@DogFacedGod en
@SilentSpring : merci, ik zal het eens bekijken of ik niet iemand vind die dat voor mij wil in orde brengen. ik veronderstel dat ik zelf ook kan?
@zarathustra :
- niks met haken en ogen. 24 afgesloten met winst, een deel daarvan boekhoudkundig in vvprbis gezet, in maart een groot deel voorafbetaling venb gedaan op aanraden boekhouder (grrrr). Daarbij komend, als ge in maart uw laatste volledige factuur hebt ontvangen, en we zijn nu december, en er is sindsdien niks meer binnengekomen, maar uw kosten blijven wel lopen he.. auto, verzekeringen, boekhouder, hosting websites, enz enz. ja, dan vloeit het geld weg he.. heb m'n laatste half loon betaald in juni. want ja, ook in privé hebt ge kosten he.
- hopen schulden = 13K, dat is 2.5K boekhouder, 3,5K auto, 4.5K soc bijdr, 1K verzekeringen achterstallig, en nog verzekering auto en wat kleine dingen dus is niet van hopen en hopen he. Ik sprak 2 weken geleden met een advocaat en die zei dat 13K schulden geen schulden zijn. dat dat peanuts is, en direct weggewerkt van zodra je terug kan beginnen factureren.
- job in vastdienstverband weet ik van de week meer over, maar ja, de vrijheid als freelancer valt dan weg. terug voor nen baas gaan werken.. volgens zijn regels..
- en uw zinneke "Dus zo erg zal het allemaal wel niet zijn" lezen, dat doet zeer.. wetende dat er niks op de rekening staat, en de frigo is leeg. En dat we wachten op uitbetaling als ze bij de gemeente es goesting hebben om dat te storten. Soms is het alsof de Vlamingen geen werk willen geven aan een Vlaming die naar Wallonië is verhuisd à la "hij moest maar hier blijven", en de Walen willen geen werk geven want "wat komt die Vlaming hier doen, ons job pikken".. allez ja, of er is iemand bezig met voodoo of zwarte magie die alles tegenhoudt..
@Chilliewillie88 : ik spring helemaal niet liberaal om met verplichtingen. heb voorafbetaling venb gedaan op moment dat dat eigenlijk niet moest, maar op aanraden van boekhouder.. ik heb als zelfstandige op die 5 jaar slechts 1x op restaurant geweest. zelfs met jaarvergadering nooit geweest. nooit gadgets enz gekocht. heb nog altijd mijn eerste gsm van in '21. dus altijd zuinig omgesprongen met mijn geld! boekhouder kostte op het laatst al 570 per maand, met sommige maanden aan 1000 (als er pb was of jaarrekening ofzo). dus goedkoop was die zeker niet!
- en ja, meer dan 450 sollicitaties: begonnen op mijn "niveau" waar ik zat. na 2 maanden zelfs beginnen solliciteren onder mijn niveau met serieus ingekorte CV, naar helpdesk en system engineer functies. Nooit iets van teruggehoord. gesolliciteerd voor administratieve jobs, voor supermarkt en bijrijder vrachtwagenchauffeur voor te helpen lossen enz. voor magazijnier, voor vanalles.
heb sinds 2 maanden 2 zaken uit mijn cv gelaten: mijn adres (ik woon in wallonië), en mijn geboortedatum. en nu komen er al wat antwoorden maar toch nog niet om te zeggen dat op 10 sollicitaties er 8 antwoorden zijn bv. in 2023 toen ik van opdracht veranderde was het wel anders, dan heb ik maar 2 maand moeten zoeken.
- Ik wil werken, ik heb rijbewijs maar geen auto. en daar wringt het schoentje in Wallonië al, veel bedrijven zijn niet bereikbaar met openbaar vervoer, dus dan willen ze u al niet aannemen. In Vlaanderen solliciteer ik ook, maar ja, dan zeggen ze dat ze denken dat ik dat niet ga volhouden van 2x per dag 2u ofzo onderweg te zijn, terwijl ik dat paar jaar geleden wel gedaan heb. been there done that. bij functies "onder mijn niveau" krijg ik de feedback "niet weerhouden want u bent overgekwalificeerd". ja.. apenland België..
Ik dacht dus echt ook binnen de maand een andere job te hebben, was het niet als freelancer, dan wel interim ofzo, magazijnier, rekkenvuller, dat zoeken ze overal. maar nee, ik lijk wel vervloekt!