De frituur

IMG_8604.jpeg

Klein rombautje dan nog. Wel, dixit de frituur een middel, maar erg veel was het niet.

Wel superlekker daar, in de Botermarkt in Gent

Jezus christus, nog even doorgaan aan dit tempo en we zijn goedkoper af om naar een sterrenzaak te gaan dan naar de frutterie.
Den dwoazn is door z'n madam op dieet gezet dus t'is allemaal wat minder geworden hier, gisteren nog eens de frutterie binnen gewipt en bsteld:

- mini met stoofvlees
- gewone friet speciaal
- potje medium mayo
- 3 frikandellen
- Mexicano

Dit alles voor de ronde som van 25 EUR, daar ben ik op de botermarkt volgens mij een veelvoud voor kwijt :p

Stoofvlees eh guys! Het is al erg genoeg, maar zo extreem kennen ze het zelfs daar niet.

Dat zijn afhaalprijzen, geen levering inbegrepen.

Ik vond vooral de 3,40 voor een frikandel gortig. Da’s een vleeske waarbij in mijn beleving altijd eerst een 1 moet staan bij de prijs.

Ik ging zeggen, Er is geen frietkot op de Botermarkt maar je bedoelt die in Ledeberg?
Dat is inderdaad Ledeberg. Ik vind die consistent goed, maar de prijzen zijn inderdaad stevig. De andere Gentse frituren die ik de moeite waard vind, zoals Chasse Patat en De Frietketel, rekenen ook wel door. Laatste keer Chasse Patat met het hele gezin was het 47 EUR voor een vrij bescheiden bestelling (2 pakken friet, saus, 2 burgers en 2 kaaskroketten).

Dat is inderdaad Ledeberg. Ik vind die consistent goed, maar de prijzen zijn inderdaad stevig. De andere Gentse frituren die ik de moeite waard vind, zoals Chasse Patat en De Frietketel, rekenen ook wel door.

Ja maar zeker niet in dien aard. Ik zie hier een menukaart van twee jaar terug van de Chasse Parat en ik zie daar 2,1 euro voor een frikandel. Dat zou mij verbazen dat ze nu boven de 3 zitten.

Frietketel zit tjokvol studenten de donderdagavond. Er zouden niet zoveel studenten daar zitten met de prijzen van frituur Botermarkt.

Met de prijzen van de Botermarkt zou ik doorfietsen naar Emily's of 't Pleintje ofzo :p.

Terug
Bovenaan