De grote supermarkt thread

Wat is je meest bezochte supermarkt?

• Totaal aantal stemmers
    223
Altijd Colruyt voor de meeste dingen, daarnaast AH voor specialere dingen.
Colruyt is super. Niet zelf heel je kar moeten uitladen om dan alles op een transportband te zetten om vervolgens alles weer in te laden. Dat systeem is toch echt niet meer van vandaag. Niet te begrijpen dat het Colruyt systeem (of zelfscan) geen standaard is tegenwoordig.
Wel heel lastig dat ze daar constant rondrijden met van die grote palletwagens. Dat staat dan ook altijd nét waar je moet zijn.
Sommige mensen begrijpen het eenrichtingsverkeer ook niet, zeer irritant. Er staat in elke gang een grote witte pijl. Volg dat gewoon, het kan niet gemakkelijker zijn.

Laatst bewerkt:
Altijd Colruyt voor de meeste dingen, daarnaast AH voor specialere dingen.
Colruyt is super. Niet zelf heel je kar moeten uitladen om dan alles op een transportband te zetten om vervolgens alles weer in te laden. Dat systeem is toch echt niet meer van vandaag. Niet te begrijpen dat het Colruyt systeem (of zelfscan) geen standaard is tegenwoordig.
Wel heel lastig dat ze daar constant rondrijden met van die grote palletwagens. Dat staat dan ook altijd nét waar je moet zijn.
Sommige mensen begrijpen het eenrichtingsverkeer ook niet, zeer irritant. Er staat in elke gang een grote witte pijl. Volg dat gewoon, het kan niet gemakkelijker zijn.
Het systeem van Colruyt is toch gewoon rotslecht voor wie daar effectief werkt? Zo'n selfscan hebben ze hier bij de AH, maar ik denk enkel voor een laag aantal producten. Lijkt me ook wel iets waar je makkelijk zaken kan bij "vergeten".

En ja eenrichtingsverkeer...als je begrip wilt krijgen voor een Stalin of Pol Pot is eender welke supermarkt op een druk moment wel geschikt.

Het systeem van Colruyt is toch gewoon rotslecht voor wie daar effectief werkt? Zo'n selfscan hebben ze hier bij de AH, maar ik denk enkel voor een laag aantal producten. Lijkt me ook wel iets waar je makkelijk zaken kan bij "vergeten".

En ja eenrichtingsverkeer...als je begrip wilt krijgen voor een Stalin of Pol Pot is eender welke supermarkt op een druk moment wel geschikt.
Zelfscan bij AH is gewoon voor alles.
Je kan zelfs scannen met je smartphone.

Hier is de Delhaize de kortstbijzijnde supermarkt, en dat was al de voornaamste reden dat ik het merendeel van mijn boodschappen daar ging doen. Maar sinds die self-scan met handscanners is dat nog meer een reden om niet elders te gaan.

Elke keer ik in de Colruyt moet zijn erger ik mij dood aan dat achterhaald kassa systeem. Die twee euro die ik misschien zou besparen op mijn boodschappen wegen niet op tegen het tijdsverlies.

Okay Gavere hier meestal. Kan dat beamen dat je op een bepaald moment het aanbod allemaal wel eens gegeten of gezien hebt. Super vriendelijk personeel. Niet zo oude winkel. Logische indeling. Ruuuiiiime parking.
Okay Destelbergen bv leek me ook wat nieuwer en aangenamer kwa sfeer, minder kille(sfeer) versafdeling bvb.
Groenten en fruit koop ik in buurtwinkel Gavere, veel beter kwaliteit en idd wat een hekelpunt aan Colruyt-Okay soms.
Allemaal op 2 -2,5km.

Voor vlees lokale slager, brood lokale bakker(s) ... Kan ik niet missen. Aldi is vlakbij de Okay hier. Moet ik nog es gaan zien. (na 2 jaar hier :S)
Carrefour kost me 20% meer en ligt in het centrum van Gavere, dus wat drukker soms, ik winkel graag zeer rustig
op 50 en 100m :)

Carrefour market in Melsen? Die is ook op zondag open, nog niet binnen geweest passeer er veel op weg naar Makkegem bos.
Marrani bestaat al zeker 30 jaar denk ik. Nog niet geweest, is ook al 10-12km voor me.

Smatch Gavere 2 keer geweest voor pakjesdienst, leek wel ok, maar dus ook pak duurder dan okay.
Op 3,5tal km nog Spar in Eke , maar moet er zelden zijn dus niet geweest.

En in Nazareth en Zingem nog supers genoeg .... Op dat vlak veel keuze hier in regio.

In Gent ging ik zeer veel bij buurt supers of een 2 tal lokale winkel traiteurs nabij Gent St Pieters... Nu peperduur geworden blijkbaar(was al wat duur). Zalig goed eten en lekkers wel.
Die carrefour market aan Gent station moet zo wat meest bekakte super zijn die ik ooit tegenkwam, ieder tegen z'n goesting werken... indeling kassa(wachtrijen) compleet debiel.
De Carrefour Market in Melsen ben ik ook al geweest, maar de Maranni is veel dichter voor mij.

Ook ne goeie is de Delhaize in Zwijnaarde aan de R4. Waar vroeger de Red Market was. Die is tot 20h open. Ik ben er zel ook maar 1 keer geweest en toen was het er wel druk. En al verder rijden.

Hetgeen ons van onze meest plaatselijke Lidl wat weg doet blijven is dat er zelfs in mei nog een overgroot deel ‘feest collectie’ was terwijl wij - en de merendeel van de klanten in een ‘binnenstad’ - komen om ‘eten’ te kopen en geen nood hebben aan speciale hapjes en feestgerechten. En er stonden in mei dus nog kerstboom crackers in het rek.

Delhaize (Ieper): duurder, maar mijn vriendin heeft daar het gevoel het meest op haar gemak te zijn en ze vindt het fruit/groenten daar de beste kwaliteit hebben. Quasi wekelijks bezoek.

Colruyt (Ieper): voor de grote aankopen. In Ieper is de slagerijafdeling wel véél beperkter dan in Kortrijk/Kuurne. Voor speciale acties gaan we naar Kortrijk, omdat daar de prijzen een stuk lager liggen dan in Ieper. (dan kopen we bvb 80 bricks amandelmelk)

Auchan (Frankrijk): zoals elke West-Vlaming af en toe voor grote aankopen.

AH (Kortrijk/Kuurne): te ver, maar anders zou dat de vervanging van Delhaize zijn wss. Ligt op weg naar mijn ouders en daardoor af en toe vooral bereide maaltijden/slaatjes inslaan.

Lidl/Aldi (Ieper): vooral Aldi, omdat die wat groter is. Lidl ligt iets meer uit de weg, maar wordt soms afgewisseld met de Aldi voor specifieke producten.

Jumbo (Kortrijk): als we eens iets anders willen dan AH, maar slechts voor 1 specifiek product (thee) dat we daar gaan.
Wat is de reden dat je ook specifiek naar Kortrijk gaat om te winkelen?

Wat is de reden dat je ook specifiek naar Kortrijk gaat om te winkelen?
mijn ouders wonen daar en vanuit Ieper is het ook een plaats waar je veel komt als je elders wil gaan (Wallonië, Gent, Brugge, ...). Plus het aanbod van winkels is groter én prijzen zijn goedkoper.

Was trouwens de Bioplanet vergeten, daar gaan we nu wel minder gezien er meer vegetarisch/biologisch aanbod is in andere winkels.

Carrefour en Spar, gewoon omdat het mijn dichtstbijzijnde supermarkten zijn. In de Okay en Colruyt ken ik mijn weg niet, Delhaize is een gemeente verder. In de vaste winkels weet ik mijn producten blindelings staan. Maar 2 Carrefour-winkels van hier in de buurt hebben mijn favoriete confituur niet. En ik moet geen andere hebben, dus soms wel "speciaal" naar de Spar als de confituur bijna op is. :unsure:

En heel soms is het gewoon een supermarkt die ik bij gelegenheid voor werkverplaatsingen passeer en dringend nog enkele zaken nog heb. Het voordeel van veel op de baan te zijn.

Delhaize voor de verse voeding/wekelijkse inkopen, Colruyt (Collect & Go) voor de bulkaankopen. Andere supermarkten enkel als we héél specifiek iets nodig hebben dat je niet kan krijgen bij Delhaize of Colruyt.

We hebben hier vlakbij wel een zeer goede bakker, daar gaan we wekelijks om brood. Ook een heel goeie beenhouwer, daar gaan we ook regelmatig.

Bij ons in het dorp (4-5km van hier) ligt zowel een Lidl, Aldi als Delhaize. In andere gemeente (maar zelfde afstand) ook nog eens een Jumbo, en op iets grotere afstand (10min) ook nog een AH en Colruyt.
Qua afstand moeten we onze keuze dus niet laten afhangen.

Lidl is hier zowat onze "hoofd"-supermarkt voor de wekelijkse boodschappen. Ook gewoon voldoende aanbod qua alles + vlees enz is prijs/kwaliteit ook zeker in orde.

Aldi gingen we vroeger altijd voor bepaalde zaken (frisdrank, zuivel,...) maar door corona gebeurde dat niet meer (omdat "vlug even binnenspringen in de winkel" toen iets minder vanzelfsprekend werd, dus sindsdien halen we die zaken eigenlijk ook gewoon in de Lidl tijdens de wekelijkse boodschappen.

Delhaize daar komen we enkel als we op zondagvoormiddag nog vlug iets nodig blijken te hebben, of om in het weekend zo even iets lekkers qua bier en wat chips ofzo willen hebben

AH en Jumbo is eerder sporadisch. Is wel eens leuk/anders qua aanbod, en beide winkels ook nog wel "gezellig" om door te wandelen.
Colruyt daar komen we zelden. Totaal niet aangenaam om door te gaan, het aanbod (of de hoeveelheden) liggen ons niet, en van alle winkels ook gewoon het meest ver gelegen.

Daarnaast hebben we hier in de regio (Beringen/Heusden-Zolder) ook heel wat Turkse supermarkten.
Dat gaat dan van winkels van de grootte van een buurtwinkel, tot ook echt wel een volwaardige supermarkt (gevestigd in een voormalig Aldi-gebouw). Qua aanbod ook zeker niet mis, ook versafdelingen enz, en voordeel is dat die ook gewoon de hele zondag open zijn dus ideaal als ge op zondagmiddag wilt BBQ'en en nog wat zaken nodig hebt.
Het enige dat hier in de buurt eigenlijk ontbreekt is een grote Carrefour, daarvoor moeten we al tot Hasselt gaan. Niet dat ik daar de wekelijkse boodschappen zou doen, maar op zich wel eens leuk om even door te gaan voor wat sporadische aankopen.
Heusden heeft toch een Carrefour? Schuin tegenover de Jumbo. Wel geen aangename winkel. Niet zo groot als Hasselt maar dat is bijna nergens?

Ik haat winkelen en dus doen wij collect & go bij de Colruyt en kopen dan ineens voor twee weken. Vaak servicekostacties en hoeveelheidskorting.

Delhaize ligt hier vlakbij en vind ik leuk om wat lekkernijen te halen of voor dingen die we vergeten zijn. Wie zijn de mensen die hier karren vol kopen? Dan zijt ge rijk of niet bewust bezig met geld.

Aldi af en toe voor goedkope koeken, rijstpap, cheatmeals zoals lasagna en de befaamde pizza met olijf. Lidl voor katteneten en soms BBQ-vlees of gourmet. Hun groenten en bakkerij zijn ook wel relatief goed. Zelden naar de AH voor speciallekes.

Ik wissel tussen Colruyt, Aldi, AH en Carrefour.
Afhankelijk van wat ik nodig heb.
In de Aldi vind ik het meeste wat ik nodig heb maar het vlees vind ik daar niet zo lekker en bepaalde merken vind ik daar niet.
De Carrefour ligt vlakbij en daar spring ik wel eens binnen voor brood of vlees, ze hebben een eigen slagerij en het vlees is wel lekker, voor de rest vind ik onze Carrefour wel duurder dan de Colruyt of AH.

Voornamelijk naar de Albert Heijn XL.
Zo een uitgebreid aanbod, dat je er alles vind wat je nodig hebt. Qua prijs toch merkelijk goedkoper als andere supermarkten.

Voornamelijk naar de Albert Heijn XL.
Zo een uitgebreid aanbod, dat je er alles vind wat je nodig hebt. Qua prijs toch merkelijk goedkoper als andere supermarkten.
Verse groenten en fruit zijn in AH doorgaans duurder dan in mijn lokale Colruyt. Voor de rest wel eens dat de AH scherp geprijsd is.

Bij ons ligt de Colruyt in de straat van de ah dus de prijzen zijn goedkoper of hetzelfde. De ah ga ik voor bepaalde producten of als er acties zijn. De hummus vind ik kei lekker van ah.

Ik woon in Roeselare, dus er is aanbod van alles.
Aldi, Okay & Carrefour liggen erg dicht bij.

Aldi: ga ik vaakst omdat het zo goedkoop is. Sommige zaken zijn brol en de moeite niet om te kopen, ja. Maar dat is iets dat je zelf moet weten, voor de zaken die echt kwaliteit moeten zijn ga ik nr de andere.
Ik koop er drank, snoep/chips/koekjes, groenten, brood, ... . Renmans en vlees in aldi zelf minder... .
Okay: hebben ze iets meer dan Aldi (kwa kwaliteitsproducten).
Carrefour: is open zondag en zeer dicht van mijn huis. Wel duurder ofc.

Beste groenten en fruit? Moestuintje lol.
Vlees: Beste is bij een slager, soms koop ik wel eens wat charcuterie bij supermarkt als ik daar toch ben, bij slager meer vlees die in de pan moet.
Brood: Again beste is bij bakker, maar ik koop brood bij supermarkt als ik daar toch ben, vooral brood in Aldi is zeer goedkoop en lekker, je moet wel vroeg zijn anders is het rek leeg. Dus in de weekends. Koop dus ook bij zowel bakker als supermarkt.

Laatst bewerkt:
Ik weet dat het niet relevant is, maar ik ga toch mee doen :eviltongue:

1 keer op de week naar de Kiwi en Meny ( aangezien die naast elkaar liggen, zelfde parking)

Supermarkten zijn hier absoluut niet afgestemd op mensen die alles voor een week in 1 keer kopen dus meestal ligt heel die band vol en moeten ze een andere kassa openen terwijl ik aan het inladen ben :unsure: Maar ze weten dat ondertussen al.

En om de 2-3 maanden naar de Maximat over de grens in Zweden

Half-relevant, ik ben vorige week hier eens gepasseerd (niet binnengegaan):

Er stonden mensen te protesteren met borden "Russians go home", wat gezien de situatie in Oekraïne logisch is. Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar wat ze daar verkopen, het is nu niet of Rusland zelf staat bekend als een plaats met kwaliteit in de supermarkten.

Terug
Bovenaan