De Gitaarthread

Ik zit met een raar geluid aan mijn A en E snaar als ik die tegelijk aansla. Precies of die uiteindes zitten heel hard te trillen in de body van mijn gitaar. Soms is dat effe weg om dan een dag later terug te komen. Iemand idee wat da zou kunnen zijn?
 
Akoestisch? Knoop eens een zakdoek rond je headstock (dus vlak achter de topkam), en sla nog eens aan. Als dat gerammel blijft, zou het wel eens een losse top-brace kunnen zijn, en da's niet gemakkelijk te verhelpen (en al helemaal niet zelf).
 
Akoestisch? Knoop eens een zakdoek rond je headstock (dus vlak achter de topkam), en sla nog eens aan. Als dat gerammel blijft, zou het wel eens een losse top-brace kunnen zijn, en da's niet gemakkelijk te verhelpen (en al helemaal niet zelf).
Nee elektrisch, best mee naar de winkel dan?

Kan mij wel herrineren dat met het snaren vervangen die 2 niet echt mee wouden en ik daar wel wat heb moeten wringen maar dat is ook van maart geleden
 
Laatst bewerkt:
Paar dagen geleden een marshall amp misgelopen die ze via facebook gratis weggaven :(
Ouder model (jaren 90 denk ik) maar behalve dat er maar 1 van de 2 ingangen meer werkte was er niets aan.

Leek me ook een redelijk groot exemplaar te zijn volgens de foto, 50 of 80 watt gok ik.
 
Nog een klein followup vraagje over het vasthouden van de plectrum, dat die naar boven gericht moet zijn tijdens downstrum en naar onder tijdens upstrum heb ik beet maar langs welke 'edge' raak je de snaren bij downstrum en upstrum ?

links of rechts ?
 
Bij voorkeur geen edge, maar echt perfect parallel. Als je met een hoek gaat spelen voelt het plectrum veel stijver aan (en kom je uiteindelijk bij "pinch harmonics", als je dan de snaar gaat afdempen met het vlees van je duim). In de praktijk zal het altijd wel een beetje onder een hoek zijn, dan is het de kant aan de kant van je duimtop (links) dat raakt bij de downstroke, en die aan de kant van je hand bij de upstroke (rechts).
 
Ah, da's dan kwestie van de nutslots wat breder te maken (kun je eigenlijk gemakkelijk zelf), nadeel is dat dat een nogal permanente modificatie is (als in: je kunt ze niet echt smaller maken, tenzij je de gehele topkam vervangt (wat op zich niet veel werk is)).
 
Ik ben niet zo'n krak met het onderhoud en de technische kant van gitaren, maar dat klinkt eerlijk gezegd... niet zo moeilijk om te fixen? Raar dat niemand anders in de Keymusic dat kan, toch gewoon de nut een beetje bijslijpen?

Ik speel zelf met dikke snaren op een Jaguar en op een Les Paul. Bij de Jaguar ben ik zonder problemen van 9's naar 11's gegaan. Bij de LP moest de nut ook een beetje bijgewerkt worden maar de kerel waar ik ga voor het onderhoud maakte daar geen problemen van.
 
Ik ben niet zo'n krak met het onderhoud en de technische kant van gitaren, maar dat klinkt eerlijk gezegd... niet zo moeilijk om te fixen? Raar dat niemand anders in de Keymusic dat kan, toch gewoon de nut een beetje bijslijpen?

Ik speel zelf met dikke snaren op een Jaguar en op een Les Paul. Bij de Jaguar ben ik zonder problemen van 9's naar 11's gegaan. Bij de LP moest de nut ook een beetje bijgewerkt worden maar de kerel waar ik ga voor het onderhoud maakte daar geen problemen van.
Twas niet van niet kunnen eerder van het gereedschap er niet voor hebben ( de dude in kwestie zei dat hij achter het gereedschap gevraagd had maar dat dat nog altijd niet geleverd was)
 
Ja, je hebt daar eigenlijk een set "nut files" voor nodig... Maar een hack/bodge manier is gewoon de snaar nemen, en die heen en weer wrijven over de topkam, tot de zijkanten van de slot wat breder zijn zodat de snaar mooi past.
 
Men staat gewoon niet te springen om aan goedkope brol (brandhout) te werken .;)
 
Goh, een Pacifica is zeker geen top-instrument... maar brandhout... Bij de Key staat men sowieso niet echt te springen om aan instrumenten te werken. Snaren vervangen of intoneren, veel verder als dat gaat hun expertise toch niet hoor.

Ennieweej. Via-via gehoord dat een kameraad van mij een Epiphone Firebird gekocht heeft, ik hoop dat die slecht afgesteld uit de doos komt, zodat ik eraan kan sleutelen :drool::drool::drool:

original.jpg
 
Terug
Bovenaan