De frituur

De Sint is zondagavond langsgeweest in de frituur met wachtpintjes! Keb er 3 gedronken en heb mij dan een Andersonneke besteld. Nadat mijn creatie de laatste 2 weken werd gedeeld op sociale media is er meer en meer vraag naar. Ik word voortaan ontvangen als een lokale held in de frituur.

On the side een Bicky cheese genomen.

Voor m'n vrouw bestelde ik o.a. een lookworst, ingesneden over de volledige lengte en daarna dwars om de 2-3 mm een insnede. Heerlijk.

Het Andersonneke ziet er op vandaag als volgt uit:
Veel frieten, stoofvleessaus, satékruiden, oranje BBQ saus, een spicy viandel in stukken, een spicy mergueze in stukken en heel den boel afgetopt met verse fijngesneden groenten om er een frisse toets aan te geven.

Toch ben ik nog niet helemaal tevreden en blijf ik experimenteren. Volgende week vervang ik de mergueze door een belcrunch en gooi ik de groenten er af en vervang deze door 2 lappen kaas die normaal op een bicky wordt gelegd. De variant met pepersaus is ook wel heel lekker.

Foto's:

één van de wachtpinten

het Andersonneke + doorspoelpint

PEACE OUT BITCHES

Edit: just, gedroogde uitjes zitten er ook tussen.
Massa´s respect makker, zelfs de groentjes zijn u vergeven. Hier al 7 dagen niet meer naar de frituur geweest, begin lichte afkickverschijnselen hebben.

Dat deed me denken aan de kebabcrisis in Duitsland.

...
De afgelopen decennia is de prijs van een kebab in Duitsland al exponentieel gestegen: begin jaren 2000 betaalde je in Duitsland gemiddeld 2,5 euro voor een broodje, nu is dat gemiddeld 8 euro.
...

Maakt mij niet uit. Al bijna 20 jaar geen kebab meer gegeten sinds ze de lokale kebabzaak 'pita salmonella' noemden. Ik hou het bij een goed pak frieten.

Frituur De Post - Poperinge

- groot met stvlss en samoerai
- bicky
- cola

€13.40

8,5/10 minstens. Heel vriendelijke frituriste ook

7/10. Bicky bun was microwave, not done.
Frieten dikke 9

IMG_9897.jpeg

Laatst bewerkt:
Wachtpintjes zijn bij ons stamfrituur meestal van 't fleske. Jupiler. Nu waren de fleskes op en waren het blikskes. Getver, wat was me dat zeg ...

Frituur De Post - Poperinge

- groot met stvlss en samoerai
- bicky
- cola

€13.40

8,5/10 minstens. Heel vriendelijke frituriste ook

7/10. Bicky bun was microwave, not done.
Frieten dikke 9
Met een echte cola. My man.

Wachtpintjes zijn bij ons stamfrituur meestal van 't fleske. Jupiler. Nu waren de fleskes op en waren het blikskes. Getver, wat was me dat zeg ...
Ook eens voorgevallen in m'n stamfrituur. Normaal fles, Jupiler of Stella. Hij had geen meer en het was met blikken te doen. Zelfs de gratis one's geweigerd. Wat denkt die wel.

Bij ons frituur enkel maar blikjes.
Maar goed, Jupiler, als hij me dat durft te serveren krijgt hij sowieso een muilpeer.

Idd beter Cristal pils.

Plastic bakjes vind ik dan weer een minpunt.
idem *2! Maar ‘t was omdat ik de saus erop vroeg dat ik plastic kreeg. Iets wat ik normaalgezien nooit doe ik een vreemde frituur en al zeker niet als ik gehaast ben. Mijn gehemelte apprecieert die hete bak minder dan mijn smaakpapillen

idem *2! Maar ‘t was omdat ik de saus erop vroeg dat ik plastic kreeg. Iets wat ik normaalgezien nooit doe ik een vreemde frituur en al zeker niet als ik gehaast ben. Mijn gehemelte apprecieert die hete bak minder dan mijn smaakpapillen
Die frieten zien er echt heel goed uit.
De Bicky (ik wil het zo zelfs niet noemen), daar zie je op de foto zelfs dat het broodje uit de microgolf komt.

Hier in de buurt ook een frituur die heel goed is, maar een Bicky bestel ik er nooit om diezelfde reden, en dat mag zich dan official Bicky dealer noemen.

Al even geleden dat ik hier gepasseerd ben wegens desastreuse gewichtstoename dus even de riem erop en uitzweten.

Maar zie ik godverdomme hier ene die tomatten op zijn frieten smijt :rofl::rofl::rofl::rofl:Die moesten ze godverdomme deporteren. Totaal onaanvaardbaar.

Al even geleden dat ik hier gepasseerd ben wegens desastreuse gewichtstoename dus even de riem erop en uitzweten.

Maar zie ik godverdomme hier ene die tomatten op zijn frieten smijt :rofl::rofl::rofl::rofl:Die moesten ze godverdomme deporteren. Totaal onaanvaardbaar.

En ketchup? Want dat zijn uiteindelijk ook tomaten met wat extra's bij :p

#latergram

over loopbanden gesproken, vorige week had ik 12u15 op de teller staan (fietsen, zwemmen, gym en lopen gecombineerd) dus ik vond dat ik ondanks de Poperingse goudjes op vrijdag ook zondag nog eens frites mocht halen.

Vollenbak Merendree

2 mediums met heel wat extra (vrouw en 2 kiddos eten nauwelijks frieten)
Bicky Rib (Pman)
Bicky Cheese (Pvrouw)
Potje stoofvleessaus (Pman)
Potje samoeria (Pman)
Potje joppie (Pvrouw)
Lucifer (Pman)
Kipcorn (Pvrouw)
Chix Fingers (Pkid²)

1765893573968.jpeg

Terug
Bovenaan