Ik heb u historiek misschien niet helemaal mee maar wat is je huidige statuut en hoe lang al? Als je lang genoeg arbeidsongeschikt of werkloos bent oid, krijgen werkgever mogelijks incentives om u aan te werven. Werkgevers betalen u op die manier misschien wel maanden bijna gewoon u nettoloon zonder meer, onderschat zo'n voordeel niet (als het nog bestaat natuurlijk, ik ken de situatie vandaag niet).
Ik heb ondertussen ~15-16 jaar geleden, een beetje gelijkaardige met
@Tonerider, een VDAB opleiding gevolgd voor bouwkundig tekenaar. Dat was toen ook een voltijdse dagopleiding via het CVO in Lokeren met aansluitend een stage. Ik had op die stageplaats kunnen blijven maar dat was toen nog Beveren <-> Deinze, ik zou de helft van mijn loon in mijnen auto gekapt hebben elke maand. In de plaats ben ik direct na die opleiding terug in de elektriciteit gerold (wel met een link naar het technisch tekenen). Naar mijn gevoel heb ik dat sollicitatiegesprek voor die job toen zwaar getanked maar toen ik tijdens het gesprek vermelde dat ze beroep konden doen op RSZ/belastingvrijstellingen de eerste maanden zag je die mens zijn ogen plots fonkelen. Eigenlijk was dat echt een vreselijk bedrijf om te werken maar het heeft wel als lanceerplatform gediend... eens je in een technische sector (bouw, metaal, elektriciteit...) zit en een klein beetje ervaring hebt kunnen opbouwen ga je echt al-tijd werk hebben.