De-grote-PLATFORM-tread

Binance en een trustwallet
Wel aan het wachten tot CRO eens dipt om ook een account op crypto.com aan te maken en dan CRO te staken voor de gratis Netflix terugbetaling (als ik tegen dan genoeg geld heb).
 
Binance, btc direct, gate.io, Raydium, pancakeswap en metamask & thrustwallet.
Afhankelijk van het doel en welke crypto/tokens. En al dan niet in combinatie met mijn ledger.
 
Algowallet + koppeling met Tinyman (app.tinyman.org)

Zeer lage fees, heel gebruiksvriendelijk & onderliggende waarde is Algorand, waar ik echt wel grote toekomst in zie.


Daarnaast gebruik ik ook coinbase, maar daar zijn de fees wel hoog :unsure:
 
Ik heb:
- coinbase (gemak)
- coinbase pro (gamak + low fees als je overzet tussen pro vs gewoon)
- binance (voornamelijk gebruikt voor stoic)

- poloniex (enkele low market cap coins)
- huobi (enkele low market cap coins)


Verder heb ik nog inactieve accounts op bitstamp en consoorten van de 2017 bull run. Deze zijn er allemaal technisch tussenuit gevlogen door teveel traffic bij de piek rush en ik heb enkel de stabiele platformen gehouden (coinbase & binance).

Mijn long term HODL staat op mijn ledger.
Binance is ook niet echt stabiel te noemen.

Desondanks wel mijn vertrouwde exchange gezien funds are safu en omdat hun futures systeem vrij goed werkt met veel liquiditeit. Wel vervelend dat hun fiat on-ramp eruit ligt. Ben aan het twijfelen om over te schakelen naar FTX.

Verder DCA ik via een bot ETH op Kraken en stake ik het om de zoveel tijd. Is een long term hold voor een 5-tal jaar.
 
  • Coinbase (Pro): eerste platform dat ik gebruikte en gebruik het nog, vooral voor de gratis coins.
  • Crypto.com: Jade Green Visa debit card en wat andere coins. Ondertussen wat CRO omgezet naar BTC.
  • Crypto Exchange: om wat meer coins te verhandelen.
  • Binance: Om te proberen en om gemakkelijk BNB over te zetten op pancakeswap
  • Trustwallet: om met pancakeswap te werken om wat te gokken op shitcoins
  • Kraken: was gewoon om eens te proberen.
 
binance en coinbase. de rest vertrouw ik niet. Lijken mij ook de enige 2 exchanges die zoveel winst draaien dat ze een hack uit eigen zak kunnen terugbetalen. ( zoals nicehash deed).

binance initieel voor de binance visa met 2% cashback. maar uiteindelijk wel de helft van mijn wallet geparkeerd.
 
Iemand die weet hoe je terug kan inloggen bij Hotbit als je je google authenticator kwijt bent? GSM had het begeven, maar die google authenticator kan je niet resetten. Ik kan dus niet inloggen bij Hotbit en de support is lachwekkend.
 
Productief weekendje geweest:
  • Coinbase: Gemakzicht, mijn entry point en backup
  • Coinbase Pro: Minder trading fees dan Coinbase
  • Binance: Voornamelijk gebruikt door bot
  • Poloniex: Enkele shit coins
  • Huobi: Epik
  • KuCoin: CPOOL staking, Metaverse
  • Trader Joe: Avalanche based (binnenkort eens wat op staken)
  • Crypto.com: Staking



Platform trading fees:

ExchangeMakerTaker
Bibox0.1%0.2%
Binance.com0.1%0.1%
Bitfinex0.1%0.2%
Bitstamp0.5%0.5%
Bittrex0.35%0.35%
Bitmex0.025%0.075%
Bitpanda pro0.1%0.15%
Blockchain.com0.2%0.4%
CEX.IO0.16%0.25%
CoinbaseDOE DA NI => ProDOE DA NI => Pro
Coinbase Pro0.5%0.5%
Coinspot0.1%0.1%
crypto.com0.4%0.4%
FTX0.02%0.07%
Gate.io0.2%0.2%
HitBTC0.1%0.25%
Huboi0.2%0.2%
IDEX0.1%0.2%
Kraken0.16%0.26%
Kucoin0.1%0.1%
Liquid0.29%0.29%
OKEx0.1%0.15%
Poloniex0.125%0.125%

* kan zijn dat er outdated info bij staat, diegene die ik gebruik heb ik gechecked.
 
Laatst bewerkt:
Is Binance nog te vetrouwen tegenwoordig, toch al veel slechte zaken over gelezen?
Desondanks dat het best wel een mega groot platform is en industrie standaard met veel combo's en lage fees zijn er wel enkele red flags voor mij:
- SEPA, marche plus. Da's best wel ruk in deze euro-zone
- Brian Brooks, CEO Binance.US (voorheen: ex-Chief Legal Officer Coinbase) is het afgetrapt naar BitFury

Ik zou het niet als enigste platform in portfolio nemen. Maar het is toch wel een platform type: too big to fail. Als daar iets mee gebeurt zijn er heel veel mensen die met de gebakken peren zitten.
 
Wat is de goedkoopste manier om geld op binance te krijgen? Visa deposit heeft 1.8% fee.
Coinbase pro account heb ik ook. Daar geld op storten en via een coin overzetten naar binance?
 
Ik koop op Kraken USDT en move dat naar Binance
Wel TRC-20 netwerk nemen :)
Ik heb onlangs hetzelfde gedaan, maar dan met XRP.
Withdrawal fee: 0.02 XRP, da's dus niks eigenlijk.
Is geen stablecoin, dus wel kans op koersschommelingen ivm USDT.
 
Coinbase pro heeft gratis withdrawal fees met XLM. (memo niet vergeten!)

En normaal gezien meestal de goedkoopste om XLM te kopen. De anderen lopen een klein beetje achter.
Nadeel is wel 0.5% taker fee. En dan nog eens 0.1% maker fee op Binance. Still beats 1.8% VISA fee. Dat wel.


Wat ik mij nu eigenlijk afvraag: top up van crypto.com VISA is gratis, ik krijg 3% cashback op Jade Green level, als ik nu eens op Binance daarmee betaal :thinking: 3% - 1.8% das nog steeds profijt in mijn voordeel. Binnenkort eens testen of Binance als 'merchant' telt.
 
Laatst bewerkt:
Coinbase pro heeft gratis withdrawal fees met XLM. (memo niet vergeten!)

En normaal gezien meestal de goedkoopste om XLM te kopen. De anderen lopen een klein beetje achter.
Nadeel is wel 0.5% taker fee. En dan nog eens 0.1% maker fee op Binance. Still beats 1.8% VISA fee. Dat wel.


Wat ik mij nu eigenlijk afvraag: top up van crypto.com VISA is gratis, ik krijg 3% cashback op Jade Green level, als ik nu eens op Binance daarmee betaal :thinking: 3% - 1.8% das nog steeds profijt in mijn voordeel. Binnenkort eens testen of Binance als 'merchant' telt.
Kan eigenlijk wel een interessante loophole zijn :p
 
Ik heb em niet, ik weet dat er hier bepaalde mensen em wel hebben.

Als ik vluchtig zie is het een platform met kosten die gaan van gratis tot ronduit diefstal (zoals veel platformen). Maar globaal gezien zie ik wel veel schappelijke zaken;
- gratis sepa's
- verschillende munten die effectief nul opname fees hebben
- maker/taker fees onder die van coinbase
- goed aanbod van coins

Mijn bezorgdheid is natuurlijk of ie solvabel blijft in een flash crash, voor traden zeker niet de slechtste.
 
Zelf geen ervaring met Bitvavo maar die zouden wel Bancontact ondersteunen, als je snel geld op een exchange wilt hebben bij een crash dan is dat wel interessant.
 
Hoe zijn jullie bevindingen met Bitvavo? Ik ben vorige week begonnen met traden en maak voorlopig enkel gebruik van Bitvavo.
Ik gebruik bitvavo vooral bij het doorsturen van geld naar binance, vanwege bancontact. Dan kan je snel geld op binance zetten zonder kredietkaart. Alleen opletten dat withdrawels niet disabled zijn op een Coin, want daar heb ik me al een paar keer laten vangen. Vooral als je gewoon wilt investeren in crypto en niet te veel extra's is bitvavo de meest gebruiksvriendelijke en met vrijwel goede tarieven.
 
Terug
Bovenaan