De frituur

Kruuskassie is in Ruddervoorde, vandaar die 10 mins rijden. Hun app (beschikbaar via website) is superhandig en gemakkelijk te gebruiken, en personeel is ook zeer vriendelijk. Alleen vind ik dat die frieten van hen iets missen, ze zijn ook een stukje dunner dan gewoonlijk. Misschien een andere soort ofzo.
Ruddervoorde voor mij iets te ver.

WA IS DA?!?

Ik heb hier zeker al een keer of 3 over komen klagen, maar nu is mijn frituur weer opgeslagen, telkens met 20 cent per keer!
Kleine frit van 3,2 naar 3,4
Drumstick van 5,8 naar 6
Mexicano van 3,8 naar 4

Mijn kleine (mini) bestelling (want al de vierde portie frit op 6 dagen) is nu dus al 13,40 geworden. Vorige opslag was nog maar een goeie maand geleden. En sinds kort komt er bij elke online bestelling nog is 25 cent ´verwerkingskosten' bij. Echt fucking schandalig.

Toch maar weer besteld natuurlijk, want ja kunt niet zonder hé

Reden waarom ik enkel die 2 overweeg als mijn vaste frituur (Het Friethuis) gesloten is omdat die 2 de Romeo XXL in stock hebben. Het Friethuis helaas niet, dus als zij gesloten zijn neem ik me altijd voor om naar een frietkot te gaan die de romeo heeft. :p

Waarom niet gewoon 2 frikan/curryworsten bestellen?
Dan kan je overal gaan en heb je een eigen Romeo XXXXL?

Waarom niet gewoon 2 frikan/curryworsten bestellen?
Dan kan je overal gaan en heb je een eigen Romeo XXXXL?
2 frikan zijn nog altijd minder vlees dan een Romeo. Plus zo'n Romeo eten is een andere ervaring dan een simpele frikandel. Bestel allebei ne keer en je ziet het verschil zelf wel.

WA IS DA?!?

Ik heb hier zeker al een keer of 3 over komen klagen, maar nu is mijn frituur weer opgeslagen, telkens met 20 cent per keer!
Kleine frit van 3,2 naar 3,4
Drumstick van 5,8 naar 6
Mexicano van 3,8 naar 4

Mijn kleine (mini) bestelling (want al de vierde portie frit op 6 dagen) is nu dus al 13,40 geworden. Vorige opslag was nog maar een goeie maand geleden. En sinds kort komt er bij elke online bestelling nog is 25 cent ´verwerkingskosten' bij. Echt fucking schandalig.

Toch maar weer besteld natuurlijk, want ja kunt niet zonder hé

Eens gekeken bij ons:
Kleine frit 3,30
Drumstick 4,60
Mexicano 3,10

Ne stuk in mijn kluutte gezopen hier à la maison, van ne ganse dag niks gefret, voici ma Commande officielle du Befferke – mission frite nationale 🇧🇪🍟

Salut kletskopfriturist de mes couilles

C’est moi, Befferke de Vilvorde, le seul, l’unique, le mec qui mange plus vite dan zijn schaduw.
Kheb ne faim de monstre, une faim de friterie entière.

Pakt ave bic gij se jamenkluutte, parce que ça va chauffer janet.

Ik wil :

Twie currieweuste spéciales, met evenveel saas dan hetgeen ik dagelijks op u dochter en vra hun gezichten blaf.

Cervela xxl, moitié ketchup, moitié “surprise du chef” (si c’est encore vivant, j’m’en fous).

2 boulets sauce lapin, pas de lapin dedans, juste la sauce, hein.

1 berenpoot, panés, croustillants, indien nie genoeg croustillant -> oep a bakkes

Ne kalkoenstick

Familiepak, taille “parking de Woluwe”.

Alles doordrenkt in mayonaise ket, parce que je me soigne à la belge.

Samurai mag oek, pour tuer mes papilles.

Une bassine d’andalouse, om te smeren en af te likken van de t*^p#*s van a andere dochter

Une salade… non, je rigole, kzen nog nie helemaal zot fieu

Et mets aussi :

De nodige pinten, pour compenser mes péchés. Geen maes merci want das veu janetten en klein kadeekes, om die reden ook geen serviette, kveeg mijn smoel af op de vest van dane melkmuil hier ne tafel verderop die zonet ne kipknots en ne loempia heeft besteld. NE LOEMPIA FRET GE BIJ DE CHINEES ZIVEREIR!!
Als ge schrik hebt (want kweet da ge ne laffe schijter bent) dat het niet in de tas past, gooi dan gewoon alles in ne rolkoffer ie, dan regel ik het wel.

Ik kom rond 20.00 uur de commande ophalen

Vettige bezekes,
Befferke de Bruxelles
Chef de la Fédération Nationale des Bouffeurs des frites Compulsifs
Ambassadeur du gras au Parlement Européen
🍟🇧🇪🥖💥

Oh hilarisch @Beffer ik kijk wekelijks ~ maandelijks uit naar dees verhaalkes.

up8LHUavZ6LC05EuAR9Ha14xz0ITjDtffZQvQsRH.jpg

Wat een reclame toch, met de lat op de achtergrond, alleen 3 Romeo's, geen 2 ballen dus... Hi-la-risch.
Eens ene besteld se.

Ne stuk in mijn kluutte gezopen hier à la maison, van ne ganse dag niks gefret, voici ma Commande officielle du Befferke – mission frite nationale 🇧🇪🍟

Salut kletskopfriturist de mes couilles

C’est moi, Befferke de Vilvorde, le seul, l’unique, le mec qui mange plus vite dan zijn schaduw.
Kheb ne faim de monstre, une faim de friterie entière.

Pakt ave bic gij se jamenkluutte, parce que ça va chauffer janet.

Ik wil :

Twie currieweuste spéciales, met evenveel saas dan hetgeen ik dagelijks op u dochter en vra hun gezichten blaf.

Cervela xxl, moitié ketchup, moitié “surprise du chef” (si c’est encore vivant, j’m’en fous).

2 boulets sauce lapin, pas de lapin dedans, juste la sauce, hein.

1 berenpoot, panés, croustillants, indien nie genoeg croustillant -> oep a bakkes

Ne kalkoenstick

Familiepak, taille “parking de Woluwe”.

Alles doordrenkt in mayonaise ket, parce que je me soigne à la belge.

Samurai mag oek, pour tuer mes papilles.

Une bassine d’andalouse, om te smeren en af te likken van de t*^p#*s van a andere dochter

Une salade… non, je rigole, kzen nog nie helemaal zot fieu

Et mets aussi :

De nodige pinten, pour compenser mes péchés. Geen maes merci want das veu janetten en klein kadeekes, om die reden ook geen serviette, kveeg mijn smoel af op de vest van dane melkmuil hier ne tafel verderop die zonet ne kipknots en ne loempia heeft besteld. NE LOEMPIA FRET GE BIJ DE CHINEES ZIVEREIR!!
Als ge schrik hebt (want kweet da ge ne laffe schijter bent) dat het niet in de tas past, gooi dan gewoon alles in ne rolkoffer ie, dan regel ik het wel.

Ik kom rond 20.00 uur de commande ophalen

Vettige bezekes,
Befferke de Bruxelles
Chef de la Fédération Nationale des Bouffeurs des frites Compulsifs
Ambassadeur du gras au Parlement Européen
🍟🇧🇪🥖💥
Welke frituur als ik vragen mag?

Mijn stamfrituur biedt nu ook heel wat extra snacks en bereidingen aan. Pulled pork & chicken burgers, waar ik zeker geen tegenstander van ben. Maar ook loaded fries en ik snap de hype daarrond niet. Die toppings zijn allemaal lekker, maar dat wordt toch één zompige brei? Daarom wil ik altijd mijn saus apart hebben zodat de frieten krokant blijven in plaats van te transformeren in een soort puree.

Mijn stamfrituur biedt nu ook heel wat extra snacks en bereidingen aan. Pulled pork & chicken burgers, waar ik zeker geen tegenstander van ben. Maar ook loaded fries en ik snap de hype daarrond niet. Die toppings zijn allemaal lekker, maar dat wordt toch één zompige brei? Daarom wil ik altijd mijn saus apart hebben zodat de frieten krokant blijven in plaats van te transformeren in een soort puree.

Wut zompige brei is net het beste

Ik heb graag ook zompige frieten met stoovleesaus en nog nen goeien drets mayonaise

Dat moet vlot naar binnen gleiden en erna naar buiten!

Het is inderdaad een voorkeur, maar ik ben ook wel fan van een goeie klets stoofvleessaus en mayonaise over mijn frieten. Of specialsaus. Liefst al van in 't frituur zodat het tegen dat ik er thuis aan begin al goed zijn werk heeft kunnen doen 🤤

Vallen een Rombautje, Julientje en zo ook onder loaded fries?
Dat zijn zo'n beetje de enige uitzonderingen tot nu toe waar ik niet echt let op hoe krokant mijn frieten blijven - al valt dat eigenlijk nog mee denk ik, zal er de volgende keer eens beter op moeten letten.

Amai boys (en girls), over loaded fries gesproken. Lang geleden dat ik hier nog is gepost heb, zelf ook compleet loaded atm. yolo flip flop.
Ik ben nogal ne saaie als het aankomt op eten, altijd zelfde bestelling, altijd zelfde restaurant of frituur. Maar vandaag heb ik nekeer zot gedaan!
Den deze wilt cool en trendy zijn, en mee met de jeugd en ook jullie als BGFE's (Beyond gaming frit experten), dus ben nekeer out of den box gegaan vandaag. Fritkot heeft hier altijd de special van de week, a.k.a. wat er het eerste gaat vervallen vanuit de frigo waarschijnlijk.
Deze week den Belgica, frieten loaded met de old school stoofvlees van lokale koeien en een dubbele kwak mayo. (klik)

Mannekes, ik ben zwaarder teleurgesteld dan de keer dat Veronique de Kock erop stond dat ik mee ging naar hare separé en het haar coupke uiteindelijk gewoon een dame blanche bleek te zijn met koude saus.

Waarom toch? Doorweekte frit, wel goei stoofvlees maar maar 5 stukskes en waterige saus (ik snap ook nog altijd niet waarom mensen stoofvleessaus over hun fritten kappen, dat is enkel goe bij droge frieten met een ideale mix van saus en mayo, maar niet in een pap. In't begin is't dan een mayonaise galore, en op't einde moet ge zoeken naar een plekske waar ge uw, dan zeldzame, droge friet is goe in de mayo kunt doppen. Daarnaast ook voor het eerst sinds mijn ontstaan op deze aardkloot een vork?!? moeten gebruiken om frieten te eten, en daarna nog is mijn lip verbrand aan de veel te warme stoofvlees, waarschijnlijk omdat em 30 seconden te lang in de microgolf heeft gestaan.

Na deze slechte ervaring ga ik morgen of zondag toch nog eens moeten teruggaan om mijn beklag te doen en deze negatieve connotatie door te spoelen met een goed pak oldschool droge frit met mayo apart in liefst een dubbel potteke en eventueel een wachtpint of 5 als schadevergoeding.

Terug
Bovenaan