De frituur

Ze bedoelen een frikandel, maar noemen het curryworst. Het gaat in dit topic nooit over de Duitse variant.

Americain is in deze context een saus. Ziet er heerlijk uit, is het niet. Een soort andalouse van den Aldi.

Nochtans een lekkere combo, met mayo. Kan natuurlijk niet tippen aan de combinatie met mosterd. En nu ik toch bezig ben, elektrisch is met een K.

Hoewel een curryworst (zo eentje uit Duitsland) ook lekker is maar daar hangt het af van de saus.
Wat in Andalouse zit, heb ik gevonden maar wat zit er dan in Americain? Dat kan ik maar niet vinden.
Oa ook omdat wat in Belgie preparé heet, in Nederland filet Americain heet.

En soms zie ik ook ook gele saus bij de frieten.. wat niet op mosterd lijkt en curry is rood.

ook omdat wat in Belgie preparé heet, in Nederland filet Americain heet

Bij ons heer dat voluit ook “filet americain preparé” hé, of “bereide biefstuk”

Tegenwoordig plakken ze prepare ook wel op gemengde (r/v) wat natuurlijk niet klopt.

Filet americain is gewoon gemalen biefstuk.

Trouwens: in een frituur kan je ook gewoon zeggen “amerikaanse” en dan krijg je ook die saus.

https://www.manna.be/onze-sauzen/koude-sauzen/americaine/

Belcrunch speciaal getest en goedgekeurd, volwaardig alternatief voor de boulet speciaal.
Zal niet standaard bij m’n bestelling zitten, maar zal zeker en vast er af en toe in voorkomen!
8,5/10

Bijlagen

Ja, t was van dadde!

IFso9yl.jpg

(Nu weet ik weer dat ik geen grote fan ben van een bicky, k was dat vergeten)
Bicky rib vragen. Vele beter!

Gisteren een middel met samoerai, rundsbrochette en Obamaburger binnengespeeld. Obamaburger was niets speciaal. Pas achteraf gezien dat ze de belcrunch en bicky friq hadden anders had ik er wel 1 van getest.

Wel de fout gemaakt om een groot pak te bestellen voor onze kinderen om te delen. Veel te veel friet over :shy:.

De bak op foto is een grote

Amai die friet ziet er hemels uit.
Als het kon zou ik nu ontbijten met friet maar helaas is er geen enkele frituur open om 8 uur. Echt vreemd.

Amai die friet ziet er hemels uit.
Als het kon zou ik nu ontbijten met friet maar helaas is er geen enkele frituur open om 8 uur. Echt vreemd.
Frituur Dampoort in Gent. Doet ook dienst als hotel, dus je zit daar letterlijk tussen de koffie en croissants frieten in uw zatte mik te knallen.

Thank me later

Terug
Bovenaan