De grote Smarttrainer thread (oa Zwift, Tacx, etc.)

Gisteren afgesproken met twee kameraden (in vorm) voor wat base miles in de Vlaamse Ardennen en Pays des collines.

Ritje gepland van 100k/1200hm, nét haalbaar in de huidige vorm en de kou, indien het echt base miles zouden zijn. Was al geleden van de BGGB Brabant Boogaloo dat ik meer dan 2u op de fiets zat.

Start aan Centrum Ronde v Vlaanderen, direct de Edelare op. Ik wist het, hun basemiles zijn niet die van mij.
Nét wanneer ik wilde opgeven, na een km of 3 al, zegt R. dat hij moet pissen. Ik rij door denk ik, dan pak ik een minuutje.

Ik heb die mannen maar teruggezien aan km 60 😅. Ze haken in, nemen kop, en na 2km was ik het al strontbeu. Afgeweken van de rit en van Ronse recht naar Oudenaarde op het gemak. geëindigd met 80k en 900hm, ok voor een soloritje. Van 25.8 moyenne naar 24,xx door mijn baan te moeten zoeken met Googlemaps maar uiteindelijk content.

conclusie: ik denk dat ik veel liever alleen rij

Als je afspreekt dan blijf je toch samen en pas je u aan aan de zwakste toch? :P
Klinkt niet als base miles maar als elkander de nek afrijden :P

De edelare is wel een goeie start. Heb ook al eens gestart met de achterberg, dat stukje aan 14% als je nog niet super warm bent is pittig.

Blijkbaar geldt niet voor iedereen het samen uit, samen thuis principe. Waarom spreek je dan af met andere mensen als ze je de darmen uit je lijf rijden?

Dat ligt eerder aan mij eigenlijk hoor, ik voel mij altijd ambetant als er iemand trager moet rijden dan hij gewend is.

Ik heb een extreem gevoelige built-in pacer. Ik kan perfect 30km/u rijden, maar als er iemand 30.1 rijdt, terwijl ik dat eigenlijk niet wil, dan haak ik af.

Allez jong!
De enige lastige is daar Keith Hill! Leith en fox zijn zeer kort :p
Daarnet ook stage 4 gereden. En het parcours lag me ook niet zo goed... Ofwel had ik slecht ingedeeld door uw post :oink:
Zonder goed naar het profiel te kijken op voorhand dacht ik (door jou) gewoon: halfweg een klim, en voor de rest enkele kortere klimmetjes en vals plat.
Ik kon in het tweede deel precies geen kracht meer zetten op de pedalen. Bij 85-90rpm kon ik geen wattages trappen. En bij 75rpm zagen mijn benen te hard af. En ertussen had ik precies geen versnelling zitten.
Volgende keer beter... Uiteindelijk toch >1u20 aan 3,8w/kg. Maar er zat meer in de benen dacht ik op voorhand.

Zou dat ook niet te maken hebben met het feit dat ze zaken zoals systm op poten hebben gezet en dat dat niet draait?

Ik denk hun trainers lijken mij niet het probleem te zijn.
DC rainmaker heeft er een goed artikel over.
Zitten blijkbaar op heel veel stock die ze na Corona ook niet kwijt kunnen.

Update van de Kickr Bike, verre van onder de indruk van Wahoo customer support...

Heb mijn Kickr Bike hier nu een dikke maand staan. Ik heb 20 december een mailtje gestuurd dat de pedal spacers die zouden moeten meegeleverd zijn ontbraken in de doos. Ze hebben nu al 2 keer gezegd dat ze er gaan na sturen, er gebeurd daar just niks. Dit begint een beetje belachelijk te worden...

Update van de Kickr Bike, verre van onder de indruk van Wahoo customer support...

Heb mijn Kickr Bike hier nu een dikke maand staan. Ik heb 20 december een mailtje gestuurd dat de pedal spacers die zouden moeten meegeleverd zijn ontbraken in de doos. Ze hebben nu al 2 keer gezegd dat ze er gaan na sturen, er gebeurd daar just niks. Dit begint een beetje belachelijk te worden...
Gewoon eens dreigen dat je clawback met uw visa gaat doen omdat het goed niet in orde is (of MasterCard equivalent), dan is’t meestal snel in orde.

Voor het eerst dat ik wat gerichter begin te trainen en zonet 5x3min vo2 max gedaan amai wat een marteling zeg. 🫣😅
De 3x 30x15 van vorige week voelden dan toch nog iets beter aan.

Die hartslagzones die zwift heeft. Is dit persoonlijk of echt onderbouwd door de data die ze hebben?
Ik heb als ik over de blokjes ga+-
Zone1 ...-117
zone 2, 117-138
Zone3 138-158
Zone4 158-178
Zone5 178-...
Is dit voor iedereen hetzelfde of zou dit redelijk correct zijn?

Allez jong!
De enige lastige is daar Keith Hill! Leith en fox zijn zeer kort :p
Keith & Leith hill zijn nochtans dezelfde helling (op Zwift)... ik denk dat je aan Box & Fox hill aan het denken bent. Ik heb daar bewust voor gepast. Ik heb voor de medium gekozen met enkel Leith (of was het Keith) Hill in en voor de rest vlak.

Gisteren op het gemak stage 5 standard gereden... toch weer gemerkt dat New York zich niet echt leent tot "op het gemak", uiteindelijk was mijn graph eerder groen dan blauw denk ik maar mijn Garmin klasseert het als "laag aeroob" so I guess it's ok :unsure:

Wou gister ook stage 5 doen,om er 5min voor de start achter te komen dat Di2 leeg was :D, dan maar gewoon wat gereden.. Hoeveel x perjaar doen jullie een FTP?
En welke is de beste op zwift?

Wou gister ook stage 5 doen,om er 5min voor de start achter te komen dat Di2 leeg was :D, dan maar gewoon wat gereden.. Hoeveel x perjaar doen jullie een FTP?
En welke is de beste op zwift?
Ik probeer dit iedere 2-3 maand te doen. Zonder twijfel de 20 min ftp test. De ramp up is veelscte onbetrouwbaar

Terug
Bovenaan