De grote Smarttrainer thread (oa Zwift, Tacx, etc.)

Of dat mensen die een kickr kopen beesten op de fiets zijn met gigantische hamstrings en quadriceps die gewoon alles aan gort trappen! :unsure:

Ik vraag mij af hoe refurb refurb is en wahoo niet gewoon die refurbs gebruikt om toestellen te pushen met korting.
Van iedereen die ik ken en die ik hoor rijdt meer dan de helft op een refurb.
In het geval van de Kickr Bike heb ik een flauw vermoeden dat het kwestie is van hun v1 modellen te dumpen om dan de (waanzinnige/schandalige) prijs voor de v2 stilaan te kunnen laten zakken. Maar de v2 is blijkbaar een mini-mini upgrade t.o.v. van de v1 dus geen reden om daar op te wachten en dan €500-1000 meer te betalen.

En inderdaad hoe refurb is refurb, waarschijnlijk zitten daar ook gewoon units bij met optische schade... voor de kortingen die ze geven mag er al eens een kras op staan.

Ondertussen wel in de lappenmand met mijn sinussen.
Hier ook weeral 2 weken last van de sinussen, eerste week nog wat aangemodderd maar hr is gemiddeld 15 slagen hoger voor dezelfde vermogens dan gezond en altijd het gevoel dat ik aan het warmlopen ben 🥵 Nu een weekje rust genomen en straks of morgen nog eens een poging wagen.

Hier ook weeral 2 weken last van de sinussen, eerste week nog wat aangemodderd maar hr is gemiddeld 15 slagen hoger voor dezelfde vermogens dan gezond en altijd het gevoel dat ik aan het warmlopen ben 🥵 Nu een weekje rust genomen en straks of morgen nog eens een poging wagen.
Ik voel dat meestal wel aankomen de dag voordien. Als ik dan meteen medicatie begin te pakken (Sinutab oid) dan ben ik er meestal op een dag of 5 volledig vanaf. Als ik niks doe en ik laat het zijn gang gaan ben ik meestal een week echt slecht en dan nog een dikke week waar ik eigenlijk niks waard ben: snotteren, kort van adem (door mijn vriendin vaak verkeerdelijk geïdentificeerd als mannenziek :tongue: )

Vroeger had ik dat 5-6 keer op een jaar (eigenlijk elke 2 maand). Dat was oorspronkelijk ook de reden dat ik ben beginnen sporten. Dat heeft toen de eerste jaren eigenlijk niks opgelost maar het is de laatste jaren wel beter geworden.

De ervaring leert alleszins dat je dat niet kan forceren: zolang je voelt dat je zowat floeren benen hebt heeft het eigenlijk geen zin om terug te beginnen trainen volgens mij.

Hier ook ziek. Toch maar gewoon besloten om de trainingen effe stop te zetten en volledig te recupereren in plaats van aan te blijven modderen met een slecht gevoel.

In het geval van de Kickr Bike heb ik een flauw vermoeden dat het kwestie is van hun v1 modellen te dumpen om dan de (waanzinnige/schandalige) prijs voor de v2 stilaan te kunnen laten zakken. Maar de v2 is blijkbaar een mini-mini upgrade t.o.v. van de v1 dus geen reden om daar op te wachten en dan €500-1000 meer te betalen.

En inderdaad hoe refurb is refurb, waarschijnlijk zitten daar ook gewoon units bij met optische schade... voor de kortingen die ze geven mag er al eens een kras op staan.
Ik heb de V1 recent gekocht voor 2499 en tot hiertoe heel tevreden over.

't is toch verdomd moeilijk om te racen als je FTP aan de lage kant van je categorie zit. Vandaag een race van 15km geprobeerd maar even niet opletten en ik had het zitten. Grote groep had 2 seconden op me en dat viel niet meer goed te maken.

Ga nog wat extra moeten trainen en enkel sprintraces meedoen, hopelijk tegen begin van volgend seizoen eens een race van langer dan een halfuur doen waar ik kan aanklampen.

Hier is het conditieniveau dalende. Paar weken iets minder getraind en het is al merkbaar.
Ik kon mijn training of basis van oud FTP niet afwerken aan 100%.
Kan het moeilijk op "een slechte dag" steken. Heb de afgelopen dagen veel en goed geslapen en weinig getraind.

Trouwens: ook al dat snoep van de sint is echt niet goed. Overal waar ik kom (thuis, op't werk) grabbel ik iets mee. Niet goed!!

Ik heb de V1 recent gekocht voor 2499 en tot hiertoe heel tevreden over.
Ik heb gisteren ook de knoop doorgehakt. Ik ben benieuwd.
Met €2k aankoop ga ik nooit zwaar mijn broek scheuren als er toch iets niet naar mijn goesting is en als hij wel naar wens is kunnen mijne Neo en mijnen 'oude' koerfiets weg.

Hier is het conditieniveau dalende. Paar weken iets minder getraind en het is al merkbaar.
Ik kon mijn training of basis van oud FTP niet afwerken aan 100%.
Kan het moeilijk op "een slechte dag" steken. Heb de afgelopen dagen veel en goed geslapen en weinig getraind.

Trouwens: ook al dat snoep van de sint is echt niet goed. Overal waar ik kom (thuis, op't werk) grabbel ik iets mee. Niet goed!!
Ik koop al een tijdje bewust geen melkchocolade meer en ik heb weer gemerkt waarom. "Effe de kop van da manneke hier bijten"... 2 minuten later: *heel da manneke op* :unsure: Bij pure chocolade kan mij dan toch veel beter inhouden.

Gisteren heeft de zoon eens een 18min gedaan (instant inferno in Watopia)
Op zijn samsung gsm is het precies minder duidelijk dan op mijn iphone.
Moet nog een manier vinden op dit op de laptop te krijgen. (ofwel een tv scherm in de kelder met een chromecast?)
Benieuwd als hij er vaak eens een ritje op gaat doen of niet.

Ramptest lite en ftp test ga ik hem ook eens laten doen. Ergens rekening mee houden?
Onder zijn profiel staat lengte en gewicht. Heb wat gegokt, of moet dit juist zijn?

Gisteren heeft de zoon eens een 18min gedaan (instant inferno in Watopia)
Op zijn samsung gsm is het precies minder duidelijk dan op mijn iphone.
Moet nog een manier vinden op dit op de laptop te krijgen. (ofwel een tv scherm in de kelder met een chromecast?)
Benieuwd als hij er vaak eens een ritje op gaat doen of niet.

Ramptest lite en ftp test ga ik hem ook eens laten doen. Ergens rekening mee houden?
Onder zijn profiel staat lengte en gewicht. Heb wat gegokt, of moet dit juist zijn?
Chromecast is veel te haperig.
Het simpelste is een AppleTV-4K kopen. Minste miserie.

Gewicht is wel heel belangrijk...

Gewicht eens juist instellen dan.
Apple tv ook nog eens aankopen gaat niet voor onmiddellijk zijn.
Dan maar hapering de fiets op.
Heb nog een 'oudere' ipad die mss nog dienst kan doen (als zwift daar op draait)
Via laptop is ook streamen? Kan die app daar niet op installeren

Howly hell. Ik ga mn fTP moeten bijstellen. Trainingen zijn gewoon niet af te werken.
Net zo'n training gedaan beginnen met 3min FTP, 3min FTP+10%, 3min FTP+20% gevolgd door recup. En dat 3x.
Na de 2x keer was ik gene mens meer en heb ik intensiteit bijgesteld.
Was echt wel een beest van een training

Howly hell. Ik ga mn fTP moeten bijstellen. Trainingen zijn gewoon niet af te werken.
Net zo'n training gedaan beginnen met 3min FTP, 3min FTP+10%, 3min FTP+20% gevolgd door recup. En dat 3x.
Na de 2x keer was ik gene mens meer en heb ik intensiteit bijgesteld.
Was echt wel een beest van een training
Welcome to my world. :unsure:
Ik leef voor dat soort trainingen, letterlijk bread and butter.
Correct FTP is wel belangrijk want als die 120% FTP te hoog is dan sterf je :P

Dat heb ik dus gemerkt (dat sterven). Op een gegeven moment ben je echt aan huilen en wil je elke seconde stoppen :)
Misschien ook wel een mindere dag. Had die zondag ook al vrij stevig getraind en maandag in zone 3/4 naart werk gefietst.

Dat heb ik dus gemerkt (dat sterven). Op een gegeven moment ben je echt aan huilen en wil je elke seconde stoppen :)
Misschien ook wel een mindere dag. Had die zondag ook al vrij stevig getraind en maandag in zone 3/4 naart werk gefietst.
Het eerste probleem bij wat je beschrijft is nooit je FTP waarde die verkeerd staat maar het feit dat u week planning volledig fout is.

De training die je beschrijft zou eigenlijk de meest intensieve training van je week moeten zijn en dus altijd aan het begin van een blok gepland moeten worden (na een rustdag dus).
Als je zondag stevig trained, zou je monday commute gerust een easy ride moge zijn en zou dinsdag zeker best van al een duurtraining zijn.

Wat je eigenlijk doet met het bijregelen van u FTP is uzelf in het zak zetten want je gaat u training onder de zone afwerken die je zou moeten raken => mindere prikkel => minder gains.

De betere oplossing was hier dus: maandag easy, dinsdag (passieve) rust, woensdag hert.

De motivatie om te trainen is dit jaar toch een pak minder dan anders.

Ik verplicht mezelf om trainingen af te werken.
Heb je een bepaald doel in het vooruitzicht?
In principe hoef je niet te trainen, als je daar geen zin in hebt dan moet je dat vooral niet doen.
Is een weekje of twee weinig tot niet fietsen of enkel maar dingen doen die je plezant vindt is niet erg ofzo.

Het moet uiteindelijk nog plezant blijven ook eh :P

Terug
Bovenaan