De grote Smarttrainer thread (oa Zwift, Tacx, etc.)

2.000$ voor de nieuwe Garmin Neo 3M, om dan best een matige review te krijgen. Balletje toch misgeslagen door Garmin daar. Link naar DC Rainmaker
Matig is relatief natuurlijk.
Ik denk dat Ray net heel positief is op vlak van nauwkeurigheid en hoe het ding presteert.
Vooral de prijs, en welke functies hij mist zijn een minpunt. Een groot minpunt.
Als je 400$ meer vraagt dan je concurrent dan kan je niet afkomen dat je minder functionaliteiten hebt.

Matig is relatief natuurlijk.
Ik denk dat Ray net heel positief is op vlak van nauwkeurigheid en hoe het ding presteert.
Vooral de prijs, en welke functies hij mist zijn een minpunt. Een groot minpunt.
Als je 400$ meer vraagt dan je concurrent dan kan je niet afkomen dat je minder functionaliteiten hebt.
Daarom vind ik het net matig. De nauwkeurigheid is het enige waar ze mee kunnen uitpakken.

Waar zijn we eigenlijk nog mee bezig? Die technologie zou goedkoper moeten worden... het is niet dat ze dingen nieuwe dingen uitvinden.

En het is geen €400 vs Kickr Move (die ook massively overpriced is tbf) maar vooral dik €1000 vs de 2T die je gewoon niet kan verantwoorden imo. En zoals Ray ook zegt: die motion plates hebben geen waarde van €300. 99,9% van de mensen ligt ook niet wakker van nóg betere accuracy dus voor wie maak je dit product?

En dan weten dat Wahoo zijn high end tech ook véél te duur in de markt zet tbf. €4k voor de Kickr bike 2, €3k voor het 'light' model is ook compleet van de pot gerukt... we gaan stilaan naar een compleet duopoly en we weten allemaal heel goed van Proximus/Telenet dat de consument de grote verliezer is... ik kan al niet wachten op een Zwift/Wahoo merger :sarcastic:

Waar zijn we eigenlijk nog mee bezig? Die technologie zou goedkoper moeten worden... het is niet dat ze dingen nieuwe dingen uitvinden.

En het is geen €400 vs Kickr Move (die ook massively overpriced is tbf) maar vooral dik €1000 vs de 2T die je gewoon niet kan verantwoorden imo. En zoals Ray ook zegt: die motion plates hebben geen waarde van €300. 99,9% van de mensen ligt ook niet wakker van nóg betere accuracy dus voor wie maak je dit product?

En dan weten dat Wahoo zijn high end tech ook véél te duur in de markt zet tbf. €4k voor de Kickr bike 2, €3k voor het 'light' model is ook compleet van de pot gerukt... we gaan stilaan naar een compleet duopoly en we weten allemaal heel goed van Proximus/Telenet dat de consument de grote verliezer is... ik kan al niet wachten op een Zwift/Wahoo merger :sarcastic:
100% mee akkoord. Dit is niet echt een beweging die meer mensen gaat aanspreken, eerder eentje die mensen gaat wegduwen.

100% mee akkoord. Dit is niet echt een beweging die meer mensen gaat aanspreken, eerder eentje die mensen gaat wegduwen.
Laat ons ook eerlijk zijn, heb je in principe meer nodig dan een kickr core?
Dat is een zeer stille trainer, zeer solide en zeer accuraat.
Ja bij een kickr V5 en V6 krijg je meer accuraatheid en iets meer functies. Maar de meerprijs kan je moeilijker verantwoorden. Laat staan dat je voor een move gaat die als toegevoegde waarde enkel het bewegen heeft.
De 2T met zijn aangedreven vliegwiel is leuk, daar kan je nog een meerprijs voor betalen; maar zoveel?

Zaken zoals wifi en ethernet connectie zijn leuk op papier. Maar connectie via ant of bluetooth is voor 99,9999% van de gevallen gewoon meer dan zot genoeg.
Laat staan dat je dan zoveel gaat vragen als de 3M.

Het probleem is dat tacx geen waardig alternatief voor een core heeft. 600€ voor een trainer van die kwaliteit met een jaar zwift en een casette erbij. Dat is gewoon de concurrentie te kakken zetten.

Ik moet wel zeggen dat de bluetoothconnectie met Zwift echt slecht is. Vandaag werkte door één of andere reden mijn ANT+ niet. Op bluetooth modus werkte ERG heel slecht en ook hartslagmeter viel constant weg. Was dan ook vet pissed want dat demotiveert enorm voor een training goed af te werken.

PS: heeft iemand al van die rubberen pads onder z'n trainer gestoken?

Vraag me af of je veel vermogen verliest daardoor. Lijkt me wel comfortabel te zijn door wat meer bewegingsvrijheid

Ik moet wel zeggen dat de bluetoothconnectie met Zwift echt slecht is. Vandaag werkte door één of andere reden mijn ANT+ niet. Op bluetooth modus werkte ERG heel slecht en ook hartslagmeter viel constant weg. eunv[/MEDIA]

Dat ligt dan aan uw device vrees ik.

Geen rubber onder de trainer. Maar ik zou dat niet vertrouwen, is een goedkope manier om wat tanden kwijt te raken. Dat wel.

Laat ons ook eerlijk zijn, heb je in principe meer nodig dan een kickr core?
Dat is een zeer stille trainer, zeer solide en zeer accuraat.
+1. Het probleem voor de industrie van de smarttrainers is dat zelfs de eerste toestellen kwalitatief erg goed waren. Als je een Kickr hebt uit 2017 is er tot op de dag van vandaag eigenlijk geen reden om die te vervangen.
Voor corona had praktisch iedereen die fervent wielertoerist was al rollen in huis, en na corona is dat praktisch iedereen die een beetje met de fiets rijdt.

Dat Garmin die neo in de markt zet aan zo'n absurde prijs begrijp ik wel. Ze mikken op een selecte club die gewoon het beste wil en zich niet interesseert in de prijs, en daar proberen ze dan een heel hoge winstmarge op te scoren.
Probeer maar eens goed geld te verdienen aan rollen van 500 a 600 euro in een markt die totaal verzadigd is. Ik zou weleens graag weten hoeveel core's wahoo nog verkocht heeft in 2023, ik denk dat het om van te wenen is.

Ik zou weleens graag weten hoeveel core's wahoo nog verkocht heeft in 2023, ik denk dat het om van te wenen is.

Nu dat ze samenwerken met zwift denk ik dat dit wel terug zal stijgen.

Nadeel is dat je ook niet elke 2 jaar nieuwe rollen koopt. Heb je er deftige dan rij je daar vaak meer dan 5 jaar mee. En veel mensen hebben al rollen, de mensen die er nog geen hebben of beginnen met fietsen zijn niet de grote aantallen natuurlijk.

Bijna 7 maand stilgelegen door een hoop redenen, aangevuld met slecht weer en een gebrek aan motivatie om er terug aan te beginnen. 2024 staat voor de deur dus ‘t wordt tijd om alles af te stoffen en de goede voornemens klaar te maken.

Waar kan ik best beginnen na zo’n lange tijd stil te liggen? Conditie was sowieso al maar oké-ish voor ik stilviel, dus verwacht niet dat er nog iets van overschiet. Basis trainingprogrmma van Zwift goed? Join lijkt me beetje overkill voor mijn situatie.

Bijna 7 maand stilgelegen door een hoop redenen, aangevuld met slecht weer en een gebrek aan motivatie om er terug aan te beginnen. 2024 staat voor de deur dus ‘t wordt tijd om alles af te stoffen en de goede voornemens klaar te maken.

Waar kan ik best beginnen na zo’n lange tijd stil te liggen? Conditie was sowieso al maar oké-ish voor ik stilviel, dus verwacht niet dat er nog iets van overschiet. Basis trainingprogrmma van Zwift goed? Join lijkt me beetje overkill voor mijn situatie.
Zou zeggen kruip gewoon op de fiets en probeer het plezier terug te vinden. Belangrijkste is nu uren maken en niet persé meteen gestructureerd trainen. Na een aantal weken kan je dit dan terug beginnen opstarten afhankelijk wat eventuele doelen zijn verder op het jaar

@Voidski Het is vooral kwestie om iets te zoeken dat je motiveert, dat kan een trainingsschema zijn maar eveneens groepsritten of races. En dan vooral vaste dagen inplannen waarop je gaat rijden zodat je er regelmaat in krijgt.

Ik rij zelf sinds begin dit jaar regelmatig samen met een ploeg. Je komt dan dezelfde mensen tegen, begint elkaar wat te volgen op strava, als iedereen van je groep op dinsdagavond rijd ga je zelf ook weer minder snel afhaken. Het is zoals met kameraden afspreken om te gaan voetballen. Die ploeg heeft veel trage groepsritten https://www.zwift.com/eu/events/tag/zzrc

Probeer vooral om regelmatig op de fiets te zitten, dat is punt 1. Wat je dan doet is punt 2.

Sebiet eens meerijden.
Wel niet de hele rit denk ik want is ne serieuze vandaag precies (+100km). Na een uurtje of 2 zal ik het wel gezien hebben.
Ik rij ook mee, ik heb nog wat kilometers nodig voor de rapha500.

Op zaterdag en zondag hebben ze die lange ritten, tijdens de week s'avonds is het vaak een uurtje en C of zelfs D niveau.

MyWhoosh.
Het gratis alternatief voor Zwift even gaan uittesten.
Samengevat kan je stellen dat dit een perfecte kopie is van Zwift voor degenen die gewoon trainingen doen of wat rondrijden.
Veel mogelijke trainingsplannen en heel makkelijk om er zelf ook te maken.

Het beeld is mooier en scherper dan zwift voor zover dat iemand heel veel kan schelen. Het vraagt denk ik wel iets stevigere hardware.
De straten waar je op rijdt zijn een leuke afwisseling voor de banen van zwift die velen onder ons al vaak afgehaspeld hebben.
Ook beter is dat je een overzichtje hebt van het hoogteprofiel.

De straten zijn echter best leeg, dus om te racen of mee te doen met groepsritten moet je hier niet zijn.
Ook is dit waarschijnlijk gewoon onderdeel van het hele sportswashing verhaal van de kutlanden in het Midden-Oosten. (De app is volledig gesponsord door de Verenigde Arabische Emiraten).

Ze doen ook weinig nieuws tegenover Zwift. 't Is een schaamteloze kopie.

Wanneer het volgende WTRL seizoen begint neem ik weer Zwift voor een maandje. Daarnaast stap ik waarschijnlijk gewoon weer over op MyWhoosh als de ervaring even goed blijft en zolang het gratis is.

Voor een gelijkaardige prijs zou ik altijd voor Zwift kiezen.
Nu MyWhoosh nog gratis is ga ik voorlopig daar blijven.

Edit: De snelheid is ook aan pak realistischer. Tijdens een training van 1u kom ik op zwift altijd uit op een snelheid van 33 of 34 km per uur.
Bij MyWhoosh, met vergelijkbare hoogtemeters, is het 28-29 km/u

Laatst bewerkt:
Werkt dat op Android/iOS/AppleTV?
AppleTV weet ik niet.

Op Android wel. Net even gekeken op mijn telefoon. Dus ik vermoed iPhone ook.
Daarnet op reddit wel gezien dat iemand vroeg naar welke tablet hij moest kopen omdat de zijne het niet goed trok.
Dus je zal wel een goeie nodig hebben.

Zelf draai ik het op een game-laptop uit 2019 ofzo

Terug
Bovenaan