De frituur

snijden lijkt me toch veel werk.

wij hadden vroeger zo'n toestel, waar je een geschilde aardappel in moest steken, en dan via een hefboom systeem moest duwen, en daar kwamen dan frieten uit (via zo'n rooster).

zouden de frituristen het niet eerder zo doen?
Ik neem aan dat hij dat bedoelt met 'vers snijden', geen enkele friturist kan de lading frieten aan als hij ze snijdt met een patattenmes, of het zou er héél slecht moeten draaien. Ik denk wel dat de meerderheid van de frituristen zijn frieten gesneden en diepgevroren aankoopt, kosten/baten veel efficiënter.

Ik neem aan dat hij dat bedoelt met 'vers snijden', geen enkele friturist kan de lading frieten aan als hij ze snijdt met een patattenmes, of het zou er héél slecht moeten draaien. Ik denk wel dat de meerderheid van de frituristen zijn frieten gesneden en diepgevroren aankoopt, kosten/baten veel efficiën
Voorgeschilde patatten en zelf snijden zie je ook wel vaak.

Nu ook op doktersvoorschrift

Dokter zegt in hln: frieten eten is goed voor je met deze hitte!
If the doctor says so...
Wij eten straks frieten :love:

Donderdag nieuw geopende frituur uitgeprobeerd, 2 broers die na 20 jaar gewerkt te hebben als dakwerker eens iets nieuws wilden proberen, met de originele naam 'de frietbroers'.

Bestelling voor 2 volwassen en 2 kindjes (41.70 euro)
Julienken voor de man met viandel en joppie
Kleintje met potje mayonaise en potje stoofvleessaus voor mij en de kindjes
2 x chixfingers
Saté met kruiden
Portie bitterballen
Bicky cheese

Het verdict: portie frieten voldoende, maar wij zijn de frituur hier vlakbij gewoon waar we met een minitje nog altijd de helft over hebben als we er met z'n vieren van eten. Wederhelft vond de frieten maar zozo (in vergelijking met onze vaste frituur). De stoofvleessaus was smaakvol en zat redelijk gevuld met 'draadjes'. Saté iets te hard gebakken maar ik lust 'm wel zo. Rijkelijk bedeeld geweest met augurken op de bicky maar geen bicky uitjes 😢
Voordeel in vergelijking met onze vaste frituur is dat er zitplaatsen zijn, wat bij Vital niet het geval is maar hij blijft toch onverbeterlijk

Rombautje 3.jpg

gisteren ook nog es frituurtje gedaan. mosselen met bak friet. 27 euro.
achteraf vond ik het wel wat overpriced.
zelf een kilo mosselen in een pot, 6 euro?
en een beetje frieten int frietvet, 2 euro.

nuja, was wel lekker. maar blijft vreemd, mosselen met friet in een frituur :D

gisteren ook nog es frituurtje gedaan. mosselen met bak friet. 27 euro.
achteraf vond ik het wel wat overpriced.
zelf een kilo mosselen in een pot, 6 euro?
en een beetje frieten int frietvet, 2 euro.

nuja, was wel lekker. maar blijft vreemd, mosselen met friet in een frituur :D
Mosselen kan nogal eens schommelen - ben redelijk verslaafd en eet het nu wekelijks - steevast bij vishandel (die ook leverancier is voor horeca) en heb 13 €/kg betaald voor goudmerk. In een frituur gaan ze nu geen goudmerk geven maar ik vermoed wel dat ze bij een handelaar een grote zak gaan kopen en niet de voorverpakte in promo uit de supermarkt.

Wel een luxe frituur - hier in de streek ga je dat niet vinden, ook die exotische creaties die ik hier zie passeren is hier in niemandsland niet echt gangbaar - her en der wel te krijgen maar de buurt is te conservatief daarvoor denk ik.

33935.jpg

33936.jpg

We hebben dat maar eens geprobeerd dan. Loaded fries mer balletjes in tomaat, mexicano , joppiesaus en biki uitjes. Bakje besteld, bakje op.

Schappelijk qua prijs en de calorieën voor de week zijn binnen.

3,5 euro voor een blikske vindt Bart schappelijk van prijs? :s
Voor iets op de Keyserlei in het stad vindt Bart dat schappelijk. 😅 Bart gaat wel niet elke week naar daar.

Daarna FF de frietjes van mijn dochter geprobeerd en daar zijn die van de frituur om de hoek uiteraard nog heer en meester.

Terug
Bovenaan