De grote supermarkt thread

Wat is je meest bezochte supermarkt?

• Totaal aantal stemmers
    223
Colruyt: goede basisproducten aan beste prijs. Die waar ik ga is nog relatief groot en niet overvol. Ben ooit eens in de Colruyt van Zaventem gegaan en dat was echt depressief en frustrerend

AH: ga ik 4x per jaar voor de jalapeno's in bokaal, is wel iets te ver

Delhaize: leuke winkel maar te duur

CarrefourMarket: ongezellig en vol met oude mensen die alles blokkeren. Ook geen selfscan in degene waar ik ga.

Lidl: BBQ vlees en af en toe wat specialere producten. De affichage van de prijs (boven uw product) is compleet onlogisch

Okay, want die is het dichtste bij huis en daar vinden we wekelijks ons gerief. Het boodschappenlijstje wordt zelfs opgesteld in volgorde dat de producten tegengekomen worden in de rayons. :unsure:

AH, als we daar passeren, maar er is hier in de buurt eigenlijk geen, dus da's 1à2 keer op een half jaar (of als @Coolguy de speciale biertjes wilt proeven). Aldi, als er iets in de weekaanbieding staat dat interessant is, of voor de Renmans, en af en toe Colruyt, als we ons gerief niet vinden in den Okay.

1 keer per maand naar de Colruyt (Collect & Go) voor de grote maandelijkse inkopen (dranken en dergelijke).
1 keer per week naar de AH voor groenten, fruit, vlees, ...

En tussendoor eens langs de Aldi, Spar of Delhaize voor bepaalde zaken die we van daar het beste vinden.

Laatste tijd bijna altijd naar AH in Maastricht, nu ook een paar keer in de Plus geweest. Qua promo's soms iets interessanter, maar winkelervaring is wel anders.

Af en toe ook eens naar de gewone slager
en in de winterperiode naar de EcoMarché. Heel goeie verse preparé daar en verschillende soorten witte en bloedworst

Doorgaans Colruyt wegens het dichtste bij. Op de 2de plaats Aldi.

Als ik niet naar afstand moest kijken, zou ik vaker naar de AH gaan, maar boodschappen doe ik met de fiets, meestal in een lunchpauze, dus dan kan ik niet te lang onderweg zijn. Af en toe neem ik wel de elektrische fiets naar de AH, dan is dat ongeveer een half uur heen en terug.

Altijd Carrefour, gewoon omdat die hier 50m verder in de straat ligt.. zelden eens naar AH hoewel ik dat een veel betere winkel dan Carrefour vind.

Persoonlijk ga ik het meeste naar de Lidl. Vooral voor het vaste veganistische aanbod dat we weten te waarderen zoals de nuggets, de schnitzel, de microwave burger... Ook zeer tevreden van de kwaliteit van groenten en fruit en van de basis producten.
Daarnaast ga ik af en toe eens naar de Aldi aangezien ze daar ook veel goede veganistische vleesvervangers hebben. Zeker de balletjes zijn :drool:
Delhaize ga ik af en toe eens om wat specialere zaken te kopen of merkproducten zoals bv udon noodles of iets van de vegetarische slager. Idem voor AH, zeer tof assortiment vegan producten hier ook.
Colruyt en Carrefour kunnen niet snel genoeg failliet gaan, daar ga ik dan ook zo goed als nooit.

Toen ik hoogzwanger was, hadden we geen auto en moest ik met zo een mandje op wielen naar de Colruyt. Midden december ben ik zo eens gevallen, geen kat die op of om keek, en sindsdien heb ik (onredelijk op zich maja) een hekel aan de Colruyt. Is ook een deprimerende winkel los van alles en ik vond veel te vaak rot fruit of groenten.
Wij gaan altijd AH wegens op weg bij oppikken kinderen. Op zich een aangename winkel maar wel een waar de rekken frequenter dan elders leeg zijn en die daar niet op lijken te anticiperen. Tegen de vrijdagmiddag zijn bepaalde bier en frisdrank compleet uitverkocht - elke week - en toch is op zaterdag nog steeds het schap leeg. Ken hun businessmodel niet, is misschien de bedoeling.
Jumbo is te duur, toen die kwam sprak men van ‘prijzenslag’ maar niks van gemerkt, is gewoon duur op niveau ‘wtf heb ik kreeft gekocht of zo?’
Lidl is bij ons echt ontzettend goed voor vlees en plezant voor de themaweken. Aldi doe ik niet, als ik wil weten hoe de DDR was ga ik wel naar een Stasi museum.

Toen ik hoogzwanger was, hadden we geen auto en moest ik met zo een mandje op wielen naar de Colruyt. Midden december ben ik zo eens gevallen, geen kat die op of om keek, en sindsdien heb ik (onredelijk op zich maja) een hekel aan de Colruyt. Is ook een deprimerende winkel los van alles en ik vond veel te vaak rot fruit of groenten.
Wij gaan altijd AH wegens op weg bij oppikken kinderen. Op zich een aangename winkel maar wel een waar de rekken frequenter dan elders leeg zijn en die daar niet op lijken te anticiperen. Tegen de vrijdagmiddag zijn bepaalde bier en frisdrank compleet uitverkocht - elke week - en toch is op zaterdag nog steeds het schap leeg. Ken hun businessmodel niet, is misschien de bedoeling.
Jumbo is te duur, toen die kwam sprak men van ‘prijzenslag’ maar niks van gemerkt, is gewoon duur op niveau ‘wtf heb ik kreeft gekocht of zo?’
Lidl is bij ons echt ontzettend goed voor vlees en plezant voor de themaweken. Aldi doe ik niet, als ik wil weten hoe de DDR was ga ik wel naar een Stasi museum.
Welke AH is dat?

Delhaize/Carrefour: Geen idee wie hier zou winkelen. Te duur en niets uniek.
Persoonlijk vind ik het aanbod in Delhaize toch wel een meerwaarde, en of het zoveel duurder is betwijfel ik, al geef ik toe dat ik er gewoon amper op let.

Zoals gezegd dus Delhaize hier voornamelijk.
AH is goed voor pindakaas (grotere potten) en Mexicaanse producten (sommige producten van La Morena). Veel van die "Nederlandse" zaken vind ik te zoet of te zout.
Aldi in de buurt vind ik echt een trieste winkel: klein én klein aanbod van vooral rommel (diepvriesmaaltijden, koeken, ...).
Lidl is wat verder, daarom komen we er weinig, maar dat is zo'n nieuwe dus dat aanbod is wel in orde.
Colruyt heeft de Okay vervangen, en ik moet er eigenlijk eens enkele weken winkelen om te zien of dat nu zoveel goedkoper uitkomt.

AH in Gierle is altijd alles mooi aangevuld.
Ook absurd hoeveel volk daar komt, parking staat altijd goed vol terwijl er bij de Delhaize een dorp verder maar 5 autos staan.

De verspaketten van AH kan ik iedereen aanraden:
Aanbod is serieus uitgebreid het laatste jaar

Altijd Aldi en Okay want dichtst in de buurt. Zaken die ik daar niet vind, ga ik af en toe voor naar Delhaize of AH maar dat is zelden.
Voor de rest het brood bij de bakker en vlees en beleg bij de slager.

Persoonlijk vind ik het aanbod in Delhaize toch wel een meerwaarde, en of het zoveel duurder is betwijfel ik, al geef ik toe dat ik er gewoon amper op let.

Zoals gezegd dus Delhaize hier voornamelijk.
AH is goed voor pindakaas (grotere potten) en Mexicaanse producten (sommige producten van La Morena). Veel van die "Nederlandse" zaken vind ik te zoet of te zout.
Aldi in de buurt vind ik echt een trieste winkel: klein én klein aanbod van vooral rommel (diepvriesmaaltijden, koeken, ...).
Lidl is wat verder, daarom komen we er weinig, maar dat is zo'n nieuwe dus dat aanbod is wel in orde.
Colruyt heeft de Okay vervangen, en ik moet er eigenlijk eens enkele weken winkelen om te zien of dat nu zoveel goedkoper uitkomt.

AH in Gierle is altijd alles mooi aangevuld.
Ook absurd hoeveel volk daar komt, parking staat altijd goed vol terwijl er bij de Delhaize een dorp verder maar 5 autos staan.

De verspaketten van AH kan ik iedereen aanraden:
Aanbod is serieus uitgebreid het laatste jaar
Hier in de AH (Olen) wordt er eigenlijk constant aangevuld, maar ik ga wel eens naar die in Gierle rijden dan!
Het verschil tussen Aldi's onderling is inderdaad wel treffend. In de Aldi in Herentals winkel ik echt niet graag, Olen ook niet, maar die in Kasterlee is dan weer wel "gezellig" en heeft een goed aanbod.
De Lidl vind ik op zich niet zo'n prettige winkel.

Colruyt is hier eigenlijk wel algemeen goedkoper (niet voor alles), dus zoals gezegd, 1 keer per maand de "grote" inkopen via Collect & Go.

Ik haat winkelen.

Tegenwoordig maak ik elke zaterdag een weekmenu en doe dan een collect & go voor maandag af te halen. Ik vind dat gewoon veel chiller om mijne winkelkar thuis rustig samen te stellen. Van de dienst zelf ben ik ook tevreden. Altijd vriendelijk personeel (Zonhoven).

Hebben hier ook ook een Okay op wandelafstand. Die wordt dan bezocht voor onvoorziene zaken. Zaken van Dreambaby of Dreamland kunnen we ook gewoon in die Okay laten leveren. Handig!

Albert Heijn voor de wekelijkse boodschappen, maar nooit vlees of groenten
Aldi voor water, lasagne en aanliggende de budgetslager voor vlees (prijs kwaliteit echt los de beste)
Okay voor de enkele avond per maand dat we plooien onder de drang naar snoepgoed voor de tv,
Groentemarkt op vrijdag hier int dorp voor de groentjes en het fruit,
Bakker voor alles broodachtig (ook al begint die tegenwoordig wel bijzonder duur te worden)

Colruyt voor de grotere inkopen en daartussen de Lidl (of af en toe eens Aldi) voor de kleinere boodschappen.

Brood komt van de warme bakker, beleg en vlees haal ik altijd bij een slager.

AH ben ik nog nooit binnen geweest, Delhaize zal ook al meer dan 15 jaar geleden zijn en de Carrefour zal ook wel al een jaar of 3 geleden zijn :unsure:

Zijn er eigenlijk mensen die nog naar de Makro gaan? Vroeger was dat wel eens interessant maar de laatste jaren minder en minder naartoe geweest.

Carrefour, hebben een groot visassortiment waar alles gelijk een viswinkel op ijs ligt. Voorts veel speciallekes uit Spanje en meeste wijnkeuze voor een supermarkt.
Kleine dingen die we vergeten zijn bij de kleine marokkaan tegenover mij.
Water en bier bij Gorillaz / Andy. Dan moet ik daar niet mee sleuren.
Vlees halen we bij de slager en brood bij de bakker.

Terug
Bovenaan