De hopeloze zoektocht naar werk

Blijft verschrikkelijk moeilijk ander werk te vinden.
Ik krijg nu wel antwoorden en wordt vaker dan vroeger uitgenodigd, maar de tijd dat het duurt voor men een eerste schifting doet en het tot uitnodiging komt, damn ...

Ik zit ondertussen al bijna met 4 weken opzeg.
Dus als ik nu op iets solliciteer waarvoor men nog 4 weken tijd heeft te solliciteren, dan nog eens 2 weken ga moeten wachten voor een gesprek, dan nog eens een week of twee voor selectie, en dan nog eens 4 weken opzeg op huidig werk... wtf

Het gegeven dat het "gemakkelijker is werk te vinden eens je een job hebt" is tot nu toe toch onzin.
Serieuze limitatie in wanneer ge beschikbaar zijt om een telefoon op te nemen, wanneer ge op gesprek kunt, en opzegtermijnen sluiten al alle jobs uit die "zo snel mogelijk" iemand moeten vinden.

Ik heb gemerkt dat wanneer ik een job had ik minder gemotiveerd was bij sollicitaties en dat bedrijven dachten dat ik vooral solliciteerde om te "vluchten".

Dus mss geef je onbewust de indruk dat je sollicitatie eerder een negatieve gemotiveerde keuze is ten aanzien van je huidige werkgever ipv een positief gemotiveerde keuze voor de toekomstige werkgever.

Ik heb gemerkt dat wanneer ik een job had ik minder gemotiveerd was bij sollicitaties en dat bedrijven dachten dat ik vooral solliciteerde om te "vluchten".

Dus mss geef je onbewust de indruk dat je sollicitatie eerder een negatieve gemotiveerde keuze is ten aanzien van je huidige werkgever ipv een positief gemotiveerde keuze voor de toekomstige werkgever.
Mijn motivatie naar huidige werkgever is zeker negatief, dat klopt.
Als ge in een job gewaardeerd wordt en deftig betaald, dan zou ge toch ook niet weg gaan.
Er zal toch altijd een "negatieve emotie" spelen als ge solliciteert terwijl ge al vast werk hebt.

Ik spin dat wel in iets positief, namelijk dat ik halftijds wil werken om volgend academiejaar deeltijds te studeren. Is ook waar.
Maar daar ook, een deftige werkgever zou daar een mogelijkheid in creëren lijkt mij, zodat ge niet van job moet veranderen.

Nu ja,

Als je solliciteert voor een halftijdse functie, dan lijkt het mij nu ook niet echt raar dat dit wat duurt. De behoefte ernaar lijkt mij beperkt.

Als ge in een job gewaardeerd wordt en deftig betaald, dan zou ge toch ook niet weg gaan.

Ik zit in die situatie en toch ben ik aan het rondkijken voor wat anders. Ik heb wel eens goesting in iets anders aangezien het soms nogal saai begint aan te voelen. Het positieve is dat ik nu gewoon heel kieskeurig kan zijn en pas echt vertrek als het ook écht een vooruitgang is, en een vooruitgang ten opzichte van mijn huidige situatie kan alleen maar goed uitdraaien.

De gesprekken die ik heb benader ik ook op die manier en ik accentueer ook echt dat ik niet weg hoef. Is wel tof eigenlijk.

OT: begin deze week opgebeld door een potentiele nieuwe werkgever. Waren zeer tevreden met het gesprek en mijn profiel (was insgelijks) en nu bieden ze me zelfs een job aan (waarvoor extern althans geen vacature open stond) die meer* is dan de functie waar ik voor solliciteerde. :unsure:

De arbeidsmarkt staat in vuur en vlam precies :unsure:

*meer= uitdagender/breder/meer bijleren/normaal ook meer €€€

Vacature tegengekomen die mij helemaal ligt kwam inhoud.

Echter maar halftijds en een uur onderweg enkel. Ik ga sowieso solliciteren, maar wat als ik de job zou hebben.

Ze gaan mij niet halftijds nog verder mijn opzet gaan uitzien en heb ook niet echt zicht op een andere halftijdse functie.

Hier toch ook eens begonnen aan het solliciteren, ben de situatie op de huidige job ook meer dan beu.
Meeste vrienden zeggen dan wel: ewel, ft betaald om niet veel te moeten doen? Leuk voor maand of twee maar geen zes maand e mannen.

Hier toch ook eens begonnen aan het solliciteren, ben de situatie op de huidige job ook meer dan beu.
Meeste vrienden zeggen dan wel: ewel, ft betaald om niet veel te moeten doen? Leuk voor maand of twee maar geen zes maand e mannen.
Velen zien dat zo mooi werkloos zijn en dan wat gaan bijwerken er zullen altijd rotte appels zijn. Ik ben ook werkzoekende maar heb alle mogelijke trajecten afgelegd. Ik was niet ziek ofzo maar van binnen ging het slecht ivm met mijn eczeem en dat kan opgelost zijn op korte termijn.
Heb ondertussen wel gewerkt in een atelier met andere mensen die het moeilijk hebben, maar echt thuis voelde ik me daar niet was al tijdje met zo een kerel aant praten maar die sprak nooit terug pas later te weten gekomen dat hij heel moeilijk kan praten. Begeleiding is daar super/psygologe/mijn overste ook dankzij hun dat ik super snel me naar dermatoloog kon gaan mijn zelf vertrouwen is gegroeid.

Misschien niet het ideale topic om deze vraag te posten dus alvast mijn excuses. Iemand ervaring met Vinçotte als werkgever? Ik bedoel dan vooral in functie van inspecteur bijvoorbeeld druk of lifting, 'de buitendienst' zeg maar.

Er zijn verschillende, op het 1e zicht althans voor mij, interessante vacatures bij Vinçotte maar de vacatures op zich zijn nogal generisch opgesteld en weinigzeggend over job inhoud, salaris etc., dus wat real-life info zou mooi zijn.
Ik heb familie dat er werkt maar die zijn titel bestaat uit 3 letters dus mss niet zo representatief :p
Al heeft die zich over heel lange periode wel opgewerkt tot die functie door veel te werken

Dacht dat ze van firma-wagens alleen nog mercedes hebben op dit moment (wegens goeie deal)

Blijft verschrikkelijk moeilijk ander werk te vinden.
Ik krijg nu wel antwoorden en wordt vaker dan vroeger uitgenodigd, maar de tijd dat het duurt voor men een eerste schifting doet en het tot uitnodiging komt, damn ...

Ik zit ondertussen al bijna met 4 weken opzeg.
Dus als ik nu op iets solliciteer waarvoor men nog 4 weken tijd heeft te solliciteren, dan nog eens 2 weken ga moeten wachten voor een gesprek, dan nog eens een week of twee voor selectie, en dan nog eens 4 weken opzeg op huidig werk... wtf

Het gegeven dat het "gemakkelijker is werk te vinden eens je een job hebt" is tot nu toe toch onzin.
Serieuze limitatie in wanneer ge beschikbaar zijt om een telefoon op te nemen, wanneer ge op gesprek kunt, en opzegtermijnen sluiten al alle jobs uit die "zo snel mogelijk" iemand moeten vinden.
Is niet gemakkelijker wel het meest effectieve en bewuste keuze om eerst werk te vinden en dan een opzeg te doen. Solliciteren kan een intensieve en lastige periode zijn. Daar zou ik het ook limiteren bij een paar bedrijven waar je echt interesse hebt.

Zo werd ik gepusht om een opzeg te doen eind augustus terwijl ze mij het contract de 31ste van Augustus hadden opgestuurd. En al 4 weken ervoor een aanbod had maar voor het contract opstelling had HR 4 weken nodig…

Misschien niet het ideale topic om deze vraag te posten dus alvast mijn excuses. Iemand ervaring met Vinçotte als werkgever? Ik bedoel dan vooral in functie van inspecteur bijvoorbeeld druk of lifting, 'de buitendienst' zeg maar.

Er zijn verschillende, op het 1e zicht althans voor mij, interessante vacatures bij Vinçotte maar de vacatures op zich zijn nogal generisch opgesteld en weinigzeggend over job inhoud, salaris etc., dus wat real-life info zou mooi zijn.
Ik wel.

tis te zeggen: ze komen hier elke 3 maand van vincotte onze graafkranen keuren.

het lijkt me wel een chille job, ik geef ze een lijst mee, met de adressen van onze graafkranen waar ze staan,
en zij gaan ter plaatse kijken...
ik doe er een praatje mee elke keer ze komen.

je mag wel geen hoogtevrees hebben voor torenkranen, maar voor de rest...

wel lijkt vincotte een duiventil qua werkgever. we krijgen regelmatig een anderen kerel,
en ook in communicatie een ramp: vorige factuur stonden 2 graafkranen te veel op aangerekend, heb die factuur geprotesteerd nu dik 2 maanden terug, nog steeds geen reactie van hun kant uit...
zitten in herstructurering ook heb ik vernomen..... (overgenomen van een firma : GROEP KIWA )

vroeger allemaal volvo, maar nu overgeschakeld naar mercedes idd

2 sollicitatiegesprekken achter de rug:
1 bij een bvba, komende van grote firma's toch met twijfel.
1 bij een technisch bedrijf, meer mijn ding

Nog 2 gesprekken volgende week, ben benieuwd.

Merk wel, tegenwoordig altijd 3 gesprekken tov vroeger een of twee en twas al ok...
Tenzij ik er al langer uit ben? ( logistiek )

Merk wel, tegenwoordig altijd 3 gesprekken tov vroeger een of twee en twas al ok...
Net veranderd naar een grotere firma. Was in 2 delen. Een externe psychologische screening (mondeling gesprek + computertoets) en daarna schriftelijke proef gevolgd door gesprek met mensen van het bedrijf zelf.

Drie jaar daarvoor zelf maar één gesprek en mogen starten (gelijkaardige grootte).

Maar misschien heb ik een zodanig radiënte persoonlijkheid dat men er nooit lang over moet nadenken. :thinking:

Tenzij ik er al langer uit ben? ( logistiek )
Hangt een beetje van de firma af:
- 1e werkgever (IT): alle sollicitaties & testen op 1 dag (vond ik ideaal)
- 2e werkgever (IT): 2 interviews met externe recruiter + 3 interne interviews (HR, manager, team)

Vandaag telefoon dat in 99% zeker een nieuwe job heb. Moet enkel nog goedgekeurd worden door het vast bureau, wat normaal een formaliteit is. Whoop whoop

Terug
Bovenaan