De grote Gravelbike thread (Grail/Grizl)

Heb je een Grizl?


  • Totaal aantal stemmers
    51
T zal waarschijnlijk toch een verzopen boel worden gelet op de regen die ze nog geven.
De mtb-rit die ik normaal morgenavond ging rijden in Anvaing is ook al geannuleerd (vorig jaar één van de mtb-hoogtepunten van het jaar)...
 
Afgelopen weekend in die regio gaan wandelen en MTB'en, gaat één vettige boel worden vrees ik.
Yep. Ik zag net dat zelfs een vtt in Houthalen-Helchteren werd geannuleerd omdat te veel delen van het parcours onberijdbaar zijn geworden...
Het mag nu echt wel eens beginnen opdrogen, straks ga ik mij godbetert nog een koersfiets moeten kopen om langs de Schelde te gaan rijden.
aaad9ef86df2de8f8d8ea7e2a180de91.gif
 
Ondertussen via wat omwegen een 'Rider Experience & Tech Advisor' van Hunt te pakken gekregen en een retour geregeld met refund. Die man had wel snel door hoe de vork aan de steel zat en heeft niet verder aangedrongen.
Alé hup, de eindmeet is gehaald. De wielen heb ik teruggestuurd op 13 mei. Ze zitten blijkbaar ergens vast in een Engelse haven, dus nog niet terug bij Hunt geraakt.
Gelukkig begrijpen ze dat ik daar niet veel aan kan doen en vandaag dan toch mijn geld terug gehad.

Ze schuiven nu toch wel weer de verantwoordelijkheid van de schade van zich af. Eerst gaven ze toe dat de wielen de QC nooit hadden mogen passeren. Nu is hun standpunt veranderd. Naar eigen zeggen doordat ze al meerdere problemen gehad hebben waarbij de douane de wielen zou inspecteren en ze in dat proces zou beschadigen. Lijkt me straf, maar het kan me eigenlijk niet veel meer schelen. Het lijkt me vooral damage control na de 1/5 review op Trustpilot. :thinking:
 
Alé hup, de eindmeet is gehaald. De wielen heb ik teruggestuurd op 13 mei. Ze zitten blijkbaar ergens vast in een Engelse haven, dus nog niet terug bij Hunt geraakt.
Gelukkig begrijpen ze dat ik daar niet veel aan kan doen en vandaag dan toch mijn geld terug gehad.

Ze schuiven nu toch wel weer de verantwoordelijkheid van de schade van zich af. Eerst gaven ze toe dat de wielen de QC nooit hadden mogen passeren. Nu is hun standpunt veranderd. Naar eigen zeggen doordat ze al meerdere problemen gehad hebben waarbij de douane de wielen zou inspecteren en ze in dat proces zou beschadigen. Lijkt me straf, maar het kan me eigenlijk niet veel meer schelen. Het lijkt me vooral damage control na de 1/5 review op Trustpilot. :thinking:

En dan al een nieuwe set aangeschaft?
 
En dan al een nieuwe set aangeschaft?
Nog niet. Ik twijfel om een zeer degelijke alu velg te pakken zoals de DT Swiss GR 1600 of een carbon setje.
Op mijn wegfiets een setje van Light Bicycle liggen en daar ben ik uitermate tevreden van. 1.5 kg met DT Swiss 350 naaf, zeer mooi afgewerkt en blijft kaarsrecht lopen na een 4000-tal km. Ze hebben die in stock in hun EU-shop waardoor de kosten lager liggen, zeker met de black friday deal die ik toen had. Toen 875 euro betaald.

Ik zou voor het gravel equivalent gaan, maar dit kost me een dikke 1000 euro. Global shop, dus meer importkosten en geen kortingen. Dus wat geduld hebben denk ik.

De DT Swiss Gravel LN die nu op mijn Grizl liggen zijn ook niet verkeerd. Zwaar, maar degelijk.
 
Terug
Bovenaan