De hopeloze zoektocht naar werk

Loodgieter / chauffagist?

Of desnoods lesgever in beroeps (lassen,...) of zo ?

Mijn grootvader is decennia elektricien en chauffagist geweest met 1 oog toen hij het zijne verloren was in de mijn.

Ik ga ander werk zoeken gezien ik niet meer in een fabriek mag werken, rechteroog haalt nog 60%. Nuja in welke richting moet ik uitkijken IT zegt me wel iets maar is vrij lastig met 1 oog en ben daardoor extra traag en maak veel schrijffouten.
Schilder was 1 van mijn opties maar gezien ik eczeem heb is dat niet zo goede keuze je komt in contact met veel stoffen.
Ik rij nog met de wagen maar als ik eerlijk mag zijn 100% veilig is het niet.

Iemand engie suggesties ? mijn opleiding is fotolassen iets wat ik zeker niet meg kan doen.
Kijk is op de site vd vdab met jobs in uw regio. Zal je misschien wel iets tegenkomen dat interessant is...

Ik ga ander werk zoeken gezien ik niet meer in een fabriek mag werken, rechteroog haalt nog 60%. Nuja in welke richting moet ik uitkijken IT zegt me wel iets maar is vrij lastig met 1 oog en ben daardoor extra traag en maak veel schrijffouten.
Schilder was 1 van mijn opties maar gezien ik eczeem heb is dat niet zo goede keuze je komt in contact met veel stoffen.

Iemand engie suggesties ? mijn opleiding is fotolassen iets wat ik zeker niet meg kan doen.
Iets binnen de overheid? Ze zoeken mensen met een handicap om aan de quota te geraken.

Iets binnen de overheid? Ze zoeken mensen met een handicap om aan de quota te geraken.
Het is niet omdat je 1 job niet meer kan uitoefenen dat je een arbeidshandicap hebt. Ik ben halfblind aan 1 oog en daarvoor nog nooit een percentage aan handicap toegekend gekregen hoor! 🤣

En VOORAL bij de overheid moet je 1) zeker bepaald diploma xyz hebben voor functie abc
2) geluk hebben te slagen voor de selectietesten.
Het is niet omdat er quota zijn dat er "minderwaardige" kandidaten worden aangeworven. De basisvereisten blijven voor iedereen gelijk.

Het is niet omdat je 1 job niet meer kan uitoefenen dat je een arbeidshandicap hebt. Ik ben halfblind aan 1 oog en daarvoor nog nooit een percentage aan handicap toegekend gekregen hoor! 🤣

En VOORAL bij de overheid moet je 1) zeker bepaald diploma xyz hebben voor functie abc
2) geluk hebben te slagen voor de selectietesten.
Het is niet omdat er quota zijn dat er "minderwaardige" kandidaten worden aangeworven. De basisvereisten blijven voor iedereen gelijk.
Ik voel mij wel allesbehalve iemand met een handicap, mijn zicht kan zo verschillen dag na dag. S' morgens gaat dat goed maar tegen de avond is mijn links oog moe van te compenseren en dan gaat het wat minder.

Heb al testen gedaan online voor honda, job bevat wagens van de boot rijden bij springen in magazijn in dag uren tis natuurlijk altijd buiten.
Als het zo een hitte golf is gelijk nu, of sneeuw die auto's moeten van de boot.

En al succes ondertussen @kenneke2.0 ?

Ik ben sinds kort ook terug werkzoekende en zit een beetje met de merde dat het een slechte periode is (en niet veel werk in België tout court). Ik schrijf op de weinige jobs die wel een optie zijn ook een specifieke motivatiebrief en dat is toch wel slopend na een tijdje.

Ik ben sinds kort ook terug werkzoekende en zit een beetje met de merde dat het een slechte periode is (en niet veel werk in België tout court). Ik schrijf op de weinige jobs die wel een optie zijn ook een specifieke motivatiebrief en dat is toch wel slopend na een tijdje.
Neen nog geen succes, het verlof komt eraan dus het is sowieso kalm. Ik ga bij vdab eens luisteren naar loopbaan begeleiding en veel variatie heb ik niet in werkervaring 20 jaar trucks gebouwd .
Ook mijn dag routine is helemaal weg.

Laatst bewerkt:

Ik ben sinds kort ook terug werkzoekende en zit een beetje met de merde dat het een slechte periode is (en niet veel werk in België tout court).

Veel bedrijven of Hr-mensen gaan nu of vanaf volgende week in verlof, maar niet veel werk? Er is volgens mij juist wel veel werk.

Veel bedrijven of Hr-mensen gaan nu of vanaf volgende week in verlof, maar niet veel werk? Er is volgens mij juist wel veel werk.
Maar nu iemand aannemen is moeilijk.

Als ik zie hoeveel stappen je door moet en handtekeningen verzamelen.

Dan nog enkele gesprekken tussen elkaars verlof door. Voor september heeft er niemand een contract getekend. (Moest ik morgen iemand zoeken bv)

Wat zijn uw beperkingen juist?
Want gezien je rond Gent haven zoekt zijn daar wel wat bedrijven op zoek naar volk.
Zijn toch wel een aantal bedrijven waar ik dacht dat ze al lang volk zochten: Zoutman, Citrosuco, Louis Dreyfus, Renewi, Arcellor. Oleon, Gadot...
Die laatste lijken me mss af te vallen om medische redenen. Chemie en onbetrouwbaar zicht zijn waarschijnlijk niet de beste combinatie. Maar bv bij Zoutman zoeken ze wel wat verschillende profielen en vaatjes fruitsap afvullen is ook minder precair dan een vat chemische brol.

Mijn linkeroog heeft bijna geen zicht en kijkt altijd naar links. Mijn zicht is makkelijk te vergelijken: het is alsof je altijd uit je ooghoek aan het kijken ben. Ik kan dus wel zaken zien afkomen van mijn linkerkant (handig op een kruispunt) maar ermee lezen ofzo kan ik niet en als er ooit iets gebeurt met mijn rechteroog ben ik zwaar de pineut.

Je mag er gerust van uitgaan dat ik alles zie door mijn rechteroog en dat mijn linkeroog van geen nut is. Toch heb ik geen probleem met computerwerk en autorijden. Ik ben naar dokter + oogarts geweest om te laten vaststellen of ik mag rijden of niet en het was geen probleem. Zelfs met mijn zware slechthorendheid (draag wel een gehoorapparaat maar optimaal is het nog niet) nog nooit miserie tegengekomen tijdens het rijden. Had zelfs een job overwogen om iets met rijden te doen maar uiteindelijk niet gedaan wegens het toenemende verkeersaggressie tegenwoordig.

Nu, ik moet er wel bij zeggen, dit is al van mijn geboorte, dus ik ben er meer aan gewend dan gij. Maar wat ik u zou aanraden is om eens naar de oogarts (en evt. huisarts) om te laten vaststellen of je nog kan rijden, computerwerk kan verrichten, etc. 60% KLINKT minder ernstiger dan wat ik heb en ik ben geen miserie tegengekomen.

Ik ben officieel "blind" in mijn rechteroog en als IT consultant nog nooit last van gehad. Het is wat je er zelf van maakt, denk ik.

Ik denk wel dat er een groot verschil is tussen "niets anders gewend zijn" en plots geconfronteerd worden met visusproblemen. Ik heb bvb geen dieptezicht doordat ik ook "blind" was gedurende de kindertijd aan 1 oog.
Door oefeningen is dat naar 60% gegaan, maar ik kan bvb niets lezen van normale lettergrootte, zou nooit auto kunnen rijden,.. mocht ik plots mijn goed oog kwijt raken.

Maar als je plots je dieptezicht kwijt bent, een deel van je zicht verliest zal dat veel beangstigender zijn dan voor diegene die nooit anders hebben geweten.

Ik ben officieel "blind" in mijn rechteroog en als IT consultant nog nooit last van gehad. Het is wat je er zelf van maakt, denk ik.
Ja klopt, voor mij was dat van de eene op de andere dag, heb al altijd in fabriek gewerkt en daar zijn ze toch vrij streng ivm veiligheid je gebruikt gevaarlijke machines etc en takeles met redelijk wat gewicht aan..
In principe zou ik daar kunnen mee verder werken maar medische dienst wist ervan, nu raak ik onmogelijk door de oogcontrole.
IT zou wel lukken maar na uurke op pc zitten worden mijn ogen vrij moe en begin ik alle letters door elkaar te slaan ( heb ook niks van ervaring met computer werk ).

Honda is niks geworden door mijn oogletsel, je moet nauwkeurig parkeren etc
En ik zit nog met katarakt dat nog geopereerd moet worden.

Ai ai,

Ja, dat is wel minder. Ik heb een genetische aandoening die iets of wat kan verholpen worden met sklerale lens voor mijn slechte oog. Het is niet "goed" maar het is veel "beter" met de lens. Maar ik functioneer zo goed dat ik meestal zelfs geen moeite doe.

Terug
Bovenaan