De hiphop-thread

Zou Tyler hier een Lotto Arena kunnen vullen?

Dat is 8000 man, op pakweg Pukkelpop vult hij zonder problemen de mainstage maar zou er 8000 man zou afzakken naar de lotto arena betwijfel ik een beetje maar ik kan hier mis zijn natuurlijk.

In de VaartKapoen gaan we hem nooit meer zien zoveel is zeker.
 
Tyler zit op een compleet ander niveau. Die zijn shows zijn echt een totaal ervarging. Zijn vorige show op Lollapalooza is van zelfde niveau.
Wat ook opvalt, is de dat hij op zijn jonge leeftijd toch echt al massa muziek heeft uitgebracht, steeds op hoog niveau.

Niet volledig akkoord tbh, ik hou echt van Tyler, maar het hoge niveau is er toch vooral de laatste albums gekomen. In zijn jonge(re) jaren waren zijn albums toch niet zo consistent vond ik.

Dat gezegd zijnde, m'n favoriete nummer dit jaar is deze:


Die Madlib-beat ook :drool:
 
Niet volledig akkoord tbh, ik hou echt van Tyler, maar het hoge niveau is er toch vooral de laatste albums gekomen. In zijn jonge(re) jaren waren zijn albums toch niet zo consistent vond ik.

Dat gezegd zijnde, m'n favoriete nummer dit jaar is deze:


Die Madlib-beat ook :drool:
Volg ik wel in, alles sinds Flower Boy is goud en daarvoor was het soms geniaal maar soms ook te plat.

Er staat een docu-aflevering over hem op Disney+ of Amazon waarin hij zelf het traject van zijn carrière uitlegt. Daar zegt hij zelf dat alles vanaf Flower Boy muzikaal perfect samenkwam. Hij is muziek an sich ook serieuzer beginnen nemen zonder zijn eigenwaarde daarin te verliezen.
 
Rome Streetz heeft eind september zijn tweede album van 't jaar gedropt zie ik net. Deze collab met Joey Bada$$ staat er onder andere op. Klinkt gestoord, zal weer eentje voor de eindejaarslijstjes worden gok ik.

 
Heb Tyler ooit nog op pukkelpop gezien in de Boiler met OFWGKTA.
Is wel al meer dan tien jaar geleden denk ik, maar was toen zeker niet headliner en boiler room ook niet vol.
 
Het is rnb maar toch het vermelden waard hier, de nieuwe Tirzah werd geproducet door Mica Levi.

Of zoals iemand op RYM schreef:
The whole album sounds like a baby of early 2000s RNB and witch house ala White RIng.
@utred :unsure:
 
Het is rnb maar toch het vermelden waard hier, de nieuwe Tirzah werd geproducet door Mica Levi.

Of zoals iemand op RYM schreef:

@utred :unsure:
Ik begin wat in dit album te komen, eerste luisterbeurt vond ik het een beetje saai omdat ze voor elk nummer dezelfde drumbeat gebruiken. Maar nu zie ik het eerder als één heel lang nummer met verschillende onderdelen. Hypnotiserend.

Vind het beter dan Colourgrade, haar vorige plaat. Die was ook volledig door Mica Levi geproducet.

Ik heb ook André 3000 z'n plaat helemaal uitgezeten maar daar is voorlopig niet zoveel van blijven hangen, ook al is het allemaal niet slecht. Wel vandaag nog eens naar Speakerboxxx/The Love Below geluisterd, damn Speakerboxxx slapt hard :coolbrows:.
 
Ik begin wat in dit album te komen, eerste luisterbeurt vond ik het een beetje saai omdat ze voor elk nummer dezelfde drumbeat gebruiken. Maar nu zie ik het eerder als één heel lang nummer met verschillende onderdelen. Hypnotiserend.

Vind het beter dan Colourgrade, haar vorige plaat. Die was ook volledig door Mica Levi geproducet.

Ik heb ook André 3000 z'n plaat helemaal uitgezeten maar daar is voorlopig niet zoveel van blijven hangen, ook al is het allemaal niet slecht. Wel vandaag nog eens naar Speakerboxxx/The Love Below geluisterd, damn Speakerboxxx slapt hard :coolbrows:.
Ik vind het wat flauw dat André zegt dat hij niks meer heeft om over te rappen. Man heeft toegegeven dat hij met veel anxiety zit (zeker bij de reünie 10 jaar geleden) en het is intussen 20 jaar geleden dat hun (in mijn mening) laatste goede album uitkwam. Dan heb je toch genoeg tijd gehad om te tobberen over de roem, volwassen worden, anxiety? Zijn (schaarse) features bewijzen dat hij het kan dus als hij iets uitbrengt gaat dat sowieso fantastisch zijn. Jammer, nu moeten we het doen met fluitmuziek :(. Het is allemaal niet slecht maar gewoon zonde.
 

Ik denk dat ik deze nog eens ga checken, puur omdat ik echt zin heb in een old skool hip hop concert.

90% van wat hier gepost word, is niet slecht, maar het blijft ook niet hangen.
(Kan het meestal ook maar opbrengen om 1x te luisteren, mss zit daar het probleem)

De producties vallen vaak tegen, soms denk ik dat men teveel vernieuwend wil zijn.

Ook al zijn de meeste hier enthousiast over.

Nu vind ik het wel tegenvallen dat masta ace toevallig het enige concert was dat mij aansprak de laatste 2 jaar, dus vind ik het langs een kant wel jammer dat er niets anders is.
Helaas apollo brown overlaatst moeten missen.
 

Ik denk dat ik deze nog eens ga checken, puur omdat ik echt zin heb in een old skool hip hop concert.

90% van wat hier gepost word, is niet slecht, maar het blijft ook niet hangen.
(Kan het meestal ook maar opbrengen om 1x te luisteren, mss zit daar het probleem)

De producties vallen vaak tegen, soms denk ik dat men teveel vernieuwend wil zijn.

Ook al zijn de meeste hier enthousiast over.

Nu vind ik het wel tegenvallen dat masta ace toevallig het enige concert was dat mij aansprak de laatste 2 jaar, dus vind ik het langs een kant wel jammer dat er niets anders is.
Helaas apollo brown overlaatst moeten missen.

Er zijn nochtans genoeg artiesten die vandaag de dag nog jaren '90 inspired boom bap uitbrengen, maar dan in een nieuw jasje. Heel de bende van Griselda onder andere. Hiphop leeft!

 


Lord Apex zijn laatste album is ook weer absurd kwalitatief. Freddie collab en Madlib-beat steken erbovenuit imo, maar echt wel overall zeer goed.
 
Terug
Bovenaan