De frituur

Plannen gemaakt om morgen fritten te gaan halen. Friturist laat vandaag op zijn FB weten een week verlof te nemen en er is geen alternatief in de buurt.😭

Bestelling is gemaakt gewone frut pikante joppie, Kempische cervela met kruiden, sate met kruiden, pikante twijfelaar. Binnen uurke aan t schransen dat gene naam heeft.

8/10 verbazend genoeg, toch wat gegokt.
Deze snap ik wel niet:

Vraag 7 van 10​

Raad eens welk land de meeste frietjes per persoon verorbert? België, duh! Hoeveel eten we per persoon gemiddeld per jaar - en dat uitgedrukt in bakjes friet?​

antwoord was 240.
Hoe kan je nu 240 bakjes per persoon per jaar eten.

Deze snap ik wel niet:

Vraag 7 van 10​

Raad eens welk land de meeste frietjes per persoon verorbert? België, duh! Hoeveel eten we per persoon gemiddeld per jaar - en dat uitgedrukt in bakjes friet?​

antwoord was 240.
Weinig he.

Deze snap ik wel niet:

Vraag 7 van 10​

antwoord was 240.
Die quiz klopt van geen kanten... staat daar zo' boulet met krieken bij: ik zeg rotzooi en da zou gezegd niet juist zijn :confused:

Daarnet op den bots naar de frituur gereden, bestelde er voor mij ene "een julientje maar met wat minder frieten en wa meer stoofvleessaus".
Ik heb die madam van het frituur nog nooit zo raar zien kijken: "wacht, dus ge wilt eigenlijk platte brij???" :rofl:
Klant: "ja das voor mijn vrouw, da zijn wa minder koolhydraten..."

Ik dacht echt: zijt ies ne echte vent gvd! Als u vrouw dat soort onnozelheid wil, dat ze zich dan zelf onsterfelijk belachelijk komt maken... :unsure: :tongue:

Daarnet op den bots naar de frituur gereden, bestelde er voor mij ene "een julientje maar met wat minder frieten en wa meer stoofvleessaus".
Ik heb die madam van het frituur nog nooit zo raar zien kijken: "wacht, dus ge wilt eigenlijk platte brij???" :rofl:
Klant: "ja das voor mijn vrouw, da zijn wa minder koolhydraten..."

Ik dacht echt: zijt ies ne echte vent gvd! Als u vrouw dat soort onnozelheid wil, dat ze zich dan zelf onsterfelijk belachelijk komt maken... :unsure: :tongue:

Minder koolhydraten maar meer vet, dat zal gezonder zijn... En daarvoor gaat een mens natuurlijk naar de frituur, voor een minimum aan koolhydraten en zo gezond mogelijk eten :p

Als je gewoon frieten eet met stoofvlees(saus) (en zonder mayo oid) met een satéke valt dat eigenlijk best wel mee qua macro's.

Niet voor elke dag, maar een paar keer per week in een evenwichtig dieet kan dat prima.

Het probleem is dat je daar tóch een bicky en mayo bij neemt hé :D

Als je gewoon frieten eet met stoofvlees(saus) (en zonder mayo oid) met een satéke valt dat eigenlijk best wel mee qua macro's.

Niet voor elke dag, maar een paar keer per week in een evenwichtig dieet kan dat prima.

En een pintje :love:

Zonder mayo... waarom ineens ook niet met de airfryer? :tongue:

Gisteren nog is frietjes gaan halen, en omdat de lokale frituur 3 jaar bestaat doen ze een tombola. Eerste prijs is een jaar lang gratis frieten, tweede en derde prijs zijn een waardebon. Normaal gezien is´t 1 lotje per bestelling, maar ik als fantastische klant (en BG consultant) krijg er regelmatig twee mee. Dus nu zit ik al aan 9 lotjes.

Trekking is op 6 december, update volgt!

Terug
Bovenaan