De grote BBQ thread

Mijne slager is dicht voor renovatie voor een maand en half, das veel erger dan ne maandag :headshake:
Tegen dat hij weer open is, is het niet meer te warm. Altijd positief zijn. :unsure:

Die van hier is geniaal. Heeft nooit veel keuze, maar altijd wel iets anders, het is altijd kwenie hoe goed en het kost 2x niks. Beste slager ooit.

@straight_six Nee, nie Bora, die serveert kaka.

Tegen dat hij weer open is, is het niet meer te warm. Altijd positief zijn. :unsure:

Die van hier is geniaal. Heeft nooit veel keuze, maar altijd wel iets anders, het is altijd kwenie hoe goed en het kost 2x niks. Beste slager ooit.

@straight_six Nee, nie Bora, die serveert kaka.

De mijne ook maar wel niet erg goedkoop, de slager zelf weet wel waar hij mee bezig is dat helpt ook.

@BearPils Ben jij al eens bij die nieuwe slager geweest recht over De Ceder ?

De mijne ook maar wel niet erg goedkoop, de slager zelf weet wel waar hij mee bezig is dat helpt ook.

Bij de supermarkt ga je ook goedkoper uitkomen dan bij onze slager. Maar prijs-kwaliteit is die niet te evenaren imo. Kan zijn dat je gaat en hij die dag enkel rund heeft, of enkel varken, maar de kwaliteit is echt enorm goed, en de prijs is verre van hoog.
Als je belt en vraagt om een bepaald product de dag er op te halen, gaat hij dat ook wel voorzien, maar da's nog zo ene waar je binnenkomt en alles in wit-rood geruit is en hij enkel een karkas van een bepaald dier opkoopt om zijn ding te doen.

Echt heel lekker :drool:

Hoe heb je hem klaar gemaakt?
Ik zag gisteren op Ralph's BBQ dat hij het stukje halveerde om meer korst te hebben, nadeel is dat je dan wel kleinere stukjes hebt.
Het was blijkbaar een Pluma, geen Presa. Nu gewoon in de pan met olijfolie en SPG, maar op de Q twijfel ik tussen de rooster of toch een skillet met olijfolie.

De pulled pork en short ribs waren gisteren eigenlijk voldoende.

Het was blijkbaar een Pluma, geen Presa. Nu gewoon in de pan met olijfolie en SPG, maar op de Q twijfel ik tussen de rooster of toch een skillet met olijfolie.

De pulled pork en short ribs waren gisteren eigenlijk voldoende.
Gewoon grillen, ikzelf ben fan bij pluma om die gewoon keihard te grillen en liefst zo krokant en snel mogelijk. Imo is dat een van de weinige stukken varken die zeker nog rose mogen zijn.

Gewoon grillen, ikzelf ben fan bij pluma om die gewoon keihard te grillen en liefst zo krokant en snel mogelijk. Imo is dat een van de weinige stukken varken die zeker nog rose mogen zijn.
Zal het volgende keer zodoen. Olijfolie en skillet garandeert ook krokantheid, maar het vuur geeft wel een unieke smaak. Varkenshaas mag zeker ook rose zijn.

Nee, ik bestel eigenlijk altijd bij Beef&Steak.
Heb wel gezien dat ze Duroc verkopen. Voor de volgende PP ga ik daar wel eens zien.

Vandaag eens ramen gemaakt met een stuk gerookt buikspek... De kersemboom van de buurvrouw doet goed dienst 😅

Vrouwlief ambetant omdat low & slow de hele dag blokkeert. "Geef uw vrienden gewoon ne sossis en een kipfilet en klaar".

Euh.

Nee? :unsure:

Short ribs kunnen gelukkig wel twee uurtjes langzaam garen op de BBQ terwijl ik er niet ben. Ik spray die dan wel extra nadien en bij het inpakken is er sowieso extra vocht door het toevoegen van boter en azijn.
Hahaha, sound familiar.

Vandaag is het hier picanha om bovenstaande reden voor de mannen. Gelukkig moet het nu maar een uurtje. Voor de vrouwen en kinderen ist sate en witte worst.

Das hier ook altijd het geval maar zolang ik mijn fancy stukje vlees maar heb is het allemaal goed voor mij :laugh:
Ik vind saté onmogelijk saai. Maar goed. Een blije vrouw heeft ook zijn meerwaarde.

Die pluma Iberico haal ik alleszins nog wel eens vaker in huis. Wat was me dat zeg.

Saté moet biet saai zijn he.
IMG_20210829_190722612.jpg

Terug
Bovenaan