De Gitaarthread

Er is ook zoiets als transparante dubbelzijdige tape .

(In de westerse wereld toch .:tongue:)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Er is daar wel eens aardbeving en tsunami zeker?? idd dan is tape geen optie .
 
Wa ik nog weet ( op de tv gezien) als ik mij niet vergis die van 2011 met die kerncentrale was toen wereldnieuws .
 
Ja, dat was ff een beetje getril toen. :) Die was dan ook een 9 op de schaal van richter. En die schaal is exponentieel dus dat is extreem veel hoger dan bijvoorbeeld een 7.

how_richter_scale_calculated.gif

Ik zat toen een jaar in Japan en was net aan werk (en een visum) geraakt. In Tokio viel het wel nog mee. Het heeft ne keer hard genoeg getrild dat ge nog maar met moeite kon blijven rechtstaan maar er was niet overdreven veel schade. Bij ons thuis was er vooral een schap omgevallen en mijn laptop hing naast de tafel aan de netwerkkabel te bengelen. Als ik wifi had gebruikt was em kapot geweest.

Het is vooral diejen tsunami toen die de zwaarste schade heeft aangericht en dat was niet in Tokio. Die kerncentrale had een tiental diesel motoren die de koeling in gang moesten houden maar die zijn gewoon allemaal ineens weggespoeld. Ze hadden daar een muur staan van 3 of 4 meter hoog en toen kwam er plots eentje van 7-8 meter aan.

Toen ik thuis kwam had ik ook nog niet door hoe erg het was. Ik dacht van "zou ik moeten naar huis bellen om ze gerust te stellen voor het geval dat dit misschien op het Belgische nieuws komt?" Dan deed ik efkes de site van het vrt nieuws open en ... "ow :unsure:".
 
Laatst bewerkt:
Heb hier nog een games.telenet jamsessie teruggevonden uit 2005. Meerdere leden speelden toen over 1 backingtrack.
Geen idee wie hier allemaal mee opstaat. Mogelijks volk dat hier nog rondhangt :unsure:

 
Misschien moet dat maar eens terug opgefrist worden. "De Maandelijkse beyond gaming jam". Gewoon een van de triljarden backing tracks van youtube trekken, en dan opnemen maar (hoe rudimentair ook).
 
Gitaarthread op de 2de pagina mag wel niet he. Zeg eens iets over gitaren, iemand.

Ok, ik zal beginnen. Ikke en den dikke en ne maat gingen samen wandelen. Wij kwamen langs een instrumentenwinkel en dieje maat werd smoorverliefd op dees beest van een klein 5000 euro.

ExtL5Z0VgAMJdP8


Dieje stond daar zo naar te gapen dat de winkelier kwam zeggen dat em wel eens mocht spelen als em wou. Kerel is eigenlijk pianist/trompetter en is nog maar pas begonnen met gitaar dus em wou niet. Dan heb ik maar efkes gespeeld in zijn plaats. ^_^

 
Laatst bewerkt:
Gitaarthread op de 2de pagina mag wel niet he. Zeg eens iets over gitaren, iemand.

Ok, ik zal beginnen. Ikke en den dikke en ne maat gingen samen wandelen. Wij kwamen langs een instrumentenwinkel en dieje maat werd smoorverliefd op dees beest van een klein 5000 euro.


Dieje stond daar zo naar te gapen dat de winkelier kwam zeggen dat em wel eens mocht spelen als em wou. Kerel is eigenlijk pianist/trompetter en is nog maar pas begonnen met gitaar dus em wou niet. Dan heb ik maar efkes gespeeld in zijn plaats. ^_^

Ziet er cool uit, maar speelde dat beest ook goed? :).

Ik heb de afgelopen twee weken jammer genoeg niet zoveel kunnen spelen als ik wou... Ben erin geslaagd om een pees in mijn pols serieus te overbelasten waardoor spelen zonder het erger te maken niet ging :( .

Ondertussen gaat het beter en heb ik zelfs nieuw speelgoed aangekocht! Tot nu toe speelde ik op een fender frontman G10 amp, een klein doosje waar wel lawaai uitkwam, maar meer ook niet. Dit werd vervangen door een iets groter doosje, waar meer en beter lawaai uit komt: Bose Katana 2. Tot nu toe geen klachten van de onderburen gehad :unsure:
 
Ziet er cool uit, maar speelde dat beest ook goed? :).

Zeker. Voor de prijs mag dat natuurlijk ook wel. Ik heb nog altijd liever mijn eigen gitaren maar die zijn dan ook helemaal afgesteld zoals ik het wil en ben ik al jaren gewend. Maar moest ik op een onbewoond eiland gedropt worden en dit is de enige gitaar die ik meekrijg, zou ik daar best mee kunnen leven.

Wat er aan de andere kant van het koort hing stak anders ook niet tegen. 😎

diezel-herbert.jpg

Ik heb de afgelopen twee weken jammer genoeg niet zoveel kunnen spelen als ik wou... Ben erin geslaagd om een pees in mijn pols serieus te overbelasten waardoor spelen zonder het erger te maken niet ging :( .

Oei, da's ni voor mee te lachen. Goed rusten is inderdaad de boodschap. Al eens mee naar de kinesist geweest trouwens?

Da's zo ne Tom Araya style ESP.
Ik vind ze schijtelelijk :LOL:
ESP Forest heet die vorm. Ik vind die wel iets hebben.
 
Oei, da's ni voor mee te lachen. Goed rusten is inderdaad de boodschap. Al eens mee naar de kinesist geweest trouwens?

In combinatie met 2x / dag voltaren gel, ijspak, nieuwe pols brace én af en toe 10 minuten pauze nemen, is het stukken beter. Gewoon jammer dat de enige echte 'leerkracht' in de omgeving momenteel volzet is, ik zou anders wel wat begeleiding kunnen gebruiken ;) .

550x489.jpg


Zo'n spel draag ik rond de pols als ik speel.. geeft nog voldoende vrijheid, maar zorgt er wel voor dat ik mijn pols niet kan 'verkeerd' houden :unsure:
 
Tja gebrek aan een warm-up (motoriek en coordinatie oefening) voor het spelen e .;)
 
Voor de liefhebbers, Eric Haugen op youtube geeft toch altijd weer goede tuturials voor interessante leadgitaar truukjes in de roots/blues hoek. En steevast een lekkere sound!


 
In combinatie met 2x / dag voltaren gel, ijspak, nieuwe pols brace én af en toe 10 minuten pauze nemen, is het stukken beter. Gewoon jammer dat de enige echte 'leerkracht' in de omgeving momenteel volzet is, ik zou anders wel wat begeleiding kunnen gebruiken ;) .

550x489.jpg


Zo'n spel draag ik rond de pols als ik speel.. geeft nog voldoende vrijheid, maar zorgt er wel voor dat ik mijn pols niet kan 'verkeerd' houden :unsure:
Over welke leerkracht hebt ge het dan? Woon in de buurt, speel al lang gitaar maar zou ook eens willen lessen om weer eens snel veel bij te leren
 
Kheb me enkele jaren terug een Epiphone SG gekocht, in begin met een tweedehands Roland Cube versterker (heb ik later opnieuw verkocht) en momenteel heb ik de BOSS KATANA 50 MKII. Ik heb altijd al een zwak gehad voor gitaren en dit willen aanleren maar het kwam er nooit van. Ik speel zeker niet dagelijks of zelfs wekelijks (eerder met perioden als ik tijd en zin heb). Ik probeer het wat aan te leren via kanalen opYouTube (justinguitar, andyguitar, Marty S. ...), Rocksmith maar eenvoudig is het niet uiteraard :p



 
Terug
Bovenaan