Dat kan, we waren niet de enige leverancier natuurlijk. Misschien was dat gewoon aanvullen als ze van zichzelf te kort hadden.Nochtans heeft Buurtslagers zijn eigen 'fabriek'. Ik heb er nog gewerkt als jobstudent.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Dat kan, we waren niet de enige leverancier natuurlijk. Misschien was dat gewoon aanvullen als ze van zichzelf te kort hadden.Nochtans heeft Buurtslagers zijn eigen 'fabriek'. Ik heb er nog gewerkt als jobstudent.
Het systeem van Colruyt is toch gewoon rotslecht voor wie daar effectief werkt? Zo'n selfscan hebben ze hier bij de AH, maar ik denk enkel voor een laag aantal producten. Lijkt me ook wel iets waar je makkelijk zaken kan bij "vergeten".Altijd Colruyt voor de meeste dingen, daarnaast AH voor specialere dingen.
Colruyt is super. Niet zelf heel je kar moeten uitladen om dan alles op een transportband te zetten om vervolgens alles weer in te laden. Dat systeem is toch echt niet meer van vandaag. Niet te begrijpen dat het Colruyt systeem (of zelfscan) geen standaard is tegenwoordig.
Wel heel lastig dat ze daar constant rondrijden met van die grote palletwagens. Dat staat dan ook altijd nét waar je moet zijn.
Sommige mensen begrijpen het eenrichtingsverkeer ook niet, zeer irritant. Er staat in elke gang een grote witte pijl. Volg dat gewoon, het kan niet gemakkelijker zijn.
Zelfscan bij AH is gewoon voor alles.Het systeem van Colruyt is toch gewoon rotslecht voor wie daar effectief werkt? Zo'n selfscan hebben ze hier bij de AH, maar ik denk enkel voor een laag aantal producten. Lijkt me ook wel iets waar je makkelijk zaken kan bij "vergeten".
En ja eenrichtingsverkeer...als je begrip wilt krijgen voor een Stalin of Pol Pot is eender welke supermarkt op een druk moment wel geschikt.
De Carrefour Market in Melsen ben ik ook al geweest, maar de Maranni is veel dichter voor mij.Okay Gavere hier meestal. Kan dat beamen dat je op een bepaald moment het aanbod allemaal wel eens gegeten of gezien hebt. Super vriendelijk personeel. Niet zo oude winkel. Logische indeling. Ruuuiiiime parking.
Okay Destelbergen bv leek me ook wat nieuwer en aangenamer kwa sfeer, minder kille(sfeer) versafdeling bvb.
Groenten en fruit koop ik in buurtwinkel Gavere, veel beter kwaliteit en idd wat een hekelpunt aan Colruyt-Okay soms.
Allemaal op 2 -2,5km.
Voor vlees lokale slager, brood lokale bakker(s) ... Kan ik niet missen. Aldi is vlakbij de Okay hier. Moet ik nog es gaan zien. (na 2 jaar hier)
Carrefour kost me 20% meer en ligt in het centrum van Gavere, dus wat drukker soms, ik winkel graag zeer rustig
op 50 en 100m
Carrefour market in Melsen? Die is ook op zondag open, nog niet binnen geweest passeer er veel op weg naar Makkegem bos.
Marrani bestaat al zeker 30 jaar denk ik. Nog niet geweest, is ook al 10-12km voor me.
Smatch Gavere 2 keer geweest voor pakjesdienst, leek wel ok, maar dus ook pak duurder dan okay.
Op 3,5tal km nog Spar in Eke , maar moet er zelden zijn dus niet geweest.
En in Nazareth en Zingem nog supers genoeg .... Op dat vlak veel keuze hier in regio.
In Gent ging ik zeer veel bij buurt supers of een 2 tal lokale winkel traiteurs nabij Gent St Pieters... Nu peperduur geworden blijkbaar(was al wat duur). Zalig goed eten en lekkers wel.
Die carrefour market aan Gent station moet zo wat meest bekakte super zijn die ik ooit tegenkwam, ieder tegen z'n goesting werken... indeling kassa(wachtrijen) compleet debiel.
Wat is de reden dat je ook specifiek naar Kortrijk gaat om te winkelen?Delhaize (Ieper): duurder, maar mijn vriendin heeft daar het gevoel het meest op haar gemak te zijn en ze vindt het fruit/groenten daar de beste kwaliteit hebben. Quasi wekelijks bezoek.
Colruyt (Ieper): voor de grote aankopen. In Ieper is de slagerijafdeling wel véél beperkter dan in Kortrijk/Kuurne. Voor speciale acties gaan we naar Kortrijk, omdat daar de prijzen een stuk lager liggen dan in Ieper. (dan kopen we bvb 80 bricks amandelmelk)
Auchan (Frankrijk): zoals elke West-Vlaming af en toe voor grote aankopen.
AH (Kortrijk/Kuurne): te ver, maar anders zou dat de vervanging van Delhaize zijn wss. Ligt op weg naar mijn ouders en daardoor af en toe vooral bereide maaltijden/slaatjes inslaan.
Lidl/Aldi (Ieper): vooral Aldi, omdat die wat groter is. Lidl ligt iets meer uit de weg, maar wordt soms afgewisseld met de Aldi voor specifieke producten.
Jumbo (Kortrijk): als we eens iets anders willen dan AH, maar slechts voor 1 specifiek product (thee) dat we daar gaan.
mijn ouders wonen daar en vanuit Ieper is het ook een plaats waar je veel komt als je elders wil gaan (Wallonië, Gent, Brugge, ...). Plus het aanbod van winkels is groter én prijzen zijn goedkoper.Wat is de reden dat je ook specifiek naar Kortrijk gaat om te winkelen?
Heusden heeft toch een Carrefour? Schuin tegenover de Jumbo. Wel geen aangename winkel. Niet zo groot als Hasselt maar dat is bijna nergens?Bij ons in het dorp (4-5km van hier) ligt zowel een Lidl, Aldi als Delhaize. In andere gemeente (maar zelfde afstand) ook nog eens een Jumbo, en op iets grotere afstand (10min) ook nog een AH en Colruyt.
Qua afstand moeten we onze keuze dus niet laten afhangen.
Lidl is hier zowat onze "hoofd"-supermarkt voor de wekelijkse boodschappen. Ook gewoon voldoende aanbod qua alles + vlees enz is prijs/kwaliteit ook zeker in orde.
Aldi gingen we vroeger altijd voor bepaalde zaken (frisdrank, zuivel,...) maar door corona gebeurde dat niet meer (omdat "vlug even binnenspringen in de winkel" toen iets minder vanzelfsprekend werd, dus sindsdien halen we die zaken eigenlijk ook gewoon in de Lidl tijdens de wekelijkse boodschappen.
Delhaize daar komen we enkel als we op zondagvoormiddag nog vlug iets nodig blijken te hebben, of om in het weekend zo even iets lekkers qua bier en wat chips ofzo willen hebben
AH en Jumbo is eerder sporadisch. Is wel eens leuk/anders qua aanbod, en beide winkels ook nog wel "gezellig" om door te wandelen.
Colruyt daar komen we zelden. Totaal niet aangenaam om door te gaan, het aanbod (of de hoeveelheden) liggen ons niet, en van alle winkels ook gewoon het meest ver gelegen.
Daarnaast hebben we hier in de regio (Beringen/Heusden-Zolder) ook heel wat Turkse supermarkten.
Dat gaat dan van winkels van de grootte van een buurtwinkel, tot ook echt wel een volwaardige supermarkt (gevestigd in een voormalig Aldi-gebouw). Qua aanbod ook zeker niet mis, ook versafdelingen enz, en voordeel is dat die ook gewoon de hele zondag open zijn dus ideaal als ge op zondagmiddag wilt BBQ'en en nog wat zaken nodig hebt.
Het enige dat hier in de buurt eigenlijk ontbreekt is een grote Carrefour, daarvoor moeten we al tot Hasselt gaan. Niet dat ik daar de wekelijkse boodschappen zou doen, maar op zich wel eens leuk om even door te gaan voor wat sporadische aankopen.
Ja amai, Colruyt, liddl, AH en Delhaize in dezelfde straatBinnenkort verhuis ik naar Zonhoven. Daar liggen al die winkels wel vrij kort op elkaar en vooral handig qua woon/werk.

Verse groenten en fruit zijn in AH doorgaans duurder dan in mijn lokale Colruyt. Voor de rest wel eens dat de AH scherp geprijsd is.Voornamelijk naar de Albert Heijn XL.
Zo een uitgebreid aanbod, dat je er alles vind wat je nodig hebt. Qua prijs toch merkelijk goedkoper als andere supermarkten.
Maar ze weten dat ondertussen al.