De Heuvelklassiekers 12/04 - 23/04

De taktiek van Kopecky werkt ook, er eens naar kijken en zeggen: ik wacht wel op echt bier 😂
Ja dat viel echt op. Ze deed zo echt teken van: GO!
En ze verbergt dit niet eens, de concurrentie ziet dit gewoon en .. kijkt ernaar .. en weg was Vollering :unsure:

GVA, vandaag de op een na beste van de 31-plussers én zijn beste resultaat in een klassieker dit jaar.
Hij begint meer en meer een diesel te worden. Jammer dat hij L-B-L er niet bij neemt.

Van Vliet is zich van geen kwaad bewust

Het Algemeen Dagblad ging na afloop verhaal halen over de opmerkelijke fase bij koersdirecteur Leo van Vliet. Hij legt uit dat zijn wagen Pogacar voorbij moest omdat Healy naderde. “En als iemand dan net een foto maakt… wat moet ik daarmee? Ik weet ook niet wat dit voor zin heeft. Dat ze zeggen dat we er zeker 500 meter of een kilometer voor bleven rijden? Dat is helemaal niet waar, ga de beelden maar kijken. We rijden er wel voor, maar daar heeft Pogacar toch helemaal niks aan? Ik heb zelf ook gefietst, ik kan het me niet voorstellen dat hij daar voordeel van heeft”, stelt de Nederlander.

Wat een idioot, elke koers loopt er iemand te klagen dat de motos te dicht rijden maar hij snapt dus niet dat met zijn auto ervoor gaan rijden nog een stuk erger is. En als Healy naderd moet je zeker niet voor Pogacar gaan rijden natuurlijk, zet je langs de kant en neem plaatst achter Healy. En ze zeggen dat je er 500m tot een kilometer voor bleef reden omdat we beelden zagen en het effectief zolang duurde voor je voldoende afstand nam.

Pidcock kan geen 'papa' meer zeggen. Het had nog zuur geweest, als hij die 3de plaats nog kwijtspeelde.
Kon geen pap meer zeggen. * 🤭 Sterk om al zo af te zien en nog stand te houden inderdaad!
De taktiek van Kopecky werkt ook, er eens naar kijken en zeggen: ik wacht wel op echt bier 😂
Ja dat viel echt op. Ze deed zo echt teken van: GO!
En ze verbergt dit niet eens, de concurrentie ziet dit gewoon en .. kijkt ernaar .. en weg was Vollering :unsure:
Het ging hierboven volgens mij over het bier.

Zou Pogacar het woensdag van ver proberen? :D

De Muur lag hem in het verleden niet zo goed, denk dat hij het gewoon rustig gaat houden mid week koers en zo, zondag al diep geweest en volgende zondag weer zo'n lastige lange koers.

Is al 20 jaar ook niet meer gebeurd dat de winnaar vertrok voor de Muur denk ik. Aerts en Verbrugge waren de laatste denk ik. Sindsdien de ene na de andere muur hagedis.

Snap al niet dat Pogacar zelfs meedoet deze woensdag. Lijkt me toch wat overkill aangezien Amstel al zo zwaar was.

Maar goed, het blijft Pogacar natuurlijk. Vooral uitkijken naar LBL

De Muur lag hem in het verleden niet zo goed, denk dat hij het gewoon rustig gaat houden mid week koers en zo, zondag al diep geweest en volgende zondag weer zo'n lastige lange koers.
Is dat niet een kleine beetje een voorbarige conclusie? Prime Pogacar heeft 2 keer de Waalse Pijl gereden: 9de in 2020 na een een zeer zware Tour. En vorig jaar 12de op het moment dat Urška haar moeder al op sterven lag volgens mij... dat zijn toch verzachtende omstandigheden.
Ik zie wel een paar outsiders: Pidcock, Woods, Higuita/Schelling, Healy, eventueel Gaudu. Maar als Pogacar dit jaar goed wordt afgezet aan de voet in Huy zie ik eigenlijk zeer weinig renners die hem hier iets kunnen maken.

Is dat niet een kleine beetje een voorbarige conclusie? Prime Pogacar heeft 2 keer de Waalse Pijl gereden: 9de in 2020 na een een zeer zware Tour. En vorig jaar 12de op het moment dat Urška haar moeder al op sterven lag volgens mij... dat zijn toch verzachtende omstandigheden.
Ik zie wel een paar outsiders: Pidcock, Woods, Higuita/Schelling, Healy, eventueel Gaudu. Maar als Pogacar dit jaar goed wordt afgezet aan de voet in Huy zie ik eigenlijk zeer weinig renners die hem hier iets kunnen maken.

Hij heeft elke koers maar max een 3 keer gereden dus grote langdurige conclussies kun je er niet uit trekken maar die WP waar hij 9e werd na een zware Tour won hij wel bijna LBL een paar dagen later, vermoeidheid plots uit de benen met paar dagjes er tussen? In principe moet hij dit zeker kunnen maar tot nu toe is hij wel al altijd beter gebleken in LBL een paar dagen later dan in de WP.

Ik hou er de spanning nog een beetje in :p

Hij heeft elke koers maar max een 3 keer gereden dus grote langdurige conclussies kun je er niet uit trekken maar die WP waar hij 9e werd na een zware Tour won hij wel bijna LBL een paar dagen later, vermoeidheid plots uit de benen met paar dagjes er tussen? In principe moet hij dit zeker kunnen maar tot nu toe is hij wel al altijd beter gebleken in LBL een paar dagen later dan in de WP.

Ik hou er de spanning nog een beetje in :p
De Waalse Pijl werd in 2020 de woensdag ná L-B-L gereden :unsure: :tongue:

WP 30/09/20
LBL 04/10/20
Oei, nevermind. Eentje voor de Kemelberg :tongue:
Ik dacht 26 september gelezen te hebben maar het blijkt 26 april te zijn (originele datum).

Ik was het EK 21' vergeten dat was (in een eendags wedstrijd) eigenlijk het dichtste dat we kwamen bij een strijd tussen Pogacar en Evenepoel. Heel benieuwd naar zondag.

Ik zou Cosnefroy graag eens zien bevestigen met een overwinning.

Die heeft vorig jaar toch 2 minuten lang AGR gewonnen? Wat wil je nog meer? :p

Terug
Bovenaan