De grote (flits)boetes thread

Miljar, eerst boete is een feit. Snelheidsovertreding in Duitsland.

Op de Himmelsleiter 258(, Roetgen, Duitsland) blijkbaar gemist dat ik er maar 70 mocht. De auto die borden herkend heeft het ook gemist. 87euro weggepist pffffff

Miljar, eerst boete is een feit. Snelheidsovertreding in Duitsland.

Op de Himmelsleiter 258(, Roetgen, Duitsland) blijkbaar gemist dat ik er maar 70 mocht. De auto die borden herkend heeft het ook gemist. 87euro weggepist pffffff
Wanneer ben je geflitst?
Ik ben midden juni geflitst in Hamburg maar heb nog niets ontvangen.

2 weken geleden blijkbaar prijs gehad: 60 in bebouwde kom, gecorrigeerd naar 54 en dus 63,10 euro lichter…

Ik doe die baan alle dagen en rij meestal op limiter omdat ik weet dat ze er regelmatig staan, die dag was ik een beetje later op’t werk vertrokken en had ik iets meer haast :unsure:
Nog een chance dat het net op die plek was, een stuk verder reed ik waarschijnlijk wel nog iets sneller.

Op 17 jaar tijd is dit mijn 3de boete dus al bij al kan ik niet klagen.

2 weken geleden blijkbaar prijs gehad: 60 in bebouwde kom, gecorrigeerd naar 54 en dus 63,10 euro lichter…

Ik doe die baan alle dagen en rij meestal op limiter omdat ik weet dat ze er regelmatig staan, die dag was ik een beetje later op’t werk vertrokken en had ik iets meer haast :unsure:
Nog een chance dat het net op die plek was, een stuk verder reed ik waarschijnlijk wel nog iets sneller.

Op 17 jaar tijd is dit mijn 3de boete dus al bij al kan ik niet klagen.
De reden waarom je te snel reed is ergens menselijk, maar ik vind het toch grappig. Ging je niet minder verlies gemaakt hebben door een minuut later aan te komen, want meer is de tijdswinst met te snel te rijden niet? :p

Die afwijking durf ik niet meer te volgen. Ik zette mijn CC altijd op 130 op de snelweg, min de correctie zou je denken dat je nooit geflitst kan worden. Tot er een boete in de bus zat aan exact 130kmh door een trajectcontrole. Ik geloof nog altijd niet dat mijn auto nul afwijking heeft, dus ik vertrouw de correctie/afwijking van de flitsers gewoon niet meer. :unsure:
Idem hier. Ik deed vroeger altijd 130 / 80 / 60 CC op banen en plaatsen waar mogelijk natuurlijk (als het rustig verkeer is). Nooit geflitst geweest, terwijl ik meerdere malen flitspalen passeerde.

Tot er eens een trajectcontrole in werking trad op mijn vorig woon-werk traject. Ik had toen op een periode van twee weken 5 flitsboetes in de bus van 4x 51 en 1x 52 gecorrigeerd. :laugh: Die camera's van die trajectcontrole waren overigens al meer dan een jaar geplaatst vooraleer ze in werking gingen. Ik ben toen tegen beter weten in nog gaan klagen maar heb nul op rekest gekregen helaas.

Ik was er toen ook heilig van overtuigd dat er minder marge zat op een trajectcontrole, maar 't schijnt dat dat dus inderdaad hetzelfde is als flitspalen. Ik vreesde trouwens ook nog dat er nog meer gingen volgen, want ik reed daar vaak (bijna dagelijks) op mijn CC. Na die eerste twee weken heb ik geen bekeuring meer opgelopen, dus of wel hebben ze die marge bijgesteld of wel heb ik heel toevallig de rest van die periode mijn CC niet meer kunnen gebruiken (wat mij heel onwaarschijnlijk lijkt).

Na die boetes ben ik dan maar 125 / 75 / 55 beginnen gaan rijden :unsure:

De reden waarom je te snel reed is ergens menselijk, maar ik vind het toch grappig. Ging je niet minder verlies gemaakt hebben door een minuut later aan te komen, want meer is de tijdswinst met te snel te rijden niet? :p
Idd, eerder onbewust/nonchalance want tijd winnen doe je er niet mee.

Hun doel is wel bereikt want ik ga er nu wel wat meer op letten.

Laatst bewerkt:

Best wel wraakroepend dat die burgemeester zonder schaamte toegeeft dat de gemeente de inkomsten van snelheidsboetes gewoon nodig heeft en daarom maar trajectcontroles plaatst. Dus ze willen eigenlijk dat mensen te snel rijden, want anders hebben ze te weinig geld.

Best wel wraakroepend dat die burgemeester zonder schaamte toegeeft dat de gemeente de inkomsten van snelheidsboetes gewoon nodig heeft en daarom maar trajectcontroles plaatst. Dus ze willen eigenlijk dat mensen te snel rijden, want anders hebben ze te weinig geld.
Da's toch gewoon knap van die burgemeester om dat toe te geven? Eindelijk eens een politieker die niet liegt, dat kunnen we toch alleen maar toejuichen?

Het is wel wraakroepend dat de overgrote meerderheid van alle trajectcontroles er staan om het geld, daar ben ik mee akkoord. Maar dat dat nu nog eens luidop gezegd wordt, is toch prima en valt onder openbaarheid van bestuur :)

Da's toch gewoon knap van die burgemeester om dat toe te geven? Eindelijk eens een politieker die niet liegt, dat kunnen we toch alleen maar toejuichen?

Het is wel wraakroepend dat de overgrote meerderheid van alle trajectcontroles er staan om het geld, daar ben ik mee akkoord. Maar dat dat nu nog eens luidop gezegd wordt, is toch prima en valt onder openbaarheid van bestuur :)
Een burgemeester die een middel misbruikt om geld binnen te rijven voor de stadskas kan ik alles behalve prima noemen. Dat dan nog zonder schaamte toegeven maakt het nog een stapje erger. Als een burgemeester zwart geld aanneemt van de drugsmaffia en dat gewoon eerlijk toegeeft omdat de stad het geld nodig heeft, maakt dat toch ook nog niet oké?

Eerlijkheid kan ik alleen maar toejuichen, maar niet om wantoestanden goed te praten.

En ondertussen razen bussen van de lijn, veelal met cowboys aan het stuur, volgepakt met reizigers (zonder gordel) door de dorpskom.

En dat mag.

Een burgemeester die een middel misbruikt om geld binnen te rijven voor de stadskas kan ik alles behalve prima noemen. Dat dan nog zonder schaamte toegeven maakt het nog een stapje erger. Als een burgemeester zwart geld aanneemt van de drugsmaffia en dat gewoon eerlijk toegeeft omdat de stad het geld nodig heeft, maakt dat toch ook nog niet oké?

Eerlijkheid kan ik alleen maar toejuichen, maar niet om wantoestanden goed te praten.
Da's gelijk een dorp of twee verder hier. Alles zone 30 maken en er trajectcontrole op zetten. Als je onder de 50 (gecorrigeerd) een boete krijgt, is het een brief van de gemeente om op hun rekening te storten, als het hoger is dan is het plots een boete van de politie. Op een absoluut slaapverwekkend stukje weg.

Het wordt toch toegelaten.
Vooral de veiligheid (het niet moeten dragen van gordels voor de passagiers) is toch een hiaat in de wet.
Dat ze zonder gordels rijden is toegelaten, maar dat ze te snel rijden toch niet? Ik weet wel dat het daar vol cowboys zit en je die indruk soms krijgt, maar ze hebben zich natuurlijk ook aan de regels te houden.
Dat het een hiaat is, is duidelijk. Varkenstransport heeft strengere regels dan een Lijnbus qua comfort en veiligheid voor de passagiers.

hoh, tis aan u om aan de snelheid te houden he. niet dat je verplicht bent om te snel te gaan rijden he.

ivm dat vetgedrukte, dat is gewoon illegaal volgens de wet. maar dat toegeven ivm trajectcontrole, dat is immers niet illegaal.
De trajectcontrole heeft 2 kanten: het zorgt voor extra geld, maar het zorgt ook extra veiligheid. Het moet zijn dat het de moeite is om te doen, want zo'n trajectcontrole kost ook veel geld.

De trajectcontrole heeft 2 kanten: het zorgt voor extra geld, maar het zorgt ook extra veiligheid. Het moet zijn dat het de moeite is om te doen, want zo'n trajectcontrole kost ook veel geld.
Het moet de moeite zijn om te doen voor veiligheid, niet voor geld. De regering is namelijk geen onderneming die geld moet opbrengen, het moet ten dienste staan van de bevolking.

Het moet de moeite zijn om te doen voor veiligheid, niet voor geld. De regering is namelijk geen onderneming die geld moet opbrengen, het moet ten dienste staan van de bevolking.
Je weet dat zulke zaken er eigenlijk quasi altijd komen door genoeg buurtbewo´ers die klagen over ongepaste snelheid.

Wie herinnert zich deze nog.
109km/u door de bebouwde kom door de commissaris.
Geen straf want “jammerlijk voorval”.

Ik vraag me nog steeds af wat er daar geregeld is geweest.
Op die foto (2e artikel) te zien een mannetje met ego.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan