De kleine vraagjes topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hij is ook al 16 jaar oud (heb hem zelf nog geen jaar in bezit). Ik vermoed dat het slot binnenin vastgeroest is.
Iemand al succes gehad met een van deze methoden:

-De veter heb ik zonder succes geprobeerd maar de rubberen, zwarte strips houden het vermoedelijk te goed tegen.
-De kleerhanger methode nog niet geprobeerd. Heb thuis enkel kleerhangers waarvan enkel de haak van metaal is dus best eerst dit even zoeken. Iemand succes mee gehad?
-De "Slim Jim" methode ook nog niet geprobeerd. Iemand hier succes mee gehad?

neje, de knoppen zelf werken nog (lichtjes gaan branden, temperatuurindicatie gaat naar boven en beneden)
Wil niks zeggen hoor. De can bus computer zit erachter. Sturing van de verlichting komt uit de BSI en geef het paneel +12v en massa en je kan de temp regelen op het scherm zonder dat er iets gebeurd. Verder zit er geen "computer".

Misschien een domme vraag maar ik wens een parkeerplaats te reserveren (P&R linkeroever, prijs = 1€ per dag) maar ze vragen naar uw aankomstuur en uw vertrekuur. Maar ik weet NOOIT exact mijn aankomst of vertrekuur.

De vraag is dus stel ik reserveer met aankomstuur 10u en met vertrekuur 17u.
Maar er is file en ik kom pas toe om 12u. Ik ben ook wat te laat bij het vertrek, dus ik vertrek om 18u.

Heb ik dan problemen met mijn reservatie of maakt dit in praktijk niet uit? De kostprijs is namelijk identiek of ik nu 7u parkeer of 14u ...

Ik begrijp niet helemaal goed hoe de belasting op bedrijfswagens exact in elkaar zit als ik mijn loonbrief bekijk.

- Na afhouding RSZ van brutoloon staat er "voordeel wagen (privé+woonwerk)". Daar wordt er 160,07 euro bijgeteld. Hier wordt mijn belastbaar loon op berekend.

- Onder aan de loonbrief staat er "afhouding wagen" voor 154,13 eur en "neutr. voordeel wagen (privé+werk) voor 160,07 eur.

Mijn vragen:

1) De 154,13 euro is me duidelijk. Dit is een vaste netto-bijdrage die afhankelijk is van de categorie wagen. In de car policy staat dat wanneer de VAA hoger is dan die bijdrage, dan betaal je enkel de belastingen op het verschil tussen die 2. Betekent dit dan dat mijn werkelijke VAA dan eigenlijk 314,2 euro per maand is? (154,13 euro + 160,07 euro). Dat lijkt me nu precies veel?

2) Als ik enkel belastingen betaal op die 160,07 euro, waarom wordt die dan op't einde nog eens in de min gezet voor de berekening van het nettoloon?

Alvast bedankt aan iemand die wat duidelijkheid kan scheppen.

2) Als ik enkel belastingen betaal op die 160,07 euro, waarom wordt die dan op't einde nog eens in de min gezet voor de berekening van het nettoloon?

Alvast bedankt aan iemand die wat duidelijkheid kan scheppen.
Nochtans is het het heel simpel! :P
Jij moet belastingen betalen op die 160€, wat dus 80€ is.
Men telt die 160€ dus bij uw loon, jij betaalt daarop die 80€ belastingen en daarna trekt men die 160€ terug af van uw loon.
Op het einde van de rit heb jij dus 80€ belastingen betaald en niks meer dan dat :P

Nochtans is het het heel simpel! :p
Jij moet belastingen betalen op die 160€, wat dus 80€ is.
Men telt die 160€ dus bij uw loon, jij betaalt daarop die 80€ belastingen en daarna trekt men die 160€ terug af van uw loon.
Op het einde van de rit heb jij dus 80€ belastingen betaald en niks meer dan dat :p
Maar is mijn werkelijke VAA dan 314,2 euro per maand? Is dat niet veel?

140g co2, wellicht een benzine dan? Dan is 314 VAA echt wel superhoog.
Zelfs voor een diesel kom je niet aan zo'n hoge VAA met 140co2 en 33k catalogus.

Die 140g staat dat op je inschrijvingsbewijs? Misschien is er een verschil tussen NEDC en WLTP uitstoot die de hoge VAA kan verklaren.

140g co2, wellicht een benzine dan? Dan is 314 VAA echt wel superhoog.
Zelfs voor een diesel kom je niet aan zo'n hoge VAA met 140co2 en 33k catalogus.

Die 140g staat dat op je inschrijvingsbewijs? Misschien is er een verschil tussen NEDC en WLTP uitstoot die de hoge VAA kan verklaren.
Heb een diesel. Ik heb dit van de tool van Arval gehaald. Daar staat zowel 140 bij NEDC als WLTP (geen flauw idee wat dit wil zeggen trouwens).

Heb een diesel. Ik heb dit van de tool van Arval gehaald. Daar staat zowel 140 bij NEDC als WLTP (geen flauw idee wat dit wil zeggen trouwens).
Staat je VAA niet in die tool? Bij stond dat er bij toen ik nog bij Arval zat.

Welke motorisatie heb je trouwens? 140 is echt wel hoog tegenwoordig, zelfs met WLTP normen.

Verschil tussen WLTP en NEDC is de testen die ze doen om de uitstoot te meten. NEDC was nogal onrealistsch, de geadverteerde verbruiken waren quasi onmogelijk te halen.
Ze hebben dat nu aangepast naar de WLTP methode, wat realistischer is. Maar dus ook als gevolg heeft dat de uitstoot 'omhoog' gaat. De realiteit is wel hetzelfde gebleven. Enkel op papier verbruikt de auto zogezegd meer dan vroeger.

Staat je VAA niet in die tool? Bij stond dat er bij toen ik nog bij Arval zat.

Welke motorisatie heb je trouwens? 140 is echt wel hoog tegenwoordig, zelfs met WLTP normen.

Verschil tussen WLTP en NEDC is de testen die ze doen om de uitstoot te meten. NEDC was nogal onrealistsch, de geadverteerde verbruiken waren quasi onmogelijk te halen.
Ze hebben dat nu aangepast naar de WLTP methode, wat realistischer is. Maar dus ook als gevolg heeft dat de uitstoot 'omhoog' gaat. De realiteit is wel hetzelfde gebleven. Enkel op papier verbruikt de auto zogezegd meer dan vroeger.
De VAA kan ik niet terugvinden op de app van Arval. Motorisatie is "Peugeot 5008 1.5BHDi 96kW Allu.Pac.Aut".

De VAA kan ik niet terugvinden op de app van Arval. Motorisatie is "Peugeot 5008 1.5BHDi 96kW Allu.Pac.Aut".
Uw catalogusprijs is ex btw? Want als ik op de peugeot site kijk begint die uitvoering en motor bij 39k al. Bij sommige merken heeft de automaat een heel groot effect op de uitstoot. Die vaa klopt dus wel denk ik.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan