De kleine vraagjes topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kan ik 5w30 olie gebruiken (Total quartz ecs) voor een Vw?
Op mijn boekje staat er 5w30 longlife?

Ik had deze moeten kopen

Maar in de rapte mij mispakt

Laatst bewerkt:
Een vraagje m.b.t. de autoverzekering van een overleden persoon:
Mag deze geparkeerd blijven staan op de openbare weg? De verzekeringspremie van de overleden persoon in kwestie is betaald t.e.m. oktober 2021.
Indien niet, mag men deze auto op een gehuurde autostaanplaats parkeren en vervolgens de nummerplaat indienen bij de DIV/Bpost?
Zo lang die verzekerd is en geldige nrplaten heeft is dit geen probleem.
Ik dacht 2 keer, en dan vanaf 8j jaarlijks.
Klopt idd, tot en met 8 jaar.

Kan ik 5w30 olie gebruiken (Total quartz ecs) voor een Vw?
Op mijn boekje staat er 5w30 longlife?

Ik had deze moeten kopen

Maar in de rapte mij mispakt

Nee die is niet goed. Hij moet voldoen aan de VW norm.

Vreemd, de verzekeraar van mijn overleden vader claimt namelijk dat de auto niet op de openbare weg mag staan omdat de verzekeringsnemer en de hoofdbestuurder overleden is.
Klopt dit?
Als de verzekeraar dit zegt zal dat wel zo zijn zeker.

Bon, in februari auto gekocht (volkswagen - komende van mexico) die normaal ging geleverd worden eind juli. Midden juli een standaardbriefje gehad waarin verwezen wordt naar het gekende tekort aan "halfgeleiders" en "chips". Zagen we natuurlijk een beetje aankomen en toen sprak men van uitstel van een maand. Verkoper wist me te vertellen dat de auto "geproduceerd" is, maar "ergens" staat.

Vandaag bel ik toch even terug met de vraag als ze al zicht hebben op levertermijn. Directe aanleiding was dat ik bij passeren van de garage nu al begin juli krak dezelfde uitvoering van de wagen zie staan als nieuw geleverde maar er daar eigenlijk geen bal mee gebeurt (blijft in zijn bescherming op de parking staan) en je op den duur begint te denken dat dat jouw exemplaar is die ze nog moeten afwerken. Vriendelijke man aan de telefoon ging eens kijken en ik krijg daar louter te horen wat ik zelf kan zien op de myvolkswagen app, nl. dat hij in productie is en eind augustus wordt verwacht in België. Meer kon hij er niet over vertellen.

Concrete vraag: is het echt zo dat die concessiehouders geen flauw benul hebben waar die auto's ergens uithangen? Je zou toch verwachten dat ze heel dat proces ietwat kunnen meevolgen, rechtstreeks of onrechstreeks via d'Ieteren maar de info die ik nu kreeg is exact dezelfde die ik kan aflezen op de "myvolkswagen" website en waar ik me toch wat vragen stel bij betrouwbaarheid. 't mag voor mijn part nog maanden duren (liever niet natuurlijk) maar ik zou het gewoon graag weten en niet van termijn naar termijn doorgeschoven worden.

Die 2 jaarlijkse keuring kan je maar 1x hebben hé. Eenmaal de auto 6j is moet je sowieso weer elk jaar gaan.
Ik dacht 2 keer, en dan vanaf 8j jaarlijks.
Inderdaad
Na 4j heb je de eerste keer, als je dan 2j hebt is de tweede keer toch na 6j? Of is het voor 4j de eerste keer en 2j later is de auto dan nog geen 6j oud?
En dan kom je niet meer in aanmerking omdat de auto 6j oud is.
Zoals Landtlord zegt, de keuring is net voordat hij 6 jaar word, tenzij je te laat zou zijn om hem te laten keuren.
De tweede keer is de auto in principe net geen 6j omdat je hem moet aanbieden voor de keuring vervalt.

Klein vraagje.

Onze Ford (Focus 1.8tdci uit 2006) met iets boven de 200.000km.
Als die "koud" start dan "schoddert" die als ik tussen de 1800 en 2000 toeren zit. Na 1 a 2 km is dit over.
Hij heeft het enkel op dat toerental, is dat iets om mij zorgen over te maken, of is dat vrij normaal?

Slim om de auto met draaiende motor 5 minuten te laten staan voor ik vertrek, of is dat nutteloos/slecht voor de motor?

23238-pagare_pedaggio_pedemontana_autostrada_freeflow_a364.jpg
Dit is het enige dat je ziet op de weg. Volgens de website komen ze idd achter u als je u zelf niet registreert, zeggen ze....

In de UK heb je de Dartford crossing (ten oosten van Londen over de Theems), daar was dat ook met zo'n systeem.
Ik vroeg mij toen ook af of ze je effectief achteraf zouden kunnen vinden...

Beste,

Ik had een klein vraagje en richt me tot jullie aangezien het werkelijk onmogelijk is om de keuring telefonisch te bereiken...

Het zit namelijk zo, ik moet morgen naar de keuring met mijn wagen maar deze vertoont sindskort een storing op het dashboard. Er moet namelijk een nieuwe ABS-sensor in waardoor deze de melding geeft rijstabilisatie beperkt tijdens het rijden. Nu vraag ik me af als ze mijn wagen hiervoor kunnen laten afkeuren zeg maar. Er is een nieuwe sensor besteld die er in de loop van de week in komt maar als ik dan mijn afspraak moet verzetten val ik buiten de termijn van de keuring met boete als gevolg.

Jullie een idee of dit een probleem zou vormen?

Beste,

Ik had een klein vraagje en richt me tot jullie aangezien het werkelijk onmogelijk is om de keuring telefonisch te bereiken...

Het zit namelijk zo, ik moet morgen naar de keuring met mijn wagen maar deze vertoont sindskort een storing op het dashboard. Er moet namelijk een nieuwe ABS-sensor in waardoor deze de melding geeft rijstabilisatie beperkt tijdens het rijden. Nu vraag ik me af als ze mijn wagen hiervoor kunnen laten afkeuren zeg maar. Er is een nieuwe sensor besteld die er in de loop van de week in komt maar als ik dan mijn afspraak moet verzetten val ik buiten de termijn van de keuring met boete als gevolg.

Jullie een idee of dit een probleem zou vormen?
Dat is effectief een probleem.
Niet meer dan logisch ook. ABS is een belangrijk onderdeel van uw remsysteem.

Ik heb een nieuwe batterij besteld online en moest 7.5€ statiegeld betalen. Dus dat wilt zeggen dat ik voor mijn oude nog geld krijg? Kan ik daar overal mee terecht, want bij de webshop moet je hem zelf terugsturen en da's meer dan 7.5€.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan