oudere wagens hoor). Dat lijkt ook allemaal verleden tijd.

Pas op, ik was tot nu toe altijd heel tevreden over de wagen. Maar ik ben toch wel blij met deze evolutie. Nog iemand die dit lijkt te herkennen?
Bij vorige wagens herkende ik dit niet (of toch niet zo uitgesproken). Ervaren anderen ook dat een wagen precies nog steeds een 'inrij' periode heeft?
Hewel ja, mijn 545e voelde ook pas na een halfjaar ofzo écht snel aan. Alsof er zo wat vermogen unlocked werd precies.
 
Eindelijk mijn terugbetaling gekregen een kleine 5 maandjes later, uiteindelijk nog maar €198 ipv €1250 verschuldigd voor de BIV + VKB samen (iets meer dan €1000 teruggekregen dus). Heb tussendoor toch nog maar even gebeld of het bezwaarschrift wel correct werd ingediend en of ze iets ontvangen hadden :unsure:
Dat is wel heel lang, dacht dat er mij toen gezegd was dat ze eigenlijk binnen de 3 maand moeten antwoorden.
En dat is bij mij toen ook wel gebeurd.
 
Daarnet geweest, en met een mooi rode kaart terug huiswaarts gereden. Maar niet voor de reden(en) die ik vreesde. Opmerkingen van de vorige keer (behalve de uitlaat) staan gewoon terug vermeld bij het "in de gaten houden" terwijl ze beiden aangepakt geweest zijn.

Maar nu afgekeurd voor de ophanging rechts voor. En een lampje dat kapot is. Klote, want toen ik vertrok thuis nog gekeken en toen werkte het nog.

Bekijk bijlage 15963


Iemand een idee wat er op basis van deze opmerkingen zou moeten vervangen worden aan de ophanging, en een schatting kan geven van wat mij dat gaat kosten?
Schokdempers voor zoals Nestorious zei, of groot verschil in bandenspanning tussen het linkse en rechtse wiel.
Gangbare prijzen tussen de 550 en 850 om te laten vervangen.
 
Iemand een idee of het werkelijk zo is dat ze metal gray van mazda niet fatsoenlijk kunnen reproduceren om een bumper te spuiten?
Dat wordt inderdaad gezegd.
Een goede carrosserie zal dat normaal wel vrij goed moeten kunnen doen. Maar een minuscuul verschil lijkt me onvermijdelijk.

Het vervelende is dat je pas zal zien of het goed is of niet als het gedaan is.
 
Schokdempers voor zoals Nestorious zei, of groot verschil in bandenspanning tussen het linkse en rechtse wiel.
Gangbare prijzen tussen de 550 en 850 om te laten vervangen.
Fuck....

Da ligt echt wel op/over het randje of het de moeite nog is dan... (Is wel geen officiële dealer, dus hopelijk iets goedkoper?)

Auto in 2020 gekocht voor 1250€.
1e onderhoud bij officiële stealer 750€ (niet speciaals, gewoon "groot onderhoud".
Afgelopen maart nog 850€ kosten aan gehad (zwaar in diepe put gereden, rembekrachtiger rechts voor kapot)
Dan nog wat kleine kosten (2x scheur in darm, samen 300€, nog 1x klein onderhoud 160€)

Ik ben dus momenteel al het dubbele kwijt aan herstellingen en onderhoud dan dat die auto le qua aankoop gekost heeft.


Die ophanging nu denk ik dat ook nog het gevolg gaat zijn van die klop in maart. Het is ook rechts voor.
Voor de rest is die auto eigenlijk nog wel deftig in orde...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan