De kleine vraagjes topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Goh ja, in dat geval, doen!

Als ik nog een tip mag meegeven, kijk zeker ook eens op de jong-tweedehands markt van Duitsland! Scheelt bij Audi's (en andere Duitse merken) vaak duizenden euro's.
Iemand hier al eens gedaan zo invoeren en dergelijke? Hoe werkt dat dan met garantie enzo?

Iemand hier al eens gedaan zo invoeren en dergelijke? Hoe werkt dat dan met garantie enzo?
Ik. Via Trex Cars in Pelt.
De mijne komt wel van een dealer in Duitsland, niet van een Audi Garage in Duitsland. Dus op mijn aanrade Autohaus Royal vermijden.
Verder wel makkelijk. De tussenpersoon (trex) regelt alle papieren, transport, .... en als je bij een Duitse Audi dealer koopt kan je voor je garantie ook in België terecht. Vraag dit zeker altijd even.

Maar in mijn geval had ik een A6 55TFSI E Full S-Line (top line zetels etc), dakraam, trekhaak en 2021 model voor min of meer dezelfde prijs als dat ik een 2020 model 50tfsi e met 50k km en heel wat opties minder in België zou hebben.

Ik. Via Trex Cars in Pelt.
De mijne komt wel van een dealer in Duitsland, niet van een Audi Garage in Duitsland. Dus op mijn aanrade Autohaus Royal vermijden.
Verder wel makkelijk. De tussenpersoon (trex) regelt alle papieren, transport, .... en als je bij een Duitse Audi dealer koopt kan je voor je garantie ook in België terecht. Vraag dit zeker altijd even.

Maar in mijn geval had ik een A6 55TFSI E Full S-Line (top line zetels etc), dakraam, trekhaak en 2021 model voor min of meer dezelfde prijs als dat ik een 2020 model 50tfsi e met 50k km en heel wat opties minder in België zou hebben.
Oh nice, en op welke sites kijk je dan voor duitse auto's? :p

Oh nice, en op welke sites kijk je dan voor duitse auto's? :p
Beste tip die ik je kan geven: Autoscout24 app installeren. Een goede search maken met alles wat je wil. Zoekgebied op Duitsland zetten en dan een alert voor die opgeslagen search instellen. Dan krijg je een melding als er een nieuwe beschikbaar is en zo kan je vaak als eerste contact opnemen. Op de Duitse markt zijn ook heel wat beter uitgeruste versies dus laat u zeker niet tegenhouden om een s-line te zoeken 😁

Ik heb enkele jaren geleden voor mijn toenmalige bedrijfswagen een A5 2.0 TFSI met Quattro en Stronic ook via Trex Cars laten invoeren uit Duitsland. Die was ook zo goed als full option en voor een appel en een ei. Zeker als je vergelijkt wat je voor dat bedrag hier maar kon krijgen qua motorisatie en opties.

Toen heb ik vooral via mobile.de gekeken, naar mijn gevoel meer aanbod in Duitsland dan Autoscout24. Tip die ik kan geven is alerts zetten op een paar filters voor model/opties die je beoogt en dan snel schakelen. Garages in Duitsland geven je vaak 1-2 dagen optie op een wagen om dan via Trex verder te regelen. Ik raad je wel aan om zelf naar de dealers te bellen en een optie te pakken, want als je het Trex laat doen kan het zijn dat tegen dat zij bellen, de wagen al onder optie is voor iemand anders.

Ow shit ja het aanbod is opeens een stuk groter voor mijn budget.

Natuurlijk wel gek dat je de auto nooit in het echt gezien hebt, en daarvoor al dat geld moet neerleggen :p

Ow shit ja het aanbod is opeens een stuk groter voor mijn budget.

Natuurlijk wel gek dat je de auto nooit in het echt gezien hebt, en daarvoor al dat geld moet neerleggen :p
Heb dat ook zo gedaan met mijn huidige auto. Maar dan via Leeco.

Via officiële garages krijg je toch een jaar Europese garantie erbij en had zelfs 2 weken retourrecht 😅.

Heb dat ook zo gedaan met mijn huidige auto. Maar dan via Leeco.

Via officiële garages krijg je toch een jaar Europese garantie erbij en had zelfs 2 weken retourrecht 😅.
Ik selecteer inderdaad op enkele via garage en niet particulier, maar dan nog is het moeilijk om te vinden wie welke garantie geeft.

Tot als ze horen dat het een geïmporteerde is 😋
Zelf voorgehad met mijn S3. Er zaten enkele kleine roestbubbeltjes aan de dakrails, wat normaal onder lakgarantie valt. Ze hebben mij toch afgescheept toen.

Geef mij aub nog eens wat inspiratie van auto's die ik misschien over het hoofd zie bij de minder 'gekende' merken.

Ik zoek iets in de trent van Audi A3, BMW 1 of Mercedes A klasse.

Met alle drie al gereden en van alle drie was ik heel tevreden, maar dat was toen nog als bedrijfswagen. Als particulier zijn die auto's praktisch onbetaalbaar.

Een golf vind ik maar boring tbh en kost ook veel.

Ik selecteer inderdaad op enkele via garage en niet particulier, maar dan nog is het moeilijk om te vinden wie welke garantie geeft.
Bij Audi/VW geven ze een jaar Europese garantie. Bij BMW geven ze vaak 2 of 3 jaar als het een jong occasie is.

Tot als ze horen dat het een geïmporteerde is 😋
Zelf voorgehad met mijn S3. Er zaten enkele kleine roestbubbeltjes aan de dakrails, wat normaal onder lakgarantie valt. Ze hebben mij toch afgescheept toen.
Nooit aanspraak kunnen doen op die garantie. Heb pas stukken gehad nadat die verlopen was 😅. Auto is ondertussen al 5 jaar in mijn bezit en wordt volgend jaar 10 😄.

Geef mij aub nog eens wat inspiratie van auto's die ik misschien over het hoofd zie bij de minder 'gekende' merken.

Met alle drie al gereden en van alle drie was ik heel tevreden, maar dat was toen nog als bedrijfswagen. Als particulier zijn die auto's praktisch onbetaalbaar.

Een golf vind ik maar boring tbh en kost ook veel
Skoda, Seat ofzo? Ik ben altijd pro-VAG geweest. Altijd VW gehad. Sinds 5 jaar nu een Audi waar ik heel content van ben.

Een golf vind ik maar boring tbh en kost ook veel.
Minder gekende merken denk ik dan aan een Alfa Romeo, Infinity, Lexus, DS, ... . Met jouw 'parameters' vind ik geen infinity's. Maar meestal zijn dat toch sowieso motoren die fiscaal allesbehalve interessant zijn in België.

Nooit aanspraak kunnen doen op die garantie. Heb pas stukken gehad nadat die verlopen was 😅. Auto is ondertussen al 5 jaar in mijn bezit en wordt volgend jaar 10 😄.
Gij hebt het op de dealergarantie zeker? Dat is idd maar een jaar.
Lakgarantie was toen 11 jaar dacht ik en hij was 7 jaar toen ik hem gekocht had.

Gij hebt het op de dealergarantie zeker? Dat is idd maar een jaar.
Lakgarantie was toen 11 jaar dacht ik en hij was 7 jaar toen ik hem gekocht had.
Was idd dealergarantie. Van die lakgarantie wist ik niet. Lak ziet er zeker nog goed uit. Zeker voor bijna 10 jaar oud te zijn.

Vandaag mijn winterbanden laten plaatsen en maar meteen ook sneeuwkettingen gaan kopen aangezien ik donderdag naar de bergen vertrek. Ik ben bij Auto5 geweest waar ze voor mijn bandenmaat enkel dit product hadden: link
Ik verschiet wel van de prijs en vroeg me dus wel af of er geen goedkopere opties zijn. Banden zijn 255/40 R18.

Online heb ik bvb deze gevonden: link
Mis ik iets? Of kan ik veel beter voor deze goedkopere kettingen gaan...

Welke pechverhelping is aan te raden in België ?
Is een goedkopere even goed of beter dan een duurdere verzekering want zoals ik zie zitten er wel wat prijsverschillen tussen aanbieders..

Ik koop binnenkort de wagen van mijn vader over, moet zijn auto dus naar de autokeuring of kunen we die zo regelen?

Ik koop binnenkort de wagen van mijn vader over, moet zijn auto dus naar de autokeuring of kunen we die zo regelen?
Hij zal inderdaad keuring voor verkoop moeten doen, anders krijg je dat roze formulier niet voor de verzekering en kan je die dus niet inschrijven op jouw naam.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan