De grote Smarttrainer thread (oa Zwift, Tacx, etc.)

Ik vermoed dat de draad van de pedalen in de crankarmen van mijn rollenfiets kapot is.
De huidige pedalen kunnen erin gedraaid worden (maar die zitten toch wat scheef) en nieuwe pedalen erin draaien is quasi onmogelijk.
Wat is de goedkoopste manier om de crankarmen te vernieuwen (het betreft een 105-groep 2x11 speed 175mm)?
Ik hou tweedehands en dergelijk in de gaten maar heeft iemand tips om dat goedkoop te doen?
Ali is niet zo goedkoop als ik zou willen.
gewoon een nieuwe draad (laten) tappen? Gaat toch nog goedkoper zijn dan nieuwe armen hoor
 
gewoon een nieuwe draad (laten) tappen? Gaat toch nog goedkoper zijn dan nieuwe armen hoor
Inderdaad. Kost u een paar euro's en het is het proberen zeker waard.

'k Vraag mij nu wel af hoe je dat gedaan hebt? Kan niet anders dan dat de pedalen er in de eerste plaats verkeerd werden ingedraaid.

En anders, gewoon tweedehands een crank op de kop tikken? Kost de wereld toch niet.
 
Inderdaad. Kost u een paar euro's en het is het proberen zeker waard.

'k Vraag mij nu wel af hoe je dat gedaan hebt? Kan niet anders dan dat de pedalen er in de eerste plaats verkeerd werden ingedraaid.

En anders, gewoon tweedehands een crank op de kop tikken? Kost de wereld toch niet.
Is een 2ehandse rollenfiets die ik net gekocht heb.
Wou andere pedalen monteren en kwam tot de vaststelling dat die schroefdraad er niet meer katholiek uitzag.

2ehandse crank hou ik in de gaten maar vind niet direct de juiste.
 
Is een 2ehandse rollenfiets die ik net gekocht heb.
Wou andere pedalen monteren en kwam tot de vaststelling dat die schroefdraad er niet meer katholiek uitzag.

2ehandse crank hou ik in de gaten maar vind niet direct de juiste.

Voor 65€ heb je al een nieuwe.
 
Mensen hier die mywhoosh op mac gebruiken?
Ik verbind rollen via bluetooth (usb dongle hapert en is meer gedoe want geen rechtstreekse ingang) maar muziek (ook via bluethooth) verandert van klank van zodra ik workout start (en dat is qua kwaliteit beduidend minder)
 
Ik denk dat dat komt door de beperkte bandbreedte van Bluetooth en dus dat je twee apparaten aansluit die gelijktijdig moeten werken op hetzelfde toestel. Ik denk dat dat weinig te maken heeft met MyWhoosh of Mac.

Ik kan volledig fout zijn maar ik heb ook al gehad dat mijn oortjes naar een lagere-kwaliteit-modus gingen (Zwift + Windows)

Bluetooth is eigenlijk maar redelijk shitty

edit: ik laat dus muziek door mijn gsm spelen als ik mijn oortjes of een speaker gebruik
 
Hier ook problemen wanneer ik meerdere bluetooth apparaten met mijn laptop (zowel Macbook Pro als Windows laptop) verbindt. Heb een ANT+ dongle en dan ervaar ik dat niet meer.
 
Ik denk dat dat komt door de beperkte bandbreedte van Bluetooth en dus dat je twee apparaten aansluit die gelijktijdig moeten werken op hetzelfde toestel. Ik denk dat dat weinig te maken heeft met MyWhoosh of Mac.

Ik kan volledig fout zijn maar ik heb ook al gehad dat mijn oortjes naar een lagere-kwaliteit-modus gingen (Zwift + Windows)

Bluetooth is eigenlijk maar redelijk shitty

edit: ik laat dus muziek door mijn gsm spelen als ik mijn oortjes of een speaker gebruik
Maar ant+ haperde echt hard (op zwift toch, niet getest op mywhoosh), mss omdat die dongle in usb-c hub port steekt
En dat altijd mee naar de garage sleuren pff :D
 
Terug
Bovenaan