De grote Gravelbike thread (Grail/Grizl)

Heb je een Grizl?

• Totaal aantal stemmers
    56
Ik zet ze zo dicht mogelijk op de band (halve cm speling), heb nog 1cm over als ik wil. Die WTB-banden pikken ook weinig puin op, dus 't is niet dat er veel steentjes doorgetrokken worden.

Ik ga toch opteren voor iets meer spel.
Als er iets tussenkomt dan heb je twee opties, ofwel uw band geperforeerd of uw spatbord dat omhoog geduwd wordt en misschien schade veroorzaakt :P

Zal wel een verademing zijn zo met deftige spatborden rijden. Nu is het met een ass-saver at best :P

Ik ga toch opteren voor iets meer spel.
Als er iets tussenkomt dan heb je twee opties, ofwel uw band geperforeerd of uw spatbord dat omhoog geduwd wordt en misschien schade veroorzaakt :p

Zal wel een verademing zijn zo met deftige spatborden rijden. Nu is het met een ass-saver at best :p
In alle eerlijkheid heb ik het nog nooit gezien dat er iets beschadigd is geraakt omdat het spatbord te dicht op de band stond en er iets tussen kwam te zitten - en ik heb intussen toch wel net wat fietsen zien passeren. Zo lang er geen problemen ontstaan omdat er modder tussen band en spatbord kruipt, maakt het al bij al niet veel uit tbh.

Mooie prijs - wel heel zwaar

Beschikbaar bij Steershop in Brugge

Het heeft niet mogen helpen. Canyon service center krijgt het ook niet gefixt. Wel vervelend en je ziet het online wel vaker voorkomen bij Canyon fietsen met rotor cranks.
Eens horen wat ze gaan voorstellen.
Ondertussen gaat hij voor de 3e keer bij Canyon binnen. Gisteren gaan afhalen (nadat ze hem weer met loctite hadden gedicht) en bij de proefrit is hij weer los gekomen. Ze gingen er wss een nieuwe crank insteken. Hopelijk is het snel opgelost want ik heb hem nog maar een dikke maand en hij heeft het grootste deel van de tijd al bij de fietsenmaker gestaan.

Mooie prijs - wel heel zwaar

Beschikbaar bij Steershop in Brugge
dropbar 29er..... altijd een goed idee!
wat is het gewicht? Website zegt 'tbd'.

dropbar 29er..... altijd een goed idee!
wat is het gewicht? Website zegt 'tbd'.
Breezer RADAR X PRO 2022, 48cm Tech.

Bottom Bracket:FSA Mega-Exo BSA
Brake Levers:Shimano GRX
Brakes:Shimano GRX hydraulic, 160mm rotors
Cassette:Shimano Deore, 11-42T
Chain:KMC X11
Color:Deep Purple
Crank:FSA Afterburner Modular DM, 38T
Derailleur hanger:D037
Fork:Chromoly disc, rack/ fender & side bottle mounts, 15x110mm thru-axle
Frame:Breezer butted chromoly steel, BSA73mm BB, 12x148mm through-axle
Grips:Selle San Marco Presa Corsa Dynamic
Handlebar:Breezer Big Bar, 6061 alloy, 31.8mm clamp, 46-50cm width, 12° flare
Headset:FSA 1 1/8“ Semi-Integrated, 36° ACB-sealed, 6.5mm aluminium top cover
Model name:RADAR X
Model number:PRO
Model year:2022
Rear derailleur:Shimano GRX812
Saddle:Selle San Marco Monza RND Start Up
Seat post:Breezer setback, 6061 alloy, 30.9mm diameter
Shift lever:Shimano GRX600, 1x11-speed
Stem:Breezer B-Road, 3D-forged 6061 stem body, +/-7°
Tires:Goodyear Peak Ultimate, Dynamic A/ T compound, Tubeless ready, 57-622
Weight:13.78 kg

Eigenlijk niet te vatten. Die huismerkafmontage moet dan toch ook gigantisch veel wegen. Zelfs al weegt dat frame 5kilo, dan is er nog 8.8 kilo over…

Die 13.78 is voor een maat 48 trouwens 🤣

Eigenlijk niet te vatten. Die huismerkafmontage moet dan toch ook gigantisch veel wegen. Zelfs al weegt dat frame 5kilo, dan is er nog 8.8 kilo over…

Die 13.78 is voor een maat 48 trouwens 🤣
Ter referentie: de Salsa Fargo, toch wel één van de meest herkenbare drop-bar stalen 29ers, weegt 11,1 in maat Large. En dat is een behoorlijk standaard afmontage (zware WTB wielen) - is wel ca. €1000 duurder......

Voor de geïnteresseerden. GPX voor de PlugPlug Hageland.
53% onverhard. Het onverhard is ook harde gravel, dus behoorlijk snel en goed berijdbaar in de winterperiode. Als de volledige afstand teveel is kan je ook gemakkelijk doorsteken om er pakweg 60 a 70km van te maken.
Als mijn knieën het toelaten doe ik de volledige route weleens een keertje, heb mijn twijfels of dat voor deze winter is :) (als ik van thuis vertrek komt er ook nog wat bij). De lus rond Aarschot heb ik vorig jaar al eens gereden, misschien dat ik zondag de kleinere lus eens doe.

Vandaag weer een toertocht gereden met de gravel, in Eksaarde (Lokeren). Aangenaam verrast van het parcours, en wat een heerlijk weer (alleen beetje veel wind).

Voor de geïnteresseerden. GPX voor de PlugPlug Hageland.
53% onverhard. Het onverhard is ook harde gravel, dus behoorlijk snel en goed berijdbaar in de winterperiode. Als de volledige afstand teveel is kan je ook gemakkelijk doorsteken om er pakweg 60 a 70km van te maken.
Als mijn knieën het toelaten doe ik de volledige route weleens een keertje, heb mijn twijfels of dat voor deze winter is :) (als ik van thuis vertrek komt er ook nog wat bij). De lus rond Aarschot heb ik vorig jaar al eens gereden, misschien dat ik zondag de kleinere lus eens doe.

Heeft de route een update gehad met het event nu of dezelfde als voordien?
Want ik denk dat ik die (oude) kleine al ergens heb staan en al gereden heb.

Terug
Bovenaan