De kleine vraagjes topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hij zal inderdaad keuring voor verkoop moeten doen, anders krijg je dat roze formulier niet voor de verzekering en kan je die dus niet inschrijven op jouw naam.
Bij overdracht naar een partner of kind gelden er speciale uitzonderingsregels:
Bij een overdracht naar de echtgenoot, wettelijk samenwonende of kind
  • van een Europese nummerplaat met 7 tekens, is geen tweedehandskeuring vereist en kan de verzekeraar het voertuig bij de DIV inschrijven
  • van een nummerplaat van het oude Belgische model, moet er alleen een 'administratieve keuring' plaatsvinden. U krijgt in het keuringsstation dan het formulier 'aanvraag tot inschrijving', dat bij de DIV moet ingediend worden.

Dan weten we dat ook weeral. Wist niet dat dat op die manier ook kon.

Wat eventueel ook een optie is: laat de auto op jouw vaders naam staan en neem een verzekering op jouw naam.
Dan hoef je geen inschrijving (BIV) te betalen en ben je wel in orde met alles.

Ik heb enkele jaren geleden voor mijn toenmalige bedrijfswagen een A5 2.0 TFSI met Quattro en Stronic ook via Trex Cars laten invoeren uit Duitsland. Die was ook zo goed als full option en voor een appel en een ei. Zeker als je vergelijkt wat je voor dat bedrag hier maar kon krijgen qua motorisatie en opties.

Toen heb ik vooral via mobile.de gekeken, naar mijn gevoel meer aanbod in Duitsland dan Autoscout24. Tip die ik kan geven is alerts zetten op een paar filters voor model/opties die je beoogt en dan snel schakelen. Garages in Duitsland geven je vaak 1-2 dagen optie op een wagen om dan via Trex verder te regelen. Ik raad je wel aan om zelf naar de dealers te bellen en een optie te pakken, want als je het Trex laat doen kan het zijn dat tegen dat zij bellen, de wagen al onder optie is voor iemand anders.
Mobile.de en autosout zijn van dezelfde. Gebruikt ook dezelfde database normaal gezien.

Geef mij aub nog eens wat inspiratie van auto's die ik misschien over het hoofd zie bij de minder 'gekende' merken.

Ik zoek iets in de trent van Audi A3, BMW 1 of Mercedes A klasse.

Met alle drie al gereden en van alle drie was ik heel tevreden, maar dat was toen nog als bedrijfswagen. Als particulier zijn die auto's praktisch onbetaalbaar.

Een golf vind ik maar boring tbh en kost ook veel.
Hyundai I30 kan ook nog leuk zijn. Verder noem je natuurlijk de 3 duitsers op. Andere merken mikken vaak meteen op heel andere dingen.
Ik denk dat je binnen die klasse wel goed zit met 1 van de Duitsers eigenlijk.

We zijn aan het kijken voor een nieuwe wagen aan te schaffen.
Uiteraard pakken we daar een krediet voor om last toch wat te spreiden. Nu zijn de rentes niet meer wat ze in 2016 waren, en is mijn situatie ook wel anders.
Vraag is of mijn bankagent mij een lager JKP kan aanbieden dan wat er op de affiche geafficheerd staat. Bij woonleningen is dit vrij "normaal", maar is dit voor autoleningen ook zo?
Zou gaan over onze huisbank waar we al onze rekeningen hebben en ook ons hypothecair krediet hebben, mijn zus is daar ook klant met heel het hebben en houden, alsook mijn ouders met heel hun nest.

blijkbaar moet de persoon wel nog op hetzelfde adres wonen, want ik sta bij mijn ouders niet meer onder gezinssamenstelling (ik woon alleen)

blijkbaar moet de persoon wel nog op hetzelfde adres wonen, want ik sta bij mijn ouders niet meer onder gezinssamenstelling (ik woon alleen)
Je ouders staan wel op je geboorteakte veronderstel ik? ;)
Voor een overdracht van een kentekenplaat van ouder op kind: ofwel de geboorteakte uitgereikt door de gemeente, ofwel het afschrift van de akte van wettelijke adoptie uitgereikt door de gemeente, ofwel het attest van gezinssamenstelling dat niet meer dan 15 dagen eerder is uitgereikt door de gemeente.

Laatst bewerkt:
Kstap vandaag in de auto en als ik hem aanstak valt plots de elektriek volledig uit (kan hem zelfs niet meer open/toe doen).

Blijkt dat het vijsje dat de stroomkabel aan de batterij vasthoud wat los zat. Aanspannen en alles werkt terug normaal.

Vraag me af wat er gebeurd zou zijn als je zoiets onderweg hebt. Ik neem aan dat niks van de klassieke rem/stuur stroom nodig heeft ?

Kstap vandaag in de auto en als ik hem aanstak valt plots de elektriek volledig uit (kan hem zelfs niet meer open/toe doen).

Blijkt dat het vijsje dat de stroomkabel aan de batterij vasthoud wat los zat. Aanspannen en alles werkt terug normaal.

Vraag me af wat er gebeurd zou zijn als je zoiets onderweg hebt. Ik neem aan dat niks van de klassieke rem/stuur stroom nodig heeft ?
Rembekrachtiging en stuurbekrachtiging kunnen dan wegvallen.

In principe als je aan het rijden bent heb je je batterij niet nodig, de alternator voorziet de elektriciteit dan.
Maar moest hij toch zonder vallen dan vallen idd de bekrachtigingen weg. Het is wel nog mogelijk om te remmen en te sturen dan, weliswaar ga je heel veel kracht moeten uitoefenen. Ikzelf heb het ooit met 1 van mijn eerste wagens voorgehad, stuurbekrachtigingspomp kapot tijdens het rijden, met veel moeite hem toch nog aan de kant kunnen zetten om hem nadien te laten takelen.

Zoiets bestickeren, welke grootorde van kost is dat?
74D1M7V.jpg

We zijn aan het kijken voor een nieuwe wagen aan te schaffen.
Uiteraard pakken we daar een krediet voor om last toch wat te spreiden. Nu zijn de rentes niet meer wat ze in 2016 waren, en is mijn situatie ook wel anders.
Vraag is of mijn bankagent mij een lager JKP kan aanbieden dan wat er op de affiche geafficheerd staat. Bij woonleningen is dit vrij "normaal", maar is dit voor autoleningen ook zo?
Zou gaan over onze huisbank waar we al onze rekeningen hebben en ook ons hypothecair krediet hebben, mijn zus is daar ook klant met heel het hebben en houden, alsook mijn ouders met heel hun nest.
Ik vrees daarvoor. Je hebt meer kans om te onderhandelen over de prijs van de wagen zelf vermoed ik. Het eens vragen doet geen zeer natuurlijk, het is maar een bank..

Wat heb je op het oog?

Ik vrees daarvoor. Je hebt meer kans om te onderhandelen over de prijs van de wagen zelf vermoed ik. Het eens vragen doet geen zeer natuurlijk, het is maar een bank..

Wat heb je op het oog?
Ge kunt gewoon een voorstel vragen voor een financiering natuurlijk. Bij mijn vorige auto hadden ze mij een korting gegeven (dat beweerden ze tenminste, de rentevoet was zo laag dat het mij niet uitmaakte of dat de marktrentevoet of een extra korting was), dus ik vermoed dat het af en toe wel gedaan wordt.

Wat heb je op het oog?
BMW 330e.

Korting op de lening zat er niet in overigens :P

Hola. Particulier of ben je tegenwoordig zelfstandige?

Die kosten een aardige duit.

Topwagen sowieso.
Particulier, maar wel tweedehands uiteraard :P

Als je alles optelt is het de beste keuze om voor de 30e te gaan, in mijn ogen. Een 40i is geen spek voor de bek dusja :P

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan