De kleine vraagjes topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Oke bedankt iedereen voor de hulp! Bij de volgende wagen misschien toch eens wat meer op de VAA letten. Vorige wagen was een Renault grand scenic en toen was de vaa toch beduidend minder. Had gedacht dat deze in zelfde lijn zou zitten.

Net de zomerwielen gepoetst alvorens ze op te bergen. Vielen mij alle plakloodjes er zo vanaf bij het poetsen van de binnenkant van de velg. Kan dat door de iron-X komen ofzo? Heb dat nog nooit voorgehad bij andere sets.

Dat wordt sowieso opnieuw balanceren dus.

Net de zomerwielen gepoetst alvorens ze op te bergen. Vielen mij alle plakloodjes er zo vanaf bij het poetsen van de binnenkant van de velg. Kan dat door de iron-X komen ofzo? Heb dat nog nooit voorgehad bij andere sets.

Ik heb dat ook nog nooit voorgehad. Lijkt me toch vreemd.
Ik gebruik geen iron-x, maar iron out van autofinesse. (verwacht daar geen verschil in)

Hoe berg jij u banden op? Ik ben opzoek naar iets nieuw, mijn oude velgenboom is kapot.

Ik heb dat ook nog nooit voorgehad. Lijkt me toch vreemd.
Ik gebruik geen iron-x, maar iron out van autofinesse. (verwacht daar geen verschil in)

Hoe berg jij u banden op? Ik ben opzoek naar iets nieuw, mijn oude velgenboom is kapot.
Ik heb van die m performance hoezen gekocht. Ik maak de velgen proper en doe zo een of andere dressing erop om het rubber te voeden, dan leg ik ze op zolder.

Vanaf volgend jaar liggen ze terug bij de bandenboer, maar ben de winterset nu bij de dealer gaan afhalen.

Door Iron-X zal dat zeker niet komen. Gebruik dat vaak en nog nooit voor gehad.

Ze hebben dat bij dat prutsgarageke dat lood met tuttefrut vastgehangen jongen!

Gisteren iets gezien wat een 4deurs MX-5 leek (redelijk moderne, versie van de afgelopen jaren), maar geen RX8 was . Nog nooit gezien maar was wel nice.
Ik kan niks online vinden, iemand een idee?

4-deurs mx-5 kan niet want die heeft maar 2 zetels.

Dit was een 1 april versie btw 😜

w4O20TV.png

Iemand ervaringen met achteruitrij camera's die niet aangesloten dienen te worden op uw achterlicht? Via Google vind ik bv de Garmin BC40, iemand daar ervaringen mee? Of enige alternatieven (google is daar wat minder behulpzaam)?

Iemand ervaringen met achteruitrij camera's die niet aangesloten dienen te worden op uw achterlicht? Via Google vind ik bv de Garmin BC40, iemand daar ervaringen mee? Of enige alternatieven (google is daar wat minder behulpzaam)?
Ik was net toevallig achter hetzelfde aan het zoeken: https://www.amazon.nl/gp/product/B07YKV9C1F/ref=ox_sc_act_title_1?smid=A3VRZPLKUQATN6&psc=1
Andere mogelijkheid is om die camera aan te sluiten op de nummerplaat verlichting. Dan werkt ie natuurlijk wel continu.

Ik zou mijn radio willen vervangen door ene met bluetooth, dab, ... . Zo'n (1 din) model met een uitklapbaar scherm vind ik wel mooi maar de radio zit nu heel laag waardoor ik heel de tijd naar beneden zou moeten kijken. Echt veilig is dat niet en dat scherm zou dan ook nog eens voor mijn klimaatregeling zitten.
Iemand enig idee of er zo'n modellen bestaan met een apart scherm dat je op je dashboard kunt monteren en dan met een kabel naar de eigenlijke radio gaat?

Laatst bewerkt:
Ik was net toevallig achter hetzelfde aan het zoeken: https://www.amazon.nl/gp/product/B07YKV9C1F/ref=ox_sc_act_title_1?smid=A3VRZPLKUQATN6&psc=1
Andere mogelijkheid is om die camera aan te sluiten op de nummerplaat verlichting. Dan werkt ie natuurlijk wel continu.

Ik heb krak dezelfde gezien (maar dan ander merk) op amazon.de en zoal daar als hier zijn er toch teveel 1* ratings naar mijn goesting. Hier bijna 10% en op amazon.de zelfs bijna 25%. De feedback is meestal hetzelfde, dat bij vriesweer en/of na 3-6 maanden het stopt met werken.
Gezien het bij mij voor de komende 3 maanden continue rond de -5 t/m +5 graden zal schommelen, is me dat iets te groot risico.
Misschien toch maar voor eentje gaan die aangesloten dient te worden op de lichten, maar dat door een garage te laten doen. Stukske duurder natuurlijk, maar bon.

Had jij geen nieuwe Kia of Hyundai gekocht? Raar dat dat er niet op zit.

Dichtste dat ik vind voor mezelf, is deze: https://www.amazon.de/-/nl/dp/B09FDJ85MD/ref=cm_cr_arp_d_product_top?ie=UTF8
Probleem is dat mijn wagen zelfs geen aux-aansluiting heeft :S

Ik heb inderdaad een Hyundai Kona uit 2020 gekocht. Ik dacht ook dat die camera erop zat en dacht het zelfs gelezen te hebben in de aankondiging. Was toch een grote teleurstelling toen ik thuiskwam en ik enkel sensoren achteraan had.

Ik krijg de melding dat de roetfilter vol is, en na wat zoeken kwam ik DPF reiniger tegen voor toe te voegen aan de brandstof tank: aan te raden?

Ik switch door de dag heen soms van een wagen met automatische versnellingsbak naar een manuele en omgekeerd.

Al 2 keer in geslaagd om zonder koppeling in te drukken de vitesse in achteruit te steken. Dat geeft dan een enorme BAM en ik verschiet mij een bult. Gezond zal het niet zijn, maar welke schade kan het voertuig hiervan oplopen? Tanden die gewoon direct afbreken?

Ik krijg de melding dat de roetfilter vol is, en na wat zoeken kwam ik DPF reiniger tegen voor toe te voegen aan de brandstof tank: aan te raden?
Kan het zijn dat al jouw ritjes kort zijn? De roetfilter heeft eventjes nodig om alles op te branden, dus een lange rit doen zou dit probleem oplossen denk ik.
Ik switch door de dag heen soms van een wagen met automatische versnellingsbak naar een manuele en omgekeerd.

Al 2 keer in geslaagd om zonder koppeling in te drukken de vitesse in achteruit te steken. Dat geeft dan een enorme BAM en ik verschiet mij een bult. Gezond zal het niet zijn, maar welke schade kan het voertuig hiervan oplopen? Tanden die gewoon direct afbreken?
Dat is een beetje hetzelfde principe als iemand die leert manueel rijden en de koppelingsplaat nog niet echt goed beheerst. Op een bepaald moment wordt de kracht te groot en valt de motor uit.
Ik neem aan dat jouw motor ook gewoon uitvalt indien je dit doet?
In jouw geval heb je dan nog 2 extra belastende factoren.
Jij doet het in 1x, terwijl een leerling dit nog in combinatie met de koppelingsplaat doet waardoor er toch enige vertraging is van de krachtoverbrenging.
En je doet het in achteruit, de achteruitversnelling is een extra tandwiel die tussen de bestaande tandwielen gestoken wordt, dus net wat fragieler dan bij de 1e versnelling.

Welke schade het precies zal zijn weet ik niet, maar ik zou gokken op tandwielen die afbreken of de 'armen' die de tandwielen dragen beginnen te plooien ofzo. En dan kijk je wel tegen serieuze kostenposten aan.

Kan het zijn dat al jouw ritjes kort zijn? De roetfilter heeft eventjes nodig om alles op te branden, dus een lange rit doen zou dit probleem oplossen denk ik.

Dat is een beetje hetzelfde principe als iemand die leert manueel rijden en de koppelingsplaat nog niet echt goed beheerst. Op een bepaald moment wordt de kracht te groot en valt de motor uit.
Ik neem aan dat jouw motor ook gewoon uitvalt indien je dit doet?
In jouw geval heb je dan nog 2 extra belastende factoren.
Jij doet het in 1x, terwijl een leerling dit nog in combinatie met de koppelingsplaat doet waardoor er toch enige vertraging is van de krachtoverbrenging.
En je doet het in achteruit, de achteruitversnelling is een extra tandwiel die tussen de bestaande tandwielen gestoken wordt, dus net wat fragieler dan bij de 1e versnelling.

Welke schade het precies zal zijn weet ik niet, maar ik zou gokken op tandwielen die afbreken of de 'armen' die de tandwielen dragen beginnen te plooien ofzo. En dan kijk je wel tegen serieuze kostenposten aan.
Geen idee eigenlijk of de motor stilvalt. Ik verschiet er altijd zodanig van. Ik ben zo goed als nooit stilgevallen sinds ik mijn rijbewijs heb (wat nu toch ongeveer 15 jaar is). En sinds kort door te wisselen tussen automatisch en manueel, op een maandag met een hoofd dat niet al te helder is, ben ik precies iemand die pas leert rijden sommige keren.

Zo ben ik al los op de rem met links gegaan bij den automatique ook. M'n vrouw door de voorruit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan