De grote (flits)boetes thread

Ik vraag me af hoeveel Belgen daar tussen zitten. Het viaduct in Gentbrugge levert 101k boetes per jaar op (exclusief degenen die moeten voorkomen), maar de enigen die ik daar te snel zie rijden zijn bijna altijd britten.
Waarvan ik niet eens zeker ben of de boete uberhaupt ooit bij hen terechtkomt.

Nu maar hopen dat hij goedgekeurd is om boven de 300 te flitsen:

Ik dacht dat de palen maar konden flitsen tot ong 370/u, dat je daar boven al uit beeld was tegen dat de flits ging.

Iemand advies welke stappen ik best onderneem? En neen: "betalen" hoort niet tot de opties :)

Op een zondag in Knokke geparkeerd en betaald met 4411. Retributie van 40eur ontvangen, heb ik betwist door screenshot door te sturen van de 4411 sessie.
antwoord:
We hebben uw dossier nagekeken en op basis van de aangeleverde info stellen we vast dat u op het ogenblik van de vaststelling inderdaad betaald had voor parkeertijd, maar voor een andere zone dan waar u geparkeerd stond
Als ik op het plannetje kijk van parkeerzones, stonden wij net op de grens tussen oranje & rode zone, namelijk een zijstraat van de lippenslaan, net op de "hoek". Onze sessie werd betaald volgens de rode (duurste) zone.

Iemand advies welke stappen ik best onderneem? En neen: "betalen" hoort niet tot de opties :)

Op een zondag in Knokke geparkeerd en betaald met 4411. Retributie van 40eur ontvangen, heb ik betwist door screenshot door te sturen van de 4411 sessie.
antwoord:
We hebben uw dossier nagekeken en op basis van de aangeleverde info stellen we vast dat u op het ogenblik van de vaststelling inderdaad betaald had voor parkeertijd, maar voor een andere zone dan waar u geparkeerd stond
Als ik op het plannetje kijk van parkeerzones, stonden wij net op de grens tussen oranje & rode zone, namelijk een zijstraat van de lippenslaan, net op de "hoek". Onze sessie werd betaald volgens de rode (duurste) zone.
Kan je eens op Google streetview aanduiden waar je exact stond?

De eerst mogelijke parkeerplaats net na het inrijden van de straat aan rechterkant

Ondertussen heb ik al een mail gestuurd naar 4411 om te vragen op welke zone de code KH90 (waarvoor we betaald hebben) betreft.
Gezien de tarief, kan dit niet anders dan duurste zone zijn, maar had hier ook graag bevestiging van

zones knokke, aangeduid waar wij stonden

Laatst bewerkt:
Een beetje verder staat toch een paal met oranje zone.
F4aYrV7.png

Volgens het regelement dien je voor de correcte zone te betalen.
Dus gewoon betalen en er niet meer aan denken.
UpZcHpM.png

Heb nogmaals geantwoord dat ik duidelijk aanduiding wil waarom het voor heb oranje zone is, wat voor mij niet duidelijk is op hun kaart. Benieuwd wat ze gaan zeggen.
In ieder geval, we hebben dan in feite zelfs teveel betaald voor de parking als we hun zones moeten geloven, maar beetje menselijkheid valt er niet te verwachten natuurlijk :)

Update:
boete is kwijtgescholden nadat ik om expliciete en duidelijke zonering had gevraagd waarop zijn hun retributie hadden gebaseerd

:woohoo:

Update:
boete is kwijtgescholden nadat ik om expliciete en duidelijke zonering had gevraagd waarop zijn hun retributie hadden gebaseerd

:woohoo:
Mooi, nu de boete officieel kwijtgescholden is kunt ge nu terugsturen dat ge voor een rode zone betaald hebt terwijl ge in een oranje stond. Dat dat dus een onverschuldigde betaling is, en dat ge het geld binnen de maand terug op uw rekening verwacht.

Niet doen eh, da's een grapje.

Goed nieuws - na de zomer van 2023 zal u uw verkeersboetes "asap" digitaal ontvangen via uw e-box en ontvangt u geen papieren versie meer!
Flits! Flits! Flits! :tongue:

Terug
Bovenaan