De grote Gravelbike thread (Grail/Grizl)

Heb je een Grizl?

• Totaal aantal stemmers
    56
Ik ben momenteel aan het kijken naar de Specialized Pathfinder Pro's. Hoor ik toch ook vanalles goed van. Denk wel dat ik voor de 38mm ga gaan op de grail.

Het is en blijft een afweging want goed op elk vlak dat bestaat helaas nog niet :p
Helaas, je verdrinkt bijna in de mogelijkheden. Voor de weg is het imo veel gemakkelijker. GP5000 => klaar :tongue:

Ik voel inderdaad dat die stock banden van de Grizl niet schitterend bollen op verhard terrein maar om daar nu €100 voor weg te knallen voor een nieuwe set bandjes... meh :unsure:

Helaas, je verdrinkt bijna in de mogelijkheden. Voor de weg is het imo veel gemakkelijker. GP5000 => klaar :tongue:

Ik voel inderdaad dat die stock banden van de Grizl niet schitterend bollen op verhard terrein maar om daar nu €100 voor weg te knallen voor een nieuwe set bandjes... meh :unsure:
Gewoon oprijden en dan nieuwe. Word je sterker van :unsure:

Gewoon oprijden en dan nieuwe. Rijdt je tijdelijk trager door :unsure:
FTFY :tongue:
Tzal inderdaad oprijden en iets anders worden maar aangezien die Grizl toch uiteindelijk wel het alternatief blijft voor de road bike vreet die niet zo zot veel kilometers en zal het nog wel wat duren tegen dat die banden vernieuwd moeten worden. Zeker gezien de overkill tractorbanden die het zijn zullen die wel nog even mee gaan :)

Helaas, je verdrinkt bijna in de mogelijkheden.
Echt hé. Op de mtb heb ik jarenlang allerlei banden geprobeerd en nu begint die miserie op de gravel ook weer 🙈

De term gravel is natuurlijk ook erg breed. Als ik hier in de buurt op mijn eentje een rit ga doen dan push in mijn gravelbike wel tot het uiterste, dan is het eerder halve mtb dat ik doe. Dan kan ik mijn huidige 45mm banden met wat nopjes goed gebruiken. Maar als je dan eens op beenharde gravelwegen rijdt is een smallere band met wat minder noppen ook wel leuk natuurlijk, dan heb je wat meer het gevoel van een racefiets. Soms voelt 45mm toch een beetje aan als een tractor. Puur qua gevoel dan, qua bollen kan ik daar eigenlijk niks van zeggen.

Gaat Sporza nu verslag doen van Unbound? RvG mee met Jantje naar de States.
Ik denk het niet. Het is enkel Jantje die de klok slaat in alle verslagen nog geen enkele andere deelnemer is ter sprake gekomen. Het zal zijn avontuur zijn dat ze vertellen en terloops vermelden wie gewonnen heeft verwacht ik.

Ik denk het niet. Het is enkel Jantje die de klok slaat in alle verslagen nog geen enkele andere deelnemer is ter sprake gekomen. Het zal zijn avontuur zijn dat ze vertellen en terloops vermelden wie gewonnen heeft verwacht ik.
Ze hebben een klein verslag gemaakt.

Keegan Swenson won. Geen echte verrassing, dat is gene pannenkoek. Op zo'n parkoers is hij een van de beste van de wereld.
Vorig jaar werd diezelfde Swenson trouwens al 2des.

Jan Bakelants werd 14de.

Laatst bewerkt:
Gisteren in het kader van Rebound nog eens een lange Gravel rit gedaan.
Een deel over het parcours dat we gereden hebben bij de eerste BG Gravel Ride in Augustus vorig jaar maar met een uitbreiding nog verder richting Brugge. Helaas tussen Bellem & Beernem zeer weinig opties te vinden, als er dan ook nog nen boer nen buurweg omploegd tot akker wordt het helemaal triestig. Het stuk vanaf Beernem maakte dat gelukkig meer dan goed met 15-20km waar je ~90% onverhard hebt.

Volgens Komoot uiteindelijk rond de 55% off-road wat voor Oost-Vlaanderen zo een beetje het hoogst haalbare zal zijn denk ik, zeker voor zo'n afstanden.

Aantal sfeerbeelden:

Zopas ook een gravelritje (77km) zelf samengesteld met Garmin connect (kleine 2 uur mee bezig geweest :unsure: ) Wat is er volgens Komoot offroad? Is dit 100%-Asfalt percentage? Want dan zit ik aan 69%. :woohoo:

Droog Haspengouw… met de nadruk op droog… wat een stofnest was dat vandaag!

X1Z6oFr.jpg

6h2AXAu.jpg

Vandaag mijn grizl 5 ontvangen. Morgen of overmorgen eens een testritje mee doen. Nu zat er wel een voor en achterreflector op en ook op de wielen... Dummy casette hing er ook half op... Kwam ook met een set flat pedalen. Doen ze dat standaard bij de grizl? Want bij mijn endurance was geen van bovenstaande het geval.

Net boven de achterderaileur zit er een plastieken dop. Is dit om de derailleur te beschermen? Oogt nogal lomp uhhh RAW.

Laatst bewerkt:
Vandaag mijn grizl 5 ontvangen. Morgen of overmorgen eens een testritje mee doen. Nu zat er wel een voor en achterreflector op en ook op de wielen... Dummy casette hing er ook half op... Kwam ook met een set flat pedalen. Doen ze dat standaard bij de grizl? Want bij mijn endurance was geen van bovenstaande het geval.

Net boven de achterderaileur zit er een plastieken dop. Is dit om de derailleur te beschermen? Oogt nogal lomp uhhh RAW.
Die dop is voor tijdens het transport :)

Terug
Bovenaan