De grote supermarkt thread

Wat is je meest bezochte supermarkt?

• Totaal aantal stemmers
    223
Hier is het meestal een rondje Carrefour , Albert Heijn, Lidl en Aldi. Deze 4 liggen op een soort Supermarktplein.Colruyt ligt iets verder maar ook nog te doen.

In mate van frequentie:

Albert Heijn > Lidl > Colruyt > Carrefour > Delhaize > Aldi.

In de plaatselijke Lidl vinden we dan ook meestal al wat ze bij de Aldi ook verkopen en dat frequenteren we minder.

Collect and go en andere alternatieven nog nooit gedaan. We kiezen hier namelijk onze groenten en fruit liever zelf uit de bak, al begrijp ik het gemak wel.

Half-relevant, ik ben vorige week hier eens gepasseerd (niet binnengegaan):

Er stonden mensen te protesteren met borden "Russians go home", wat gezien de situatie in Oekraïne logisch is. Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar wat ze daar verkopen, het is nu niet of Rusland zelf staat bekend als een plaats met kwaliteit in de supermarkten.
Ik zou ook graag eens langsgaan uit nieuwsgierigheid. Afgaande op de foto's die ik online al gezien heb zal het eerder wel een teleurstelling zijn.

Aldi + Colruyt meestal. Colruyt voor voor vlees vind ik niet zo denderend. Delhaize is daar veel beter in.
AH enkel voor het plezier. Heel goed aanbod aan exotische(re) dingen.

Half-relevant, ik ben vorige week hier eens gepasseerd (niet binnengegaan):

Er stonden mensen te protesteren met borden "Russians go home", wat gezien de situatie in Oekraïne logisch is. Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar wat ze daar verkopen, het is nu niet of Rusland zelf staat bekend als een plaats met kwaliteit in de supermarkten.
Ik werk daar vrij dichtbij, ze hebben in alle stilte toch hun winkel geopend (hij was al langer klaar maar door de oorlog durfden(?) ze nog niet openen).
Denk dat hij een dag of 3 open was voor ze er gaan protesteren zijn.

Wij gaan meestal naar de Aldi en Lidl (beiden grote vestigingen). Als het een "noodgeval" is naar de Carrefour hier vlakbij. Naar de AH gaan we ook wel eens omdat daar meer keuze is + de stapelkortingen.

Als ik me niet vergis, was er vroeger een Red Market waar die Mere nu is.
Keten van discountwinkels van Delhaize dat ondertussen niet meer bestaat.

Op deze site beschrijven ze wat er in de winkel zoal te vinden is.
Een groot deel non-food ook blijkbaar: verzorgingsproducten, wasmiddel, handdoeken, luiers, ...

Sommige prijzen zijn precies wel heel goedkoop: op de foto's staat er bijv zalmfilet aan 7€/kg, dat is 1/3e van de prijs van ergens anders. :eek:

Ik zou dat precies toch niet helemaal vertrouwen, die brol uit Rusland. Dat gaat niet aan dezelfde eisen gemaakt zijn als gerief voor de EU.
Volgens mij is het ook gewoon verboden om hier producten te verkopen met een label dat niet onze taal bevat. In andere winkels zie je ook soms speciale producten met dan een sticker op.

" De medewerkers spreken allemaal russisch, doen hun best voor frans en een beetje nederlands te kunnen."
Zucht... mij zien ze daar dus niet.
Ergernis nummer 1 in de supermarkt!!!

" De medewerkers spreken allemaal russisch, doen hun best voor frans en een beetje nederlands te kunnen."
Zucht... mij zien ze daar dus niet.
Ergernis nummer 1 in de supermarkt!!!
Ik kwam al niet graag in die Red Market en zal Mere ook aan mij voorbij laten gaan. Dat pand in Opwijk lijkt wel verdoemd... Ik hoop dat er na de Mere een Cru of een Freshville in zal komen :)

Ik kwam al niet graag in die Red Market en zal Mere ook aan mij voorbij laten gaan. Dat pand in Opwijk lijkt wel verdoemd... Ik hoop dat er na de Mere een Cru of een Freshville in zal komen :)
Cru vind ik wel fijn, maar niet voor elke week. Enfin, het is alweer een aantal jaar geleden dat ik daar nog ben binnengeweest. Toen ik in Antwerpen woonde was dat op wandelafstand en passeerde ik daar wel eens voor de fijnere vleeswaren.

Lidl voor kattebrokken, verse groenten, fruit, vlees, zuivel, pasta en dergelijke.

Om de zoveel tijd rijden we naar de Jumbo omdat ze daar een 4-tal soorten noodles(udon, ramen, soba) hebben die we zeer lekker vinden. Voor de rest zijn ze daar niet zo duur, maar meestal niet zo goedkoop als Lidl

De hyper-carrefour om de zoveel tijd omdat hun winkel gewoon het makkelijkste te bereiken is met voorsprong. Ze verkopen die Uncle Ben curry-potten die we niet rap beu worden of ergens anders goedkoper vinden.

Geen Colruyt in de buurt, maar Aldi, Lidl, Jumbo en Carrefour zitten alle 4 in een straal van 2.5km van ons appartement. Ik ben benieuwd of we er echt zouden kunnen besparen als er een vlakbij was.

Hier in Gent :

Brood van bij de bakker. Twee uitstekende bakkers in de buurt, maar die zijn wel duidelijk aan het uitbollen richting pensioen. Dus over een paar jaar zal het wenen worden. Van Aernout of supermarktbrood word ik niet echt vrolijk.

Voor de weinige keren dat we vlees of vis eten halen we dat ook bij de slager of vishandel.

Wekelijkse biomarkt aan Gent St Pieters voor een maximum groenten en fruit. Da's me niet perse om dat bio te doen, maar is wel korte keten, uitstekende keuze (veel meer dan in de supermarkt) en met de seizoenen mee.

Aziatische specialiteiten bij de Aziatische supermarkt, Turks en Midden-Oosters, oa. kruiden en spices, bij Tevid aan Dampoort. Of van bij onze Turkse bakker om de hoek.

Dan om staples de supermarkt. Ik vind Delhaize toch een goed aanbod hebben, enkel huismerk. Meer keuze nog naar mijn aanvoelen dan bij Colruyt, hoewel Boni ook wel goede zaken heeft. Maar Colruyt ligt meer afgelegen, wat ervoor zorgt dat we als autoloze Gentenaars altijd extra moeten plannen. Aldi is hier ook niet ver en daar komen we ook af en toe maar hun veggie-aanbod en drankenaanbod zijn heel pover imo.

Edit: aja en wel nog een shoutout naar ons buurt-Carrefourke die nog op geregelde basis Orvallekes in stock hebben. Dat en een chippeke zijn toch sporadisch een kleine omweg op vrijdagavond na het werk waard. :unsure:

Hier wekelijks Colruyt en Carrefour market. colruyt voor quasi alles, groeten en fruit vind ik verser bij Carrefour, en ook koffiekoeken en patisserie is in onze carrefour market zeer ok en uitgebreid. Carrefour ook voor sommige dingen die ze bij Colruyt niet meer hebben (bv. Finley Mojito en kleine brikjes Minute Maid)
Verder ook naar Delhaize, specifiek voor kip en gehakt (vinden we daar het best).
Aldi en Lidl zijn hier verder van huis, en hebben ze weinig tot geen merken, dus kom ik nooit.
En 2x/jaar naar de auchan om de auto te vullen met flessen vittel in promo :D

Zijn er eigenlijk mensen die nog naar de Makro gaan? Vroeger was dat wel eens interessant maar de laatste jaren minder en minder naartoe geweest.
ja, globaal genomen te duur, maar als je goed oplet, dan doe je daar nog altijd koopjes zoals vroeger (en het is dan echt goedkoper dan elders)
Maar Makro gaat niet lang meer bestaan, vrees ik, die keten is gedoemd tot verdwijnen.

Colruyt, want ik kan er alles kopen wat ik nodig heb, en het is op 8 minuten wandelen... albert heyn is 45 minuten stappen, aldi is 15 minuten stappen. Carrefour is 20 minuten stappen.

Effort <-> reward is het dus gewoon colruyt.

Misschien dat als de albert heyn korter bij lag, dat ik niet meer in de colruyt kwam. Al mis ik die karamelcake van de albert heyn wel...

Al lijkt het niet dat je die nog kunt kopen :(.

Colruyt tweewekelijks. Ik heb een tijdje geleden (voor den oorlog) een vergelijking gemaakt:

Er was over het algemeen geen groot verschil. Het verschil ontstaat bij ons als we eens iets anders nemen dan de Everyday of Boni. Dat "risico" heb je minder bij Lidl waardoor het soms goedkoper is.

Voor niet-alledaagse dingen gaan we naar Carrefour of Delhaize. Dit proberen we wel te beperken tot 1 maal per maand.
Ook op zondag gaan we al eens naar den Delhaize. Ze zijn als enigste open dan en daarvoor wil ik gerust wel wat betalen. Vriendelijk personeel ook.

Quasi altijd Okay omdat daar het gemiddelde van bomma's/m² die in de weg staan het laagst is.
Af en toen Colruyt, uitzonderlijk Lidl.

Terug
Bovenaan