Heb je ondertussen al meer nieuws?
Jep! Ik zat dus bij de laatste 2 kandidaten... Headhunter heeft mij op een vrijdag avond gebeld "Hey Gumball, het bedrijf heeft uiteindelijk voor de andere kandidaat gekozen. Eigenlijk was uw grote sterkte de goeie kennis van de sector..maar uw zwakte was het gebrek aan ervaring als manager (aka onbestaande ervaring als manager). De andere kandidaat had wel ervaring als manager".
Dit wisten ze trouwens al van dag 1, heb dat ook nooit verbloemd ofzo.
Meanwhile zijn we 2-3 weken later...de vacature staat nog zowel op de site van het bedrijf als dat van de headhunter

. En ge moet weten dat ze al +1jr naar een profiel zoeken. Sorry, maar dan... En we spreken niet over een mega technisch profiel...gewoon een Marketing Manager hé.
Nu..uiteindelijk met al die info naar mijn Algemeen Directeur gestapt en volledig open kaart gespeeld (wel gezegd dat ik de job niet aangenomen heb...wat technisch gezien niet gelogen is haha

). Ook totaal niet voor opslag gevraagd, maar voor tips/tricks en begeleiding om mij stilaan tot manager "op te leiden".
Was een gesprek dat eigenlijk maar 20 minuten moest duren en uiteindelijk 1,5u geduurd heeft. Was alsof ik met een kameraad aan het praten was..super chill gesprek. Heb ook letterlijk gezegd dat ik ons marketing niveau ondermaats vond en we veel meer konden doen.
Hij heeft mij ook letterlijk gevraagd "Seg, hoe is het met uw manager? Is die al wat gebeterd...want ik merk daar precies niet veel van."
En hij heeft ze niet letterlijk zwart gemaakt, maar ge kon tussen de lijnen lezen dat hij vond dat ze ook veel steken liet vallen: nooit met concrete deadlines komen ("Oh ik ga die brochure maken"...6 maand later "Ja ben er mee bezig" etc).
Hij zei wel letterlijk "Probeer uit te blinken in zaken waarin zij niet goed in is, dat gaat u ten goede komen".
In het gesprek ook met enkele bedenkingen/voorstellen afgekomen. 2-3 dagen later via hem vernomen dat hij onze CEO er ook over aangesproken heeft en mn ideeën voorgelegd heeft en ze die verder gaan onderzoeken.
Mijn collega marketeer is sinds kort ook uit verlof en wist dat ik in gesprek was met dat bedrijf..en sindsdien leert hij me de complexere/technischere aspecten van onze marketing.. En dat is uiteindelijk super leuk, nieuwe kennis opdoen.
Vorige week ook een boek van onze Directeur ontvangen dat ik volgens hem eens moest lezen en het mij zou helpen in mn persoonlijke ontwikkeling

.