135W is niet bepaald onderkant Z2 als u FTP 201W is, integendeel. 135W is ~67%.
* In het model dat Dylan Johnson vaak gebruikt zit die baseline zone tussen 55 & 75% FTP. 67% is knal midden er in.
* In het model dat ik hier van Energy Lab heb liggen van een lactaattest een paar jaar terug lag mijn LSD zone zelfs tussen de 55-68%. Over 68% was al tempo. Dat had wrs ook te maken dat vooral mijn weerstand toen vrij goed was en mijn basis vrij pover (door vernamelijk harde Zwift sessie & weinig of geen LSD rides). Maar de kans is vrij groot dat
@Monkytiger zijn basis vrij smal is als je zijn aantal fietsuren bekijkt. In dit geval ligt die 135W dus helemaal tegen de bovenkant van zijn LSD zone.
Je moet vooral onthouden dat FTP ook niet heiligmakend is, zeker niet als het getest wordt op Zwift. Uiteindelijk is er maar 1 goeie manier om een écht accurate FTP te krijgen en dat is via lactaat. Dat is de enige manier waarop je (redelijk) exact kan zien waar het omslagpunt ligt waar je meer in verzuring gaat dan je lichaam kan verwerken.
En dan komt er ook gewoon nog de duur bij van de rit. 2h45m is echt al wel een serieuze sessie. Ik heb zelf 2 weken terug op zondag de Flanders Coffee ride gereden met nog een stukje aan (2h25m of iets dergelijks denk ik). Dat was echt 70% blauw, 30% grijs dus in theorie súper easy. Maar als ik in de namiddag dan de trap op moest voelden mijn benen toch behoorlijk zwaar aan, daar verschoot ik eigenlijk zelf van. Als gewoon bent van ritjes te doen van 1u en gaat dan plots 2h45m rijden, dat ga je los van de intensiteit altijd wel voelen denk ik. Zeker op de rollen waar je in principe quasi geen freewheeling hebt en constant de spanning op u benen houdt. Voldoende drinken en eten is natuurlijk wel key, je hoeft niet per sé sportdrank te doen voor LSD rides imo maar dan moet je wel zien dat je voldoende andere vlot verwerkbare dingen eet (eten met veel koolhydraten en weinig of geen vet).