Begin februari contact gehad met een headhunter die via mijn Linkedin profiel vroeg of ik interesse had in een nieuwe job binnen dezelfde sector.
Leeftijd: Begin 30.
Huidige job: Uitvoerend personeel bij een bekende naam binnen de sector. Doelgroep: Onderste-middensegment.
Aanbod: Manager/Directeur (naar gelang ik de vacature opzoek, is het een andere functietitel). Doelgroep: Hoger-middensegment/hoger segment
het bedrijf wil enkel iemand uit de sector aannemen.
Toen er sprake was van mijn loon, had ik er al enkele % bij gekletst. Het antwoord van die persoon "Oooh, maar dat is helemaal geen probleem voor hen"
2 gesprekken met de headhunter gehad, waarbij enkele keren werd gezegd "Ja, maar ge hebt wel geen ervaring als manager"==> Ik "Ja, gij hebt mij aangesproken hé..dat kon ge allemaal via mn Linkedin-profiel zien".
Daarna aan het bedrijf voorgesteld geweest. Eerste keer gesprek met de Algemeen Directeur & HR. Uiteraard werd het bovenstaande weer als negatief puntje aangehaald, waarna ik hetzelfde antwoord had.
Na het gesprek "We laten volgende week iets weten".. "Volgende week" werd uiteindelijk 3 weken later. Via de headhunter teweten gekomen dat ik bij de laatste 2 kandidaten zat.
Bleek dat ik weer op gesprek mocht, maar bij de Commercieel Directeur deze keer. Was een vlot gesprek. En hier weer "Volgende week hoor je meer"...een week later nog niets vernomen.
De headhunter is wel pro-actief en houdt mij altijd zelf op de hoogte met een "Ik heb deze week niets vernomen" of "Je mag naar de volgende ronde."
We zitten al in de 2de maand van de selectie-procedure en ik weet nog niet eens of ik de aanbieding krijg of niet. Is dit niet extreem lang?
Online zie ik ook dat de vacature al een jaar online staat. Bij de Algemeen Directeur/HR was er zogezegd niemand/nooit iemand op die functie (wat bizar is gezien de grootte/omzet van het bedrijf). De Commercieel Directeur liet uitschijnen dat ze een externe hadden, maar die ni in-house wou komen werken waardoor ze een nieuwe persoon zochten.
Doordat het bedrijf telkens gezegd heeft dat ze mij "volgende week meer zouden laten weten", maar niet aan die verwachting voldoet, twijfel ik wat...
Ook de duurtijd van de selectie vind ik belachelijk lang.
Volgens enkele vrienden zouden ze mij aan het lijntje houden en is het iets typische van headhunting.. Graag jullie mening..
Reden dat ik bij ons zou vertrekken:
- Eigen manager vult de rol als manager niet in. Het werk is eerder een speeltuin voor haar. Komen/gaan wanneer ze wil, te laat komen op meetings (soms +30min zonder verwittiging). Zelf heb ik ook een afdeling onder mijn hoede waar ik "manager" kan zijn...alleen word ik langs alle kanten tegengewerkt met "Daar gaan we toch geen budget aan geven?". Waardoor ik mijn volle potentieel niet kan tonen.
- Het loon. Al 3 jaar geen opslag gekregen. Begint uitermate te storen. En dit jaar zal het weer noppes zijn, want de verkoopcijfers vallen zwaar tegen.
Reden waarom ik de andere job niet zou aannemen:
- Ze zijn een stuk veeleisender dan mijn huidige werkgever (of doen dit toch uitschijnen). Bij het eerste interne gesprek was het al van "Als we iemand aannemen, willen we enkel het beste van het beste". Zoiets explicitiet zeggen, zet de toon wel.
- Beloven mij "volgende week" te contacteren ==> Duurt veel langer dan eerder beloofd. Geeft geen goede eerste indruk
- Ze kennen mijn vorige werkgever blijkbaar. Een werkgever waar ik met slaande deuren vertrokken ben. Het was wel een beul van een werkgever, ik had hem de laatste weken gewoon van antwoord gediend en dat stond hem niet aan. ==> Geen zin nadat ik aangenomen word, ik negatief afgeschilderd word door een ex-werkgever.