Mr.Fingers
Well-known member
Versta me niet verkeerd, ze zijn nog altijd goed, maar bijlange niet zo goed als 10-12 jaar geleden.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Een feel-good tip: wanneer je een nieuw liedje oppikt, neem af en toe jezelf op met je gsm. Na enkele weken zul je zeker een groot verschil horen tussen de eerste dag dat je begon en de vooruitgang die je in de tussentijd maakte. Je maakt meer vorderingen dan je denktZie wel evolutie, ook al gaat het traag naar mijn gevoel.

Enkele maanden ver in het leren gitaar spelen.
Al veel gevloekt, maar heb vooral het trage leerproces leren appreciëren en omarmen.
Moeilijkste tot nu toe vond ik het snel leren wisselen van akkoorden, het F barré akkoord en het deftige leren benden. Maar het spiergeheugen begint zijn werk te doen. Zie wel evolutie, ook al gaat het traag naar mijn gevoel.
Nummers dat ik heb leren spelen: Johny Cash - Hurt, RHCP - Californication, Iggy Pop - Passenger, Creedence Clearwater Revival- Have You Ever Seen The Rain etc.
Ik hoop dat er een dag komt dat ik enkele riffs van Tom Misch kan naspelen.
Volg momenteel privéles, om iets of wat een deftige basis te hebben en ook gemotiveerd te blijven.Via lessen of een app? 2 tal jaar terug akoestisch beginnen leren spelen via een app. Iedere dag minstens een uur en ik vond toch dat ik snel vordering maakte. Nu wel ergens op een muur gebotst tijdens het leren en nu spijtig genoeg enkel nog sporadisch dat ik iets doe en ik leer ook niks meer bij. Al vaak gedacht om die app nog eens in gang te steken maar 30 euro per maand is wel duur. Al de akkoorden die ik heb geleerd zitten er nu wel goed in. Kan ze zo spelen als ik ze al maanden niet heb vastgenomen. Wisselen van akkoorden is wel nog iets anders dan.
Heb je het per toeval over James Jamerson (aka 'The Hook')?Eindelijk eens mij tegoei aan gezet om den deze noot voor noot in de vingers te krijgen. Allezja: vinger, want diene zot speelde alles in met zijn wijsvinger. Amai mijn radijzen.
"Mooie 4/4 maat dat je daar hebt, ik ga daar in evenwaardige zestienden en tweeëndertigsten over spelen, waarbij ik soms voor, op, na of volledig tussen de beat zit. Ohja, ik ben poepeloere zat, en men moet mij op de studiovloer leggen want ik kan niet meer rechtop blijven zitten."

).Ik zie de 32sten wel niet?Eindelijk eens mij tegoei aan gezet om den deze noot voor noot in de vingers te krijgen. Allezja: vinger, want diene zot speelde alles in met zijn wijsvinger. Amai mijn radijzen.
"Mooie 4/4 maat dat je daar hebt, ik ga daar in evenwaardige zestienden en tweeëndertigsten over spelen, waarbij ik soms voor, op, na of volledig tussen de beat zit. Ohja, ik ben poepeloere zat, en men moet mij op de studiovloer leggen want ik kan niet meer rechtop blijven zitten."
Zijn er ook metalliefhebbers hier? Ikzelf speel al lang electrische gitaar, ik heb niet echt veel structuur
en ben wat meer op men eigen.
Interessant .. ga dit zeker eens checken nu ik binnenkort op pensioen ga. Heb ik tijd genoeg omYup, ben al 1.5 aan bezig aan de Metal Rhythm Volume 1 van Troy Stetina. Geweldige cursus als je van metal en hadrock houdt! Beetje 'dated', gezien de boeken in de late 80's geschreven zijn, maar nog steeds relevant.
Nou ja luid kan'je hier toch niet spelen
Ik ben van 1965, heb heel wat muziek meegemaakt nu.