Mr.Anderson
Well-known member
Je overdrijft geen beetje. Dat is inderdaad zo hard als een steen.9/10 is dat door het uienpoeder dat erin zit.
Dat moet verdorie in de blender 2 weken na het openen om er nog iets van te kunnen maken
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Je overdrijft geen beetje. Dat is inderdaad zo hard als een steen.9/10 is dat door het uienpoeder dat erin zit.
Dat moet verdorie in de blender 2 weken na het openen om er nog iets van te kunnen maken
De vraag is of daar genoeg leven zal aanwezig zijn.Naar aanleiding van deze post, wat vinden de bbq'ers van het idee om een aparte "BBQ 'hardware'" en "BBQ recepten" thread te maken?
Perfect voor op de loopbandNieuw seizoen van bbq showdown staat op netflixkent rollins als deelnemer, moest ik toch even mee lachen toen ik hem zag
![]()

Heerlijk, gisteren al twee afleveringen gezien. Over the top Amerikaans maar geeft je veel zin om de BBQ nog eens aan te steken. Daar ligt wel wat kapitaal aan vlees in die koelcontainer. Inspiratie gekregen om ooit, op een mooie dag, een houtgrill te installeren in de tuin.Nieuw seizoen van bbq showdown staat op netflixkent rollins als deelnemer, moest ik toch even mee lachen toen ik hem zag
![]()
't is gewoon leuk/indrukwekkend om daar een pan paella met gamba's/calamares/... Op tafel te zwieren en iedereen te laten nemen.Met het deksel open of dicht?Net paella gemaakt op de kamado, toch één van mijn favoriete dingen om te doen als er volk komt't is gewoon leuk/indrukwekkend om daar een pan paella met gamba's/calamares/... Op tafel te zwieren en iedereen te laten nemen.
De rijst neemt ook een heel licht gerookte smaak op van de houtskool die echt wel toevoegt aan het gerecht. En beste van alles is dat je gewoon alles snijdt op voorhand en dan is het eigenlijk relatief low maintenance om het klaar te maken. Zeker een aanrader!
Deksel toe, anders valt dat niet te controleren denk ik, 't is nu al schipperen om hem genoeg afgekoeld te krijgen als je (te) veel het deksel opent.Met het deksel open of dicht?
En hoe was de bodem?
Ik heb hier al eens paella open een open vuur gemaakt, maar dan is je vuur onder controle houden wel een uitdaging.

Ikzelf maak die op de kamado de eerste 10 minuten met het deksel open, daarna met het deksel dicht. Het voordeel van de kamado is dat wanneer je de deflector plaatst de temperatuur direct serieus zakt en je zo wat meer controle hebt.Met het deksel open of dicht?
En hoe was de bodem?
Ik heb hier al eens paella open een open vuur gemaakt, maar dan is je vuur onder controle houden wel een uitdaging.
Ja maar met deflector krijg je niet de verhoopte soccarat (of dat is toch mijn ervaring), terwijl die net is waar je naar werkt. En da's dan wat jammer.Ikzelf maak die op de kamado de eerste 10 minuten met het deksel open, daarna met het deksel dicht. Het voordeel van de kamado is dat wanneer je de deflector plaatst de temperatuur direct serieus zakt en je zo wat meer controle hebt.
Bij mij lukt dat nochtans. Maar iedereen heeft zo wat zijn manier van werken (zeker bij paella) en iedere kamado werkt wat anders natuurlijk. Zelfs met andere houtskool merk ik al een verschil.Ja maar met deflector krijg je niet de verhoopte soccarat (of dat is toch mijn ervaring), terwijl die net is waar je naar werkt. En da's dan wat jammer.
"I love it when a plan comes together!"Vandaag de Kamado eens echt kunnen gebruiken en 3-2-1 spareribs gemaakt. Godverdikke die waren lekker! Rub van Killer Hogs "the BBQ rub" gebruikt en dan een nacht in de koelkast gelegd. Afgelakt met deze bbqsaus. Waren top!
Ik ben bijna rond met mijn verbouwingen en zou graag een nieuwe bbq aankopen.
Mijn oog was nu gevallen op een weber master touch.
Iemand ervaringen mee?
Eigenlijk is mijn grootste vraag of er winkels zijn die eco-/ consumptiecheques aanvaarden voor zo een aankoop?
Ik zou een selectie grote stukken vlees kopen, bij beef en steak komt alles goed verpakt toe.Ik wil mij binnenkort eens wagen aan een low & slow receptje. Heb van mijn schoonouders een bon gekregen van een BBQ-webshop.
Ik heb tot nu toe enkel ervaring met grillen, heb wel al een thermometer gekocht.
Zou iemand mij kunnen helpen met wat vleessoorten op deze webshop die nog vrij "noob friendly" zijn om te bereiden en waarbij je dus relatief weinig kan misdoen?
Heb deze BBQ: https://www.coolblue.be/en/product/825683/weber-master-touch-gbs-e-5750-57cm-black.html?cmt=c_a,cid_20481233682,aid_157935163372,tid_dsa-2378241452072,gn_g,d_c&gad_source=1&gclid=CjwKCAjwnK60BhA9EiwAmpHZwzE5UWX7Z9kqAGyEf_SuszYGtXiszfoSvkDXlOtH5ayb9QhqnP66QxoChZ0QAvD_BwE
En dit is de webshop: https://beefensteak.nl/pakketten/
Thanks!
Ik wil mij binnenkort eens wagen aan een low & slow receptje. Heb van mijn schoonouders een bon gekregen van een BBQ-webshop.
Ik heb tot nu toe enkel ervaring met grillen, heb wel al een thermometer gekocht.
Zou iemand mij kunnen helpen met wat vleessoorten op deze webshop die nog vrij "noob friendly" zijn om te bereiden en waarbij je dus relatief weinig kan misdoen?
Heb deze BBQ: https://www.coolblue.be/en/product/825683/weber-master-touch-gbs-e-5750-57cm-black.html?cmt=c_a,cid_20481233682,aid_157935163372,tid_dsa-2378241452072,gn_g,d_c&gad_source=1&gclid=CjwKCAjwnK60BhA9EiwAmpHZwzE5UWX7Z9kqAGyEf_SuszYGtXiszfoSvkDXlOtH5ayb9QhqnP66QxoChZ0QAvD_BwE
En dit is de webshop: https://beefensteak.nl/pakketten/
Thanks!
ThanksOerdegelijk toestel waar je jaren plezier van kan hebben!

Goh, een spieringgebraad valt toch nog redelijk mee van prijs? Allez, tenzij je van een héél specifiek Spaans edel varkensras koopt dat leeft op eikels en dagelijks worden gemasseerd door speciaal ingevlogen Cambodjaanse varkensmasseurs hé.Als beginner zou ik starten met babyback ribbetjes, St Louis style kan ook maar dat zijn gewoon goedkopere stukken, die enorm lekker zijn en waar je wat L&S ervaring mee kan op doen zonder dat je een procureur van 2kg de nek omdraaid.
Je kan natuurlijk ook meteen procureur, boston Burt, flat ribs kopen maar die stukken zijn altijd groter en dus duurder.