De-grote-PLATFORM-tread

DEN_DWOAZN

Active member
We hebben al de crypto topic maar ik ben wel eens benieuwd op welke platformen jullie allemaal traden en waarom nu juist dat platform?
Kies je voor platform X omwille van het:

- gebruiksgemak?
- low fees?
- ....?

Ik ben nog maar een beginnende trader en werk uitsluitend met Binance. Vroeger werkte ik ook met Litebit maar ik merkte op dat bij het verzenden van crypto's hier veel fees vanaf werden gehouden. :)
 
Coinbase begonnen, Coinbase Pro overgeschakeld wegens fees. En omdat Coinbase geen Ada had toen ik wilde kopen, heb ik ook een Kraken account.
 
Gestart op Litebit, maar tegenwoordig alles op bitvavo. Enkel m'n doge staat nog op Litebit maar van zodra ik deze kan verzenden staat alles op bitvavo.
Mooi duidelijke app die gemakkelijk in gebruik is.
 
Binance met eigen geld
&
Coinbase met geld die je kunt verdienen door de quiz’s die om de weken verschijnen, tot nu bijna 40€ gratis verdiend
 
Crypto is uitgevonden om de tussenpersoon uit te schakelen. Ik ben eigelijk tegen platformen. Be your own bank. We hebben DEXes nu.
 
Goh, heb er overal wel wat.

- Bitvavo om geld op te laden (makkelijk via Payconic), Daar staat ook nog enkele munten die ik gekocht had, maar die ik te duur vind om te verzenden :)
- Binance om te kopen en te staken
- Pancakeswap om CAKE te staken in de Syrup Pools
- Celsius & Coinbase om overal de promo's en extratjes mee te pikken (Coinbase Earn, zoals hierboven al vermeld) en Celsius met de mooie promocodes :)

Maar dus vooral de eerste 3 :)
 
Vooral Bitvavo hier. En alst daar niet opstaat zou ik durven kijken op coinbase.
In't slechtste geval swap ik op pancakeswap.
Ik probeer me eigenlijk te beperken tot die exchanges. Ik zou graag Binance erbij pakken, maar ik hoor daar zoveel mixed signals over dat ik er mij voorlopig nog afhou...
 
Goh, heb er overal wel wat.

- Bitvavo om geld op te laden (makkelijk via Payconic), Daar staat ook nog enkele munten die ik gekocht had, maar die ik te duur vind om te verzenden :)
- Binance om te kopen en te staken
- Pancakeswap om CAKE te staken in de Syrup Pools
- Celsius & Coinbase om overal de promo's en extratjes mee te pikken (Coinbase Earn, zoals hierboven al vermeld) en Celsius met de mooie promocodes :)

Maar dus vooral de eerste 3 :)
Ik wist niet dat Binance werkte via Payconiq. Kan handig zijn, want ik heb nooit fiat staan op een exchange wanneer de boel crasht ...

Vooral Bitvavo hier. En alst daar niet opstaat zou ik durven kijken op coinbase.
In't slechtste geval swap ik op pancakeswap.
Ik probeer me eigenlijk te beperken tot die exchanges. Ik zou graag Binance erbij pakken, maar ik hoor daar zoveel mixed signals over dat ik er mij voorlopig nog afhou...

't Is een beetje een contradictie, want als Binance plat zou gaan of exit scammen, dan weet ik niet wat er met pancakeswap en BNB gaat gebeuren (het zal alleszins geen goede zaak zijn - BNB zal dan niks meer waard zijn en alle tokens op de BNB blockchain mogelijk ook). Dat maakt toch allemaal deel uit van het Binance ecosysteem. Ik denk niet dat dat zal gebeuren, maar je weet het nooit 100% zeker (zie MtGox vroeger).
 
Binance vooral voor 'grotere' aankopen en 3/4 van m'n coins staan daarop om te staken.
Ik stake m'n SOL daar aan 11.5% en m'n ADA's aan 7.79%. Tikt lekker aan op een maandje.

Coinbase heb ik enkel voor ALGO en omdat je daar dikwijls wat gratis coins kunt vangen als je wat vraagjes oplost.

Trustwallet wegens de gekoppelde dex'en zoals Uniswap,Pancakeswap,enz...
 
Ik wist niet dat Binance werkte via Payconiq. Kan handig zijn, want ik heb nooit fiat staan op een exchange wanneer de boel crasht ...



't Is een beetje een contradictie, want als Binance plat zou gaan of exit scammen, dan weet ik niet wat er met pancakeswap en BNB gaat gebeuren (het zal alleszins geen goede zaak zijn - BNB zal dan niks meer waard zijn en alle tokens op de BNB blockchain mogelijk ook). Dat maakt toch allemaal deel uit van het Binance ecosysteem. Ik denk niet dat dat zal gebeuren, maar je weet het nooit 100% zeker (zie MtGox vroeger).

Ik gebruik pancakeswap uit trustwallet. Daarvoor heb ik wel BNB nodig, maar gebruik daarvoor niet rechtstreeks Binance.

Als ik aan binance begin, gaat het te verleidelijk zijn om nog meer coins aan te kopen waar mijn oog op gevallen is.
Het is dus voorlopig beter voor mijn portefeuille :)
 
Binance voor mijn aankopen en staking en liquidity pools.
Ik heb ook een coinbase account en daar wat gratis coins gekregen via hun learning maar dat gebruik ik niet echt.
 
Begonnen op Litebit als eerste kennismaking toen ik nog geen weet had van exchanges, maar gebruik ik nu niet meer.

Dan, en nu nog steeds Binance, vond deze goed en heb geen verdere nood aan andere exchanges.
Nu wel uit noodzaak een account op Bitvavo aangemaakt enkel om aan te kopen en dan door te sturen naar Binance.

En nog Coinbase voor de gratis prul, en als het wat aantikt stuur ik het ook door. :)
 
Ik heb:
- coinbase (gemak)
- coinbase pro (gamak + low fees als je overzet tussen pro vs gewoon)
- binance (voornamelijk gebruikt voor stoic)

- poloniex (enkele low market cap coins)
- huobi (enkele low market cap coins)


Verder heb ik nog inactieve accounts op bitstamp en consoorten van de 2017 bull run. Deze zijn er allemaal technisch tussenuit gevlogen door teveel traffic bij de piek rush en ik heb enkel de stabiele platformen gehouden (coinbase & binance).

Mijn long term HODL staat op mijn ledger.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan