De hiphop-thread

Ik kan bijna niet meer volgen.

Westside Gunn zijn nieuwe album is gisteren gedropt. Overall zeer matig imo, staan wel een paar zeer vette dingen op, maar ook veel ondermaatse (vaak trappy) dingen. Rome Streetz-collab is het hoogtepunt imo:

Ook MIKE ineens met een nieuw album, zonder enige aankondiging. Hoe die gast zo creatief blijft daar heb ik toch ook het raden naar. Haalt niet het niveau van Beware of the Monkey van vorig jaar, maar nog altijd heeeel cool.

En ook één van m'n favoriete UK rappers die met een (mini-) album komt. Niets al te vernieuwend ofzo, maar gewoon boom bap zoals het hoort te zijn.
 
Nieuwe liveshow van Tyler The Creator. :crazy:


Die muur van telefoons :cry:


2023-11-17 08_43_18-(8) Tyler, The Creator - Live at Camp Flog Gnaw 2023 - YouTube — Mozilla F...png



Uitstekend voorbeeld wel van hoe hiphop wel goed kan zijn live.
 
Heb wat problemen om Spotify-links te posten dus het zal even zonder zijn.

Nieuwe Danny Brown is vandaag uit gekomen, Quaranta. Nogal wennen want het is een vrij sobere, ingetogen plaat voor zijn doen. Beats zijn wel weer goed.

En ook een album van André 3000, New Blue Sun. Zijn eerste echte solo-album (hoewel The Love Below eigenlijk ook al een solo-album was). Ben er nu naar aan't luisteren en euh muzikaal past het niet echt hier aangezien het eerder.... spirituele ambient fluit-jazz is, 87 minuten lang. Speciaal!
 
Die muur van telefoons :cry:


Bekijk bijlage 24746


Uitstekend voorbeeld wel van hoe hiphop wel goed kan zijn live.
Ja idd, had meteen zelfde opmerking. We worden oud vrees ik. :unsure:

Tyler zit op een compleet ander niveau. Die zijn shows zijn echt een totaal ervarging. Zijn vorige show op Lollapalooza is van zelfde niveau.
Wat ook opvalt, is de dat hij op zijn jonge leeftijd toch echt al massa muziek heeft uitgebracht, steeds op hoog niveau.

Zijn ontmoeting van MF DOOM samen met Earl Sweatshirt is ook heerlijk om te bekijken.

@FlyingHorseman idd, 1e nummer gecheckt nu en spiritual ambient fluit jazz is de perfecte omschrijving haha. Benieuwd naar de rest.
Edit: damn, hier had ik toch meer van verwacht. Een en al fluit. Mocht die plaat in 1972 uitgekomen zijn, ze stond aan €1000 op Discogs.
 
Laatst bewerkt:
Zijn ontmoeting van MF DOOM samen met Eerl Sweatshirt is ook heerlijk om te bekijken.

Hoe heerlijk was dat, de oprechtheid druipt er van af. En gvd wat is de dood van MF DOOM toch een gemis.

Tyler zit op een compleet ander niveau. Die zijn shows zijn echt een totaal ervarging. Zijn vorige show op Lollapalooza is van zelfde niveau.
Wat ook opvalt, is de dat hij op zijn jonge leeftijd toch echt al massa muziek heeft uitgebracht, steeds op hoog niveau.

Naar aanleiding van je post, dacht ik nog eens in z'n discografie te duiken omdat ik dat eigenlijk veel te weinig doe. Ik schrok inderdaad hoeveel solo albums hij al op z'n naam heeft, tel daar nog bergen features bij en dat gaat over een stevige en steengoeie discografie.
 
Hoe heerlijk was dat, de oprechtheid druipt er van af. En gvd wat is de dood van MF DOOM toch een gemis.



Naar aanleiding van je post, dacht ik nog eens in z'n discografie te duiken omdat ik dat eigenlijk veel te weinig doe. Ik schrok inderdaad hoeveel solo albums hij al op z'n naam heeft, tel daar nog bergen features bij en dat gaat over een stevige en steengoeie discografie.
Real recognise real. Je hoort vooral bij Earl Sweatshirt zijn adoratie voor MF DOOM.
Idd gigantisch gemis :headshake:
 
Quaranta
Nieuwe Danny Brown is vandaag uit gekomen, Quaranta. Nogal wennen want het is een vrij sobere, ingetogen plaat voor zijn doen. Beats zijn wel weer goed.
Ik vind hem heel goed! Maar ik heb al altijd een voorkeur gehad voor z'n "gewone" stem dus dat speelt wel mee.

Nieuwe Blockhead ook uit. Pas beginnen luisteren (veel tijd verloren door het lezen van 3000 z'n tracklist :unsure:) maar track 1 is alvast een heel goed begin.
 
Terug
Bovenaan