De frituur

Voor het eerst in mijn leven een Romboutje geprobeerd. 2024 was het jaar om in mijn vaste frituur zowat alle burgers (behalve veggie of vis varianten) te proberen, nu gaan we eens voor wat anders.

Ik dacht trouwens dat er een BG-er uit deze thread voor mij bestelde want hij kreeg een berg frieten van zeker 40 cm diameter. Maar het bleek niet alleen voor hem te zijn :p

't Is wel van vorige zondag, MA BON.

Ondanks een stuk of 4 zware bieren in mijn keelgat gegoten te hebben tijdens een uitgebreid aperitief met vrienden en 4 wachtpinten in de frituur ben ik erin geslaagd alles netjes op te eten. Van deze frituur heb ik de dag nadien nooit last. Proper vet, proper madammeke.

Frieten waren goudgeel, krokant en fluffy binnenin. Zoals het hoort dus. Doorgespoeld met een IJSKOUDE Jupiler. Zondagavonden zijn de max.

't Is wel van vorige zondag, MA BON.

Ondanks een stuk of 4 zware bieren in mijn keelgat gegoten te hebben tijdens een uitgebreid aperitief met vrienden en 4 wachtpinten in de frituur ben ik erin geslaagd alles netjes op te eten. Van deze frituur heb ik de dag nadien nooit last. Proper vet, proper madammeke.

Frieten waren goudgeel, krokant en fluffy binnenin. Zoals het hoort dus. Doorgespoeld met een IJSKOUDE Jupiler. Zondagavonden zijn de max.

Amai, ik drink nooit thuis, maar na diene foto ga ik mezelf dat één jupke dat hier in de kelder staat toch is gaan nuttigen :love:

Daarnet om 20.00 te uitgehongerd en er gewoon opgevolgen ipv foto's te trekken.
Curryworst speciaal en viandel aangevuld met de belcrunch, ik ben maar matig onder de indruk.
Lekker korstje, sappig vleesje, misschien net iets te weinig doorgebakken denk ik en eigenlijk gewoon weinig smaak in het algemeen.
Doorgespoeld met 3 stella's :love2:

1000048943.jpg

Stilleven van vleeswaren en gefrituurde aardappel.

Maar die saté …hoe krijgt ge dat binnen ….denk dat ik persoonlijk nog maar 5 frituren ben tegen gekomen waar ze een saté deftig kunnen bakken (vraag ik altijd bij den eerste keer dat ik er kom als test . ;) )

Morgenavond hier opnieuw tijd voor frieten! Ik ben nu al aan het denken wat ik zou nemen, er reikhalzend naar uitkijken is altijd de helft van het plezier 🤤

Alle suggesties welkom!

Morgenavond hier opnieuw tijd voor frieten! Ik ben nu al aan het denken wat ik zou nemen, er reikhalzend naar uitkijken is altijd de helft van het plezier 🤤

Alle suggesties welkom!
Ik denk dat een frituur vinden die s'maandags open is ook een deel van de 'fun' zal zijn :unsure:

Ik zie maar weinig BG'ers voor chick vingers of kippets gaan. Eerder iets voor kinderen?
Mijn zoontje eet die inderdaad standaard en ik vind het nooit erg om de restje ervan op te eten. Maar bestellen voor mezelf doe ik nooit eigenlijk.

Die kippensnacks spreken mij niet zo aan. Ik vermoed dat er wel wat kippenseparatorvlees in mijn snacks zit, maar die smaak is niet zo uitgesproken :D.

Terug
Bovenaan