De kleine vraagjes topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wanneer ik zeer traag rij (bv bij starten wagen) en mijn stuur veel draai, hoor ik een soort geklop onder mijn wielen. Wat zou dit kunnen zijn? Ik zie niets speciaals rondom mijn wielen. Ik heb het alleen als ik bv 90 graden of meer moet draaien.
Kan ook gewoon zijn das uw banden verspringen op de asfalt door het torsen.
Als je uw stuur scherp afdraait, staat soms 1 wiel schuiner dan het andere.
Maar zoals reeds aangehaald, moeilijk te zeggen zonder het zelf te ondervinden/horen.

Iemand die hier meer over weet?
Bij koude temperaturen zoals deze van de laatste dagen klopt de cardankop (homokineet) nogal als mijn wagen een nacht heeft stil gestaan. Dit enkel bij manoeuvreren tijdens de eerste meters. Nadien is hier niks meer van te merken.
Verleden jaar had ik dit ook al en de garage er naar laten kijken (zelfs een nacht achter gelaten zodat ze het zelf konden vast stellen bij koud start) maar bij hun deed het natuurlijk weer niks.
Mij lijkt dit gewoon te komen doordat het vet niet soepel genoeg is door deze temperaturen en dat dit de oorzaak er van is. Alleen weet ik niet of hier ook verschillende soorten vet voor bestaan met verschillende viscositeit.

Haha bij mij net het omgekeerde, ik heb dat geklop als het warm is.

Precies iedereen een variant van hetzelfde probleem hier

Ik ben er vrij zeker van dat het een cardankop is, alleen vind ik het raar dat het enkel de eerste meters is bij koud weer. Ok, het vet is misschien wat stroever dan maar dat dat zo'n gevolg heeft?
Enfin, kan er niet echt iets aan doen. Honda wil geen ander vet gebruiken buiten dat van Honda zelf.

Vandaag een collega mee in de wagen en die zei ik toch eens de ophanging moest laten nakijken.
Ik hoor niks, maar hij zegt dat het kraakt bij achteruit rijden

Kan die versleten/stuk zijn na 4,5j en 70k km?
En zoja, is dat een garantie onderdeel?

Ik heb een mazda 6 uit 2019. Ik heb een mooie audi a3 gezien uit 2018.

De mazda houdt zijn waarde niet.

Zou ik het verlies slikken en met opleg voor de audi gaan?

Ik heb een mazda 6 uit 2019. Ik heb een mooie audi a3 gezien uit 2018.

De mazda houdt zijn waarde niet.

Zou ik het verlies slikken en met opleg voor de audi gaan?
A3 is wel een pak kleiner dan de mazda 6 meen ik?

Zijn er nog andere redenen waarom je zou willen wisselen? Of is het voornamelijk de waarde?

A3 is wel een pak kleiner dan de mazda 6 meen ik?

Zijn er nog andere redenen waarom je zou willen wisselen? Of is het voornamelijk de waarde?
Waarde is een groot deel.

Verbruik ( 2 liter tov 1500 benzine) en belastingen.

En doordat hij kleiner is, zal de vrouw er een beetje liever mee rijden... is een sedan, geen break.

En mijn eerste keuze toen ik hem kocht, zou ook een a3 zijn geweest maar toen vond ik er geen naar mijn zin.

En doordat hij kleiner is, zal de vrouw er een beetje liever mee rijden... is een sedan, geen break.

En mijn eerste keuze toen ik hem kocht, zou ook een a3 zijn geweest maar toen vond ik er geen naar mijn zin.
Goh ja, in dat geval, doen!

Als ik nog een tip mag meegeven, kijk zeker ook eens op de jong-tweedehands markt van Duitsland! Scheelt bij Audi's (en andere Duitse merken) vaak duizenden euro's.

Goh ja, in dat geval, doen!

Als ik nog een tip mag meegeven, kijk zeker ook eens op de jong-tweedehands markt van Duitsland! Scheelt bij Audi's (en andere Duitse merken) vaak duizenden euro's.
De verleiding is groot.

Afwachten of de auto nog beschikbaar is. En of ik mijne op 2dehands durf zetten.

Check op spritmonitor.de eens het reële verbruik. Persoonlijk hecht ik niet al te veel belang aan die opgegeven waarden.

De overheid heeft ook een site waar je je taxen kunt laten simuleren. Zo zie je rap hoeveel je daarop bespaart.
Maar zo'n 2 liter zal normaal wel een stukje duurder zijn.

*edit* @MaTi deze dus: https://belastingen.fenb.be/ui/public/vkb/simulatie

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan