De kleine vraagjes topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kan het zijn dat al jouw ritjes kort zijn? De roetfilter heeft eventjes nodig om alles op te branden, dus een lange rit doen zou dit probleem oplossen denk ik.
Klopt, de laatste tijd weinig lange ritten. Laten we hopen dat het dan zo oplost.

Als het dan toch niet weg zou gaan is dan zo’n reiniger een goed idee om erin te doen?

Klopt, de laatste tijd weinig lange ritten. Laten we hopen dat het dan zo oplost.

Als het dan toch niet weg zou gaan is dan zo’n reiniger een goed idee om erin te doen?
Je kan dan altijd nog proberen om onder hoge belasting te rijden, dus hoge toeren, volgas geven en dus echt uw motor laten werken.

Paar weken geleden heeft iemand tegen m'n spiegel gereden toen ik geparkeerd stond. Ik heb de spiegel terug kunnen plooien, en de plastic cover er terug op kunnen zetten. Het elektrisch mechanisme werkt nog perfect.

Maar ik moet voor 7/02 naar de keuring. Zou ik hiervoor een opmerking (of erger, een rode kaart) krijgen op de keuring?
BS5mQwE.jpeg

FcnGkef.jpeg

Paar weken geleden heeft iemand tegen m'n spiegel gereden toen ik geparkeerd stond. Ik heb de spiegel terug kunnen plooien, en de plastic cover er terug op kunnen zetten. Het elektrisch mechanisme werkt nog perfect.

Maar ik moet voor 7/02 naar de keuring. Zou ik hiervoor een opmerking (of erger, een rode kaart) krijgen op de keuring?
BS5mQwE.jpeg

FcnGkef.jpeg
Je hebt maar 1 spiegel nodig, dus daarop kunnen ze je niet afkeuren. Maar de schade kan wel te scherp zijn en mogelijks een afkeur/opmerking veroorzaken (voetgangersveiligheid enzo).

Je hebt maar 1 spiegel nodig, dus daarop kunnen ze je niet afkeuren. Maar de schade kan wel te scherp zijn en mogelijks een afkeur/opmerking veroorzaken (voetgangersveiligheid enzo).
Hmm...

En als ik da afplak met zwarte tape?

En het feit dat er een barst in het glas zit, zou dat kwaad kunnen?

Dat klopt (bij personenvervoer) maar die ene spiegel moet wel aan de linkerzijde zijn dan dewelke in dit geval dus beschadigd is.
Spiegelglas is gebarsten, gaan ze hem voor afkeuren. Ik zou al minstens het spiegelglas dus vervangen.

Dat klopt (bij personenvervoer) maar die ene spiegel moet wel aan de linkerzijde zijn dan dewelke in dit geval dus beschadigd is.
Spiegelglas is gebarsten, gaan ze hem voor afkeuren. Ik zou al minstens het spiegelglas dus vervangen.
Zeker? Ik heb weet van een auto waarvan de linkerspiegel zo'n gladde alu folie is waar je absoluut geen dieptezicht in hebt en die is daarmee door de keuring geraakt.

Zeker? Ik heb weet van een auto waarvan de linkerspiegel zo'n gladde alu folie is waar je absoluut geen dieptezicht in hebt en die is daarmee door de keuring geraakt.
Zo staat het alvast in de wegcode, maar de keuring daar valt geen lijn in te trekken, daar is de uitkomst soms eerder afhankelijk van hoe goed of slechtgezind degene is die uw auto keurt :)

Een volledig nieuwe spiegel (incl glas) kost blijkbaar maar 40-50€. Ik ga geen risico pakken, en er toch enen bestellen. Zo moeilijk zal da nie zijno m zelf te vervangen denk ik :p

Dat valt soms mee en soms tegen :)

Meestal gewoon een paar bouten achter het deurpaneel. Soms wat sukkelen om de kabel terug achter de raamgeleider te krijgen.

Sommige auto's moet ook effectief de ruit er uit om aan de bouten te kunnen

Sommige rotondes hebben voorsorteerstroken, waar je automatisch de rotonde verlaat. Is het daar ook verplicht om te pinken of niet? Mij lijkt van wel, al vind ik het onzinnig.

Haha, zal eens kijken op de site.

Maat van mij heeft z'n Tesla laten wrappen. Maar steevast komen er delen los. Die worden altijd wel direct kosteloos in orde gebracht, maar 't is niet plezant hé.

Stuur mij maar eens een berichtje anders ;-)

Heb nog geen Tesla's terug gezien voor dingen die loskomen, dus 't zal nie van mij zijn :D

( los daarvan is het niet onmogelijk dat er eens iets loskomt natuurlijk, ik ben ook niet perfect :p )

Is iemand die hier ook op het forum zit / zat - lemon als ik mij niet vergis :)

Dat ben ik :p

Sommige rotondes hebben voorsorteerstroken, waar je automatisch de rotonde verlaat. Is het daar ook verplicht om te pinken of niet? Mij lijkt van wel, al vind ik het onzinnig.
Je verlaat de rotonde, dus ik denk van wel.

19.2. De bestuurder die naar rechts afslaat moet :

zijn voornemen tijdig genoeg kenbaar maken door middel van de rechter richtingsaanwijzer wanneer het voertuig daarvan voorzien is of, zoniet en indien mogelijk, door een teken met de arm.

Deze aanduiding moet ophouden zodra de beweging uitgevoerd is;

Het oprijden van een rotonde wordt beschouwd als een richtingsverandering waarbij de richtingaanwijzers niet moeten gebruikt worden.

Het verlaten van een rotonde is een richtingsverandering waarbij de richtingaanwijzers wel gebruikt moeten worden.

Stuur mij maar eens een berichtje anders ;-)

Heb nog geen Tesla's terug gezien voor dingen die loskomen, dus 't zal nie van mij zijn :D

( los daarvan is het niet onmogelijk dat er eens iets loskomt natuurlijk, ik ben ook niet perfect :p )

Dat ben ik :p

Nee, ik weet dat het niet van bij u is. :wink:

De vraag was voor de zoon van een collega van mij, zal eens uw gegevens doorgeven.

Iemand hier die op CNG rijdt ?
Ik vroeg mij af nu die prijzen toch vrij hoog zijn, hier bij ons aan dats staat CNG 2,23.
Is dit nu nog goedkoper dan op benzine rijden want CNG wordt in € per kg uitgedrukt ipv per liter ?
En kan je dan gewoon op benzine rijden ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan