De hiphop-thread

Sinds The Idol vind ik hem nog meer een sukkel. :unsure:
Ik ben niet noodzakelijk een grote fan, maar als verjaardagscadeau voor mijn vriendin ben ik met haar meegegaan. Was een erg indrukwekkende show. Alleen al qua lichttechniek en qua transities tussen de nummers (die gaven me kippenvel), maar de man kan ook gewoon goed zingen.
 
Ik ben niet noodzakelijk een grote fan, maar als verjaardagscadeau voor mijn vriendin ben ik met haar meegegaan. Was een erg indrukwekkende show. Alleen al qua lichttechniek en qua transities tussen de nummers (die gaven me kippenvel), maar de man kan ook gewoon goed zingen.

Ik ben fan van het eerste uur, probleem is dat het na dat eerste uur het ferm achteruit gegaan is. Alles wat daarna gekomen is vond ik veel te veel platte pop

Ik postte het vooral vanwege dat vreemde wannebe MF DOOM masker :D
 
Ik ben fan van het eerste uur, probleem is dat het na dat eerste uur het ferm achteruit gegaan is. Alles wat daarna gekomen is vond ik veel te veel platte pop

Ik postte het vooral vanwege dat vreemde wannebe MF DOOM masker :D
Lol, ik dacht dat MF voor iets anders stond hahaha. Maar volledig akkoord hoor. Denk wel niet dat hij zo groot was als nu moest hij bij zijn dark rnb stijl zijn gebleven.

Dat masker was trouwens een serieus obstakel tijdens de show. Sterke dof op zijn stem, en toen het af ging werd het concert ook des te beter.
 
De VRT vond de cover van Michaël Jackson ook verrassend, overduidelijk hebben ze daar nooit naar Echoes Of Silence geluisterd :D
 
Vooral super random dat je ineens uw artiestennaam laat vallen en verder gaat met uw echte naam.
 

Scherp artikel over hoe de journalistiek met hiphop omgaat
Case in point: het artikel over 50j hiphop in Het Nieuwsblad vandaag. Nochtans geschreven door een jonge journaliste, maar alle clichés komen in het artikel voorbij...
 

Scherp artikel over hoe de journalistiek met hiphop omgaat
Aan de andere kant: is hun coverage van meer underground rock etc zoveel beter? Daar moet ik toch ook soms met de ogen rollen hoor.

Het is gemakkelijk om eenmaal zo'n kritisch essay'tje te schrijven maar als dat niet leidt tot meer structureel het schrijven van stukken over hiphop (of andere niet-pop genres), ga ik daar ook niet veel waarde aan hangen.
 
Aan de andere kant: is hun coverage van meer underground rock etc zoveel beter? Daar moet ik toch ook soms met de ogen rollen hoor.

Het is gemakkelijk om eenmaal zo'n kritisch essay'tje te schrijven maar als dat niet leidt tot meer structureel het schrijven van stukken over hiphop (of andere niet-pop genres), ga ik daar ook niet veel waarde aan hangen.
Van alle grote media zit de Focus Knack voor mij het dichtst bij wat er leeft in de muziekwereld. En dan is dat nog steeds héél relatief.

De Morgen is op vlak van muziekjournalistiek niet sterk genoeg (meer), alle besparingen bij DPG en de focus op HLN als hoofdmerk zorgen voor een uitholling van hun artikels en keuzes.

Gelukkig bestaat er iets als het internet en kunnen we wel kritische opinies lezen van mensen die weten waar ze over praten. Ik heb meer opgestoken van Questlove en Dan Charnas over het genre dan gelijk welke Belgische journalist.
 
Ik kan me geen leven voorstellen als muziekliefhebber zonder het internet, mensen die vroeger een brede muzieksmaak/kennis hadden zaten volgens mij 24/7 in de platen zaken.

Was veel plezanter. We hadden hier een winkel met enkel platen. Vooral hiphop en punk. Die sfeer daar was de max.
We zaten daar soms de hele namiddag aan de toog met koptelefoon aan en platen te beluisteren voor we er 1 kochten.
 
Was veel plezanter. We hadden hier een winkel met enkel platen. Vooral hiphop en punk. Die sfeer daar was de max.
We zaten daar soms de hele namiddag aan de toog met koptelefoon aan en platen te beluisteren voor we er 1 kochten.

Dat wel, die tijden zijn ook wat gepasseerd zeker na de vinyl revival maar je geeft je natuurlijk ook over aan de muziek-smaak van de zaak waar je naar toe gaat.
 
Terug
Bovenaan