De hopeloze zoektocht naar werk

Hoelang meestal tussen een 2de gesprek en contract voorstel? Zit nu al 2 weken tussen...
Of ze moeten nog andere mensen op 2e gesprek laten komen voordat ze beslissen
Of ze hebben al een contractvoorstel aan iemand anders gedaan, en laten jou nog ff wachten als 2e keuze eventueel
Of HR is gewoon traag

Hoelang meestal tussen een 2de gesprek en contract voorstel? Zit nu al 2 weken tussen...
In mijn vorige functie: 2 weken na assessment (brief > telefoongesprek > 1d assessment) voorstel ontvangen
In mijn huidige functie: 5 gesprekken (3x HR, 1x teamlead, 1x team) op 4 weken, ergens tussen gesprek 4 en 5 een voorstel ontvangen

--edit--
Nadat ik akkoord was met hun voorstel zat er meestal nog eens 2-3 weken tussen eer het contract getekend was.

Laatst bewerkt:
Update, vandaag telefonisch voorstel gekregen.
Wel 6maand intérim eerst. Als bediende?
Gezegd dat ik daarmee niet akkoord was, ze ging het voorleggen aant bedrijf.
Dat is ter vervanging van de vroegere proefperiode, is redelijk standaard om eerst 3-6 maand met een tijdelijk contract te doen.

Daar moeten ze bij mij ook niet mee afkomen. De eerste 3 maanden is de opzegtermijn maar 2 weken. Na 2 maanden weet de werkgever wel welk vlees ze in de kuip hebben.

Daar moeten ze bij mij ook niet mee afkomen. De eerste 3 maanden is de opzegtermijn maar 2 weken. Na 2 maanden weet de werkgever wel welk vlees ze in de kuip hebben.
Een tijdelijk contract stopzetten kost hen zelfs meer, dus eigenlijk ben je als werknemer beter af. 😁

Enige verschil is dat ze dan "einde contract" op jouw C4 kunnen zetten ipv een "geldige reden" die ze moeten kunnen staven.

Of zie ik iets over het hoofd, @JPV ?

Een tijdelijk contract stopzetten kost hen zelfs meer, dus eigenlijk ben je als werknemer beter af.
In de tweede helft van dat contract. Maar dat snijdt langs 2 kanten, want als jij wil stoppen om eender welke reden, moet jij betalen om onder je contract uit te komen. Plus de onzekerheid om op het einde van het contract te kunnen horen “u moet morgen niet meer komen”.

Ze hebben het bij mij ook willen doen, ik heb gewoon gezegd: “of vast, of zoekt u iemand anders, bij firma X en Y kan ik direct vast beginnen, ‘t Is niet omdat de jobfunctie me zeer aanspreekt dat ik het toelaat een speelbal te worden zonder lange(re) termijnzekerheid”. Ik heb mijn vast contract van onbepaalde duur gekregen.

Als ik beslis om er op in te gaan op een aanbod met start als intérim, bediende pc 200.
Iemand een idee hoe dat zit met indexatie voor januari, telt dat mee of niet?
Niet direct iets van terug te vinden, of ik zoek verkeerd.
@JPV ?

jammer genoeg zijn er genoeg werknemers die hun in de proefperiode voorbeeldig gedragen, en eens ze "binnen" zijn, hun ware aard laten boven komen.

Ik ben momenteel werk aan't zoeken in een creatieve sector. Ik heb zo'n deeltje op mijn CV met software skills en dan soort van score op 5 per software. Nu, ik wil daar een beetje van afstappen want dat is zo arbitrair en zegt eigenlijk niet zoveel denk ik. Zou het voldoende zijn om gewoon de software waarin ik minstens een deftige basis ken op te sommen en desnoods in mijn motivatiebrief kort toe te lichten welke ik heel goed kan bv?

Ik ben momenteel werk aan't zoeken in een creatieve sector. Ik heb zo'n deeltje op mijn CV met software skills en dan soort van score op 5 per software. Nu, ik wil daar een beetje van afstappen want dat is zo arbitrair en zegt eigenlijk niet zoveel denk ik. Zou het voldoende zijn om gewoon de software waarin ik minstens een deftige basis ken op te sommen en desnoods in mijn motivatiebrief kort toe te lichten welke ik heel goed kan bv?
Stel een portfolio op met dingen die je in die software hebt gedaan om aan te tonen dat je er mee in kan . Geen idee welke software. Creatieve sector kan vanalles zijn natuurlijk.

Bon, niet echt een idee hoe ik moet omgaan met huidige situatie.

2x op gesprek geweest bij bedrijf. Aanbod gehad via intérim. Maar in principe moet ik eerst ontslag indienen en dan pas beginnen op intérim.
Moet die mannen geloven op hun woord.
Of kan ik iets op papier vragen?

Bon, niet echt een idee hoe ik moet omgaan met huidige situatie.

2x op gesprek geweest bij bedrijf. Aanbod gehad via intérim. Maar in principe moet ik eerst ontslag indienen en dan pas beginnen op intérim.
Moet die mannen geloven op hun woord.
Of kan ik iets op papier vragen?

Waarom kan je niet eerst tekenen en dan je ontslag indienen bij je huidige werkgever? Je weet toch ongeveer je opzeggingstermijn?

Mondeling akkoord met job a.
Ondertussen gesolliciteerd voor job b met voorkeur.. 'zeer' goed gesprek gehad maar job niet gekregen... Voelt toch wat zuur. 😐

Terug
Bovenaan