De hopeloze zoektocht naar werk

Net gehoord dat ik als dertiger te duur ben voor een functie als IT support. Ik zie niet goed in hoe ik dan een toekomst heb in deze sector.
Heb je ergens een post in het brutoloon topic? Of toevallig in regio Antwerpen? Ik denk wel dat wij nog een vacature hebben.

Heb je ergens een post in het brutoloon topic? Of toevallig in regio Antwerpen? Ik denk wel dat wij nog een vacature hebben.
Nee, da's een thread die ik als de pest vermijd 😶. Ik ben ook niet te duur vanwege de eisen die ik stel (dat zijn er quasi geen). Blijkbaar zijn er barema's of wettelijke bepalingen van toepassing in verband met mijn leeftijd en moeten ze mij daardoor meer betalen dan ze willen.

Niet geantwoord :

Of anders gezegd, uwe dure ass is on the market. Die goedkope persoon waar ze achter aan het zoeken zijn niet.
Goh, het moet zijn dat die er toch wel zijn want anders hadden ze mij wel aangenomen denk ik. Het zure is dat ze je eerst allerlei zever op de mouw spelden tijdens de gesprekken ervoor zoals "wij investeren in onze mensen" en "wij willen mensen die willen groeien" maar uiteindelijk is het dan gewoon niks. Triestig.

Nee, da's een thread die ik als de pest vermijd 😶. Ik ben ook niet te duur vanwege de eisen die ik stel (dat zijn er quasi geen). Blijkbaar zijn er barema's of wettelijke bepalingen van toepassing in verband met mijn leeftijd en moeten ze mij daardoor meer betalen dan ze willen.
De enigste regels die ik ken die gekoppeld zijn aan leeftijd, zijn de minimumlonen. En zelfs daar zijn er limieten.

En dan kan je toch nog moeilijk spreken over dat je duur bent voor uw leeftijd.
@JPV of vergis ik mij?

Goh, het moet zijn dat die er toch wel zijn want anders hadden ze mij wel aangenomen denk ik. Het zure is dat ze je eerst allerlei zever op de mouw spelden tijdens de gesprekken ervoor zoals "wij investeren in onze mensen" en "wij willen mensen die willen groeien" maar uiteindelijk is het dan gewoon niks. Triestig.
Gewoon niet in uw hoofd steken, en denken ander en beter. Geloof mij vrij, die zijn er. Ook al duurt het wat langer.

Klopt niet. Behalve dat minderjarigen minder moeten krijgen is er geen discriminatie op leeftijd.

Bon, hier ook de beslissing genomen om proactief ander werk te zoeken.
Bedrijf waar ik nu werk zit in de procedure van gerechtelijke reorganisatie en mijn contract zou aflopen begin februari (2x contract van een jaar voor er een vast contract gegeven wordt). Te veel onzekerheid of mijn functie wordt overgenomen en lijkt het me het beste om de markt op te gaan.

Is LinkedIn eigenlijk het beste om makkelijk functies te vinden? Of toch best bedrijf per bedrijf checken?

Bon, hier ook de beslissing genomen om proactief ander werk te zoeken.
Bedrijf waar ik nu werk zit in de procedure van gerechtelijke reorganisatie en mijn contract zou aflopen begin februari (2x contract van een jaar voor er een vast contract gegeven wordt). Te veel onzekerheid of mijn functie wordt overgenomen en lijkt het me het beste om de markt op te gaan.

Is LinkedIn eigenlijk het beste om makkelijk functies te vinden? Of toch best bedrijf per bedrijf checken?
goed beseffen dat je niet zomaar zal kunnen opzeggen, gezien contract van bepaalde duur.

goed beseffen dat je niet zomaar zal kunnen opzeggen, gezien contract van bepaalde duur.
Nee inderdaad, ik hou er rekening mee dat het tot de laatste dag zal zijn. Ik verwacht nul goodwill van onze HR. Hebben mij al genoeg liggen gehad

Voor wie nu van job wil veranderen:
- werk je in PC 200 (of een sector met vergelijkbare indexatie), dan wacht je best tot na januari om te veranderen van werk als het naar een ander PC is.
- werk je nu in een PC met een regelmatigere inflatie, kan je best nog voor 1 januari veranderen als je naar een sector gaat met inflatie op 1 januari.

Stel je voor dat je nu in PC 200 werkt en moet onderhandelen op basis van loon. Doe je dat liefst met een loon van 4000 of met eentje van 4320?

Of indien je loon nu al van 4000 naar 4300 is verhoog door de index, kan je op basis van 4300 onderhandelen en dan direct nog bijna 8% bijkrijgen :)

(en ja, grote werkgevers zullen die inflatie zeker meerekenen in loonaanbiedingen, maar niet iedereen zal dat doen. het is bovendien véél gemakkerlijker om minstens je huidig loon te eisen bij een nieuwe werkever dan om "gewoon" 200 euro meer te vragen

Inderdaad uw LinkedIn profiel goed updaten. Met een beetje geluk krijg je al interessante vacatures in je inbox. Recuiters zoeken op keywords, bepaalde functietitels, bepaalde software namen, bepaalde certificaten etc.

Er staan inderdaad veel vacatures op LinkedIn, maar niet alle bedrijven zetten die daar op. Bv. waar ik werk staan er enkel de zeer dringende vacatures op. De rest staat op onze eigen jobsite. Dus het is zeker de moeite om ook de jobsites van bedrijven in de omgeving eens te bekijken. Fiets desnoods even langs het lokaal bedrijvenpark of open Google Maps.

Net gehoord dat ik als dertiger te duur ben voor een functie als IT support. Ik zie niet goed in hoe ik dan een toekomst heb in deze sector.
Ik ben maar begonnen in de ICT support op mijn 41ste, dus zal wel afhangen van werk tot werk.
Ik wist dat ik daar niet op veel groei mogelijkheden ging moeten rekenen omdat ik daar al ben gestart op bijna hoogste punt van Barema pc200.
(tenzij ik verander van functie)

Maar als je nog opzoek bent en het gaat puur over First line support (met doorgroei naar second line), bij ons zoeken ze dringend een paar mensen.

Als je de vacature wil moet je maar een pm sturen, aangezien wij ook een referral bonus krijgen als we mensen aanbrengen :)
4 dagen in de week van thuis, 1 dag op kantoor in ledeberg (Gent).

Terug
Bovenaan