De grote Gravelbike thread (Grail/Grizl)

Heb je een Grizl?

• Totaal aantal stemmers
    56
Dat is de luxe versie van mijn ali lampke :)
ik heb er ook zo een paar ;) En die werken (al die "Cree" lampen) inderdaad heel goed, de powerbanks sucken wel harder dan een Thaise transgender.

Puur objectief gezien valt het niet te verantwoorden dat die Knog €130? kost... maar het is wel echt een ultrapremium product. Mocht ik gaan bikepacken weet ik wel welke ik mee neem :)

Allez leverdatum Ridley uitgesteld met een maand wegens onderdelen die niet vast te krijgen zijn. Begin Augustus werd 18/08, en nu ist 18/09. Ben benieuwd. Kader zou wel al gelakt zijn. Als ie er op 18/09 nog niet is dan annuleer ik mijn bestelling, gelakte kader of niet.

.... Mocht ik gaan bikepacken weet ik wel welke ik mee neem :)
De traditie is SON dynamo + verlichting...
Lichten op batterijen zijn sowieso behoorlijk snel plat, ook diegene met zware batterij halen het nauwelijks langer dan 4u vol, en duren lang om opnieuw op te laden. In realiteit: goed voor de eerste avond/nacht, erna waardeloos.

De meeste bikepackers racen natuurlijk niet, en rijden over het algemeen wanneer het zomer is... Lichten zijn dan zelfs vaak niet eens nodig.

Gisteren zag ik ergens een flyer liggen van een gravelrit in Nieuwpoort op 9 september...

Zeer leuk dat er meer en meer gravel evenementen georganiseerd worden. Enkel jammer dat dit terug minimum 25euro moet kosten. Ok. Je krijgt een koffie, boterkoek, bevoorrading en frieten. Maar vraag dan gewoon 7euro of 10 euro met bevoorrading voor de route en maak de rest niet verplicht. Als ik een koffie of frieten wil ga ik die dan wel kopen als ik er goesting in heb. Nu maak je de instap groter en zullen er meer mensen passen.

aK5u32g.jpg

Na 50km stortbuien toch nog een streepje zon gehad.

Hier vertrokken in de gietende regen tegenovergestelde richting van het onweer en na 15min toch de druppels kunnen ontwijken.

Helaas was meer dan de helft van m'n route bouwwerf geworden.

Hier vertrokken in de gietende regen tegenovergestelde richting van het onweer en na 15min toch de druppels kunnen ontwijken.

Helaas was meer dan de helft van m'n route bouwwerf geworden.
Ik heb de ganse voormiddag (van 8u tot 13u) in de zon gereden, en de ondergrond viel ook veel beter mee dan verwacht. Enkel in de laatste paar km‘s voor thuis heeft het wat gemiezerd…

Terug
Bovenaan